simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

هزینه ارتودنسی دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

ارتودنسی (Orthodontics) یکی از درمان هایی است که برای ناهنجاری های فک و دندان استفاده می شود، هزینه این روش درمانی ممکن است بسته به دلایل مختلفی بسیار بالا باشد و افراد توانایی پرداخت نقدی آن را نداشته باشند. به همین دلیل بسیاری از مراکز و کلینیک ها به صورت قسطی کار می کنند. پرداخت هزینه ارتودنسی دندان به صورت قسطی به مراتب برای افراد راحت تر است. اما تعیین هزینه درمان ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه این مطلب 7 تا از مهم ترین عواملی که بر قیمت ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند را مورد بررسی قرار می دهیم.

·         روش ارتودنسی

یکی از مهم ترین عواملی که در هزینه ها تاثیر دارد روش ارتودنسی دندان است. مثلا هزینه درمان برای روش ارتودنسی نامرئی از روش ارتودنسی معمولی بیشتر است، یا هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر از هزینه ارتودنسی متحرک است و تشخیص اینکه چه روشی برای شما مناسب تر است با متخصص ارتودنسی شما است.

·         طول درمان

اینکه شما به چند جلسه درمان نیاز داشته باشید، مسئله ای است که به میزان و شدت ناهنجاری فک و دندان شما بستگی دارد، هرچقدر این میزان زمان بیشتر باشد، طبیعتا هزینه ارتودنسی دندان شما بیشتر خواهد بود.

·         وضعیت سنی

به صورت کلی ارتودنسی دندان هرچقدر در سنین پایین تری انجام شود آسان تر است و نتاج بهتری به همراه خواهد داشت. به این دلیل که وضعیت فک و دندان برای افراد بزرگسال تثبیت شده و ایجاد تغییر در آن کار دشواری است. بنابراین هزینه درمان با توجه به سن بیمار می تواند متغیر باشد، هرچقدر سن بیمار کمتر باشد، ارتودنسی دندان بیمار نیز هزینه کمتری خواهد داشت.

·         نوع ناهنجاری فک و دندان

نوع ناهنجاری فک و دندان فرد، یکی از مهم ترین عواملی است که بر هزینه های ارتودنسی دندان تاثیر می گذارد. طبیعتا برای درمان ناهنجاری های ساده مثل کج بودن چند دندان جلو، رشد ناکافی فک در سنین پایین، وجود فاصله بین دندان ها هزینه پایین تر است. اما در موارد پیچیده تری مانند اوربایت، آندربایت، کوتاه و بلندی دندان، فشردگی و ازدحام دندان ها، اپن بایت قیمت بالاتر خواهد بود.

·         شدت ناهنجاری

هرچقدر شدت ناهنجاری های فکی دندانی فرد بیشتر باشد ارتودنسی دندان او سخت تر و هزینه ارتودنسی او بیشتر می شود. برای مثال هزینه ارتودنسی قسطی برای کسی که هم فک کوچکی دارد هم دندان های بالای او جلو است بیشتر از کسی است که فقط دندان های فشرده ای دارد.

·         انتظارات بیمار

ممکن است بیمار درخواست ارتودنسی نامرئی داشته باشد که در این صورت هزینه درمان برای او بیشتر خواهد بود.

·         مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی

باید توجه داشته باشید که متخصص ارتودنسی که انتخاب می کنید سابقه کاری و تجربه بالایی داشته باشد و در کار خود مهارت کافی را داشته باشد تا نتایج مطلوبی به دست آورید، طبیعتا هرچقدر یک متخصص در کار خود مهارت بیشتری داشته باشد، هزینه های ارتودنسی هم بیشتر خواهد بود.

هزینه ارتودنسی دندان شامل چه چیز هایی می شود؟

مبلغی که شما بابت هزینه درمان پرداخت می کنید شامل نوع ارتودنسی دندان و هزینه های جانبی آن است. هر کدام از انواع روش ها و اعمالی که روی فک و دندان شما اعمال می شود هزینه خاص خودش را دارد و در هر کلینیک این میزان هزینه متفاوت خواهد بود.

ارتودنسی ثابت یکی از قدیمی ترین روش ها است که نسبتا قیمت بالایی هم دارد، امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی و ارتودنسی روش های جدید تری وجود دارد که از لحاظ اقتصادی هم برای بیمار مقرون به صرفه تر هستند. یکی از روش های ارتودنسی دندان که می توان از آن استفاده کرد تا مخارج در آن پایین تر از روش ثابت است، ارتودنسی متحرک است. در این روش متخصص ارتودنسی قالبی از دندان بیمار تهیه می کند و بر اساس قالب پلاک متحرکی ساخته و به بیمار تحویل می دهد.

ارتودنسی نامرئی به دلیل اینکه سیم و براکت ها در آن دیده نمی شود یکی از روش های محبوب است. این نوع ارتودنسی دندان روش های مختلفی دارد که هزینه ارتودنسی برای هر روش متفاوت خواهد بود.

همچنین هزینه ارتودنسی دندان برای فک بالا و پایین، دندان های جلو، دندان های نیش، تک دندان و غیره متغیر است. مواردی که گفته شد عواملی بودند که نوع ارتودنسی را مشخص می کردند و می توان گفت عمده هزینه ارتودنسی قسطی نیز همین موارد هستند، اما موارد جانبی دیگری نیز ممکن است اتفاق بیافتد که باعث بالا رفتن هزینه درمان شما شود که عبارت است از: کشیدن دندان، پر کردن دندان، جراحی فک، ترمیم دندان های خراب، جرم گیری و بلیچینگ دندان، ترمیم براکت شکسته و غیره.

 


 

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋