simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

همه چیز درباره دندانپزشک اطفال و متخصص ایمپلنت

برای ما هیچ چیز مهم تر از فرزندانمان نیست. بخشی از وظیفه ای که هر والدینی بر عهده دارد، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی دندان های فرزندانمان است. یک دندانپزشک اطفال خوشبختانه توانایی های لازم و مهارت های مورد نیاز را برای اینکار دارد. یکی از دلایل اصلی وجود دندانپزشک اطفال این است که روند درمانی دندانپزشکی کودکان را راحت تر کند. در ادامه با سیمادنت کلینیک همراه ما باشید تا به بررسی وظایف دندانپزشک اطفال بپردازیم.

دندانپزشک اطفال کیست و چه وظیفه ای دارد؟

این شغل یکی از ۱۰ تخصص دندانپزشکی است که در آکادمی های دندانپزشکی آمریکا نیز رشته ای پذیرفته شده است. این امور شامل آسیب شناسی دندان، فک و صورت، بهداشت دندان، پروتز دندان، پریودنتیکس و ارتوپدی دندان می‌باشد.

دندانپزشک اطفال در واقع در طی دوران تحصیلی خود به بررسی و مطالعه مهارت های مورد نیاز به منظور مراقبت از دندان، لثه‌ ها و غیره می‌پردازد. سخت ترین قسمت فعالیت این نوع دندانپزشک در حقیقت مربوط به نوزادان می‌باشد. نوزادان در نخستین برخورد شروع به گریه کردن میکنند و باز نگه داشتن دندان آنان نیز کاری بس دشوار خواهد بود.

کودکان در ۶ ماه اولیه شروع به درآوردن اولین دندان های خود می‌کنند که در سن ۶ الی ۷ سالگی نیز دندان های شیری خود را کم کم از دست می‌دهند. بسیاری از افراد به اشتباه باور دارند که تنها در صورت پوسیدگی و درد نیاز به مراقبت از دندان های خود دارند. ولی این باور غلط بوده و مراقبت از دندان باید همیشگی باشد.

شما بدون مراقبت از دندان های خود، شاهد پوسیدگی و در نهایت درد دندان های خود خواهید بود و ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما به دنیال داشته باشد.

 

متخصص ایمپلنت

ایمپلنت در حقیقت یک پیچ تیتانیومی است که در استخوان فک قرار داده می‌شود و همانند ریشه دندان عمل می کند. ایمپلنت با جراحی به فک پیوند خورده و پس از آن روکشی به عنوان تاج روی آن قرار می گیرد. اگر دندانی را کشیده اید، مراجعه به یک متخصص ایمپلنت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این روش یکی بهترین جایگزین برای دندان هایی است که محل آن ها خالی است.

نحوه جراحی در ایمپلنت دندان

جراحی در ایمپلنت را بسته به شرایط سنی افراد متفاوت است. شاید به صورت یک مرحله و یا دو مرحله ای انجام شود. در هر حال متخصص ایمپلنت باید تشخیص دهد که چه روشی برای بیمار مناسب تر است. معمولا پزشکانی هستند که در حین جراحی تصمیم می گیرند که از چه روشی برای عمل استفاده کنند.

 

ایمپلنت دندان چه مزیت هایی دارد؟

  • به جای ریشه دندان عمل می کند و فضای از دست رفته را پر می‌ کند.
  • همانند دندان های طبیعی عمل میکنند و مشکلی در خوردن غذا به وجود نمی آورند.
  • ساختار استخوان ها حفظ می شود و به صورت دندانی مستقل عمل می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا به تشریح مباحث دندانپزشک اطفال و متخصص ایمپلنت بپردازیم و نقش آن ها در سلامتی افراد را بیان کنیم. همچنین سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/  با استفاده از کادر و پرسنلی مجرب، سعی در مراقبت از سلامتی کودکانتان دارد.

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
saeed.es68
عالی بود

https://childrendentist.ir/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋