simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

هزینه ارتودنسی را کاهش دهید

 

روش‌های مختلفی برای ارتودنسی وجوددارد که هزینه‌های گوناگونی دارند. در میان آن‌ها ارتودنسی ثابت ارزان‌تر و ارتودنسی نامرئی گران‌تر است. اگر قصد دارید هزینه ارتودنسی را کاهش دهید و حفظ زیبایی در طول درمان برای شما چندان اهمیتی ندارد، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید تا شما را با ارتودنسی ارزان‌تر و روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ ارتودنسی آشنا کنیم.

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت یکی از متداول‌ترین روش‌های ارتودنسی است. دراین روش نگین‌هایی روی دندان قرارداده می‌شوند که به آن براکت می‌گویند. این نگین‌ها با سیم‌هایی به هم متصل هستند. با فشار مداومی که سیم‌ها به نگین‌ها وارد می‌کنند، دندان‌ها جابه‌جا می‌شوند. ارتودنسی ثابت با براکت فلزی از سایر روش‌ها ارزان‌تر است. مزیت دیگری که این روش دارد، آن است که طول دوره درمان با ارتودنسی ثابت کوتاه‌تر است.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی نوعی از ارتودنسی ثابت است، با این تفاوت که براکت‌های استفاده شده، به جای آن‌که فلزی باشند، از جنس سرامیک و در نتیجه شفاف‌تر و زیباتر هستند و کمتر دیده می‌شود. همچنین استفاده از براکت‌های سرامیکی، طول درمان را بیش‌تر از ارتودنسی با براکت‌های فلزی می‌کنند.

ارتودنسی سرامیکی، به دلیل استفاده از سرامیک به‌جای فلز و درمان طولانی‌تر، گران‌تر از ارتودنسی ثابت با سیم و براکت فلزی است.

اگر می‌خواهید درعین حفظ زیبایی، در هزینه ارتودنسی صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از براکت سرامیکی با اسلات‌های فلزی استفاده کنید. این نوع ویژه از ارتودنسی سرامیکی در مقایسه با ارتودنسی با براکت‌های تمام سرامیک، طول درمان و هزینه ارتودنسی را کاهش می‌دهد. اما به‌یاد داشته باشید که همچنان درمان با براکت سرامیکی کند‌تر و گران‌تر از درمان با براکت فلزی است.

 

 

صرفه‌جویی در هزینه ارتودنسی

به‌طورکلی ارتودنسی هزینه‌های بالایی دارد. برای این‌که این هزینه‌ها را کاهش دهید، می‌توانید، مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • به ارتودنتیست متبحر مراجعه کنید: یک ارتودنتیست متبحر و متعهد مناسب‌ترین روش را برای دندان شما تشخیص می‌دهد. این باعث می‌شود، در بلندمدت در کل هزینه‌ها صرفه‌جویی و از هزینه‌های اضافی جلوگیری ‌شود.
  • به‌طور منظم و پیگیر به متخصص مراجعه کنید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید: نصب سیم و براکت روی دندان سبب می‌شود که بین سیم و براکت‌ها جرم جمع شود. رعایت بهداشت دهان و دندان همانند، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از هر وعده‌ی غذایی و استفاده از دهان‌شویه باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می‌شود و در نهایت هزینه‌های اضافی به شما تحمیل نمی‌شود.
  • از غذاهای سفت و چسبناک اجتناب کنید: خوردن غذاهای سفت و چسبناک ممکن است به براکت‌ها آسیب بزند. بنابراین اگر براکت‌های دندانی شکننده دارید، غذاهای سفت و چسبناک نخورید.

هزینه ارتودنسی با بیمه و اقساط

معمولاً بیمه‌ها برای خدمات زیبایی دندان هزینه نمی‌کنند. اما اگر بیمه تکمیلی بخشی از هزینه ارتودنسی را قبول کند، می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچنین بسیاری از کلینیک‌ها هزینه‌ها را به صورت قسطی دریافت می‌کنند. بنابراین با پرداخت قسطی می‌توانید از فشار هزینه‌‌ها بکاهید.

سخن آخر

در این مقاله شما را با نکاتی آشنا کردیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید در هزینه ارتودنسی صرفه‌جویی کنید. درنهایت اگر قصد دارید که به ارتودنتیست مراجعه کنید، با متخصصان سیمادنت  https://simadentclinic.com تماس بگیرید و با ایشان مشاوره کنید.

 

 

 

 

 

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋