simadentclinic.seo

simadentclinic.seo

چه عواملی بر روی هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارد؟

 

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی می باشد که دندان ها و فک هایی که در جای نامناسبی قرار می گیرند را اصلاح و مرتب می کند. در این روش متخصص ارتودنسی با استفاده از نخ و اشیا فلزی، سعی کرده تا دندان ها را مرتب و صاف کند.

همان طور که می دانید داشتن دندان های صاف و یکدست می تواند علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، سبب افزایش جذابیت شده و فرایند جویدن غذا را به مراتب بهبود داده و باعث آسان شدن تمیز کردن دندان ها شود.

به عبارتی دیگر تمرکز متخصص ارتودنسی، بر روی از بین بردن فاصله بین دندان ها، صاف کردن دندان های کج و در نهایت بهبود سلامت لثه ها و درمان مشکلات مربوط به آن است. از این رو هزینه ارتودنسی برای برخی از افراد به دغدغه بزرگی تبدیل شده است.

دقت داشته باشید هزینه ارتودنسی نسبت به مزایا بی شمار آن واقعا ناچیز بوده، بنابراین قبل از اینکه به فکر هزینه ارتودنسی باشید، سعی کنید در گام اول بهترین متخصص ارتودنسی را پیدا کنید.

ارتودنسی دندان ها به چه افرادی توصیه می شود؟

به این موضوع توجه داشته باشید تنها فردی که می تواند تشخیص دهد چه افرادی نیاز به ارتودنسی دارند، تنها متخصص ارتودنسی می باشد. به طور کلی دندان های نامنظم علاوه بر اینکه ظاهر بدی را برای افراد ایجاد می کند، باعث می شود تا فشار زیادی بر روی سایر دندان ها، لثه و مفاصل فک وارد شود.

·         پوسیدگی دندان ها

·         سردرد شدید

·         مشکلات گوارشی

·         ایجاد مشکل در لثه

همگی از علائم داشتن دندان های نامرتب بوده که با ارتودنسی می توانید از شر دندان های کج خود برای همیشه خلاص شوید.

هزینه ارتودنسی چگونه محاسبه می شود؟

سن بیمار : اولین موردی که در هزینه ارتودنسی تاثیر مستقیمی دارد؛ سن بیمار می باشد. دقت داشته باشید اعمال ارتودنسی در سنین پایین به مراتب آسانتر و کم هزینه تر بوده است. البته این بدان معنی نیست که بزرگسالان نمی توانند ارتودنسی کنند، بلکه هزینه و زمان ارتودنسی در بزرگسالان به مراتب بیشتر خواهد بود و روند درمانی سخت تر و طولانی تر طی می شود.

روش ارتودنسی : ارتودنسی به دو روش ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود که باید توسط متخصص ارتودنسی مناسب ترین روش با توجه به شرایط بیمار انتخاب شود. همچنین ارتودنسی ثابت هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی متحرک دارد.

مهارت دندانپزشک : متخصص ارتودنسی باید با تکیه بر دانش و مهارت خود روش درمانی را انتخاب کند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن آن، سبب شود تا روند درمانی به سرعت طی شود و بیمار به نتیجه دلخواه خود برسد. بنابراین هزینه ارتودنسی نزد متخصص ارتودنسی بیشتر خواهد بود اما عوارض کمتری را نیز تجربه خواهید کرد.

روند درمانی : هرچه روند درمانی برای شما کوتاه تر باشد، قطعا هزینه ارتودنسی هم کمتر خواهد بود. اما در شرایطی که مشکلات دهان و دندان ها بیشتر باشد؛ طول درمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد و می بایست هزینه بیشتری را بپردازید.

سخن آخر

سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com/ یکی از بهترین و قدیمی ترین کلینیک دندانپزشکی بوده که تمامی خدمات خود همچون ارتودنسی و ایمپلنت را با به کارگیری به روز ترین متد درمانی و با تکیه بر مهارت و دانش متخصصین خود خدمات باکیفیتی را به مراجعین خود ارائه می دهد.

 

simadentclinic.seo
simadentclinic.seo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋