
این فناوری که بهمرور زمان در دسترس قرار میگیرد، فقط برای کارتهای Radeon RX 9000 ارائه خواهد شد.
AMD پس از عرضه محدود فناوری جدید FSR Redstone خود در بازی Call of Duty: Black Ops 7، حالا رسماً آن را معرفی کرده است. این فناوری جدید با کمک یادگیری ماشینی، باعث ارتقای وضوح، تولید فریم و بازتولید پرتو میشود. البته تمام این قابلیتها از ابتدا در دسترس قرار نگرفتهاند و برخی از آنها در سال 2026 منتشر خواهند شد.
براساس توضیحات AMD، ویژگی FSR Upscaling که پیشتر با نام FSR 4 شناخته میشد، بدون تغییر و تنها بهعنوان یک جایگزین مستقیم در بازیهایی که از FSR 3.1 پشتیبانی میکردند عمل میکند. البته این شرکت ادعا کرده پشتیبانی از بیش از 200 بازی تا پایان سال محقق خواهد شد.
قابلیت Frame Generation نیز که پیشتر با عنوان ML Frame Generation شناخته میشد، حالا بخشی از Redstone است. AMD اعلام کرده این سیستم با استفاده از شبکههای عصبی آموزشدیده در سناریوهای سنگین، نرخ فریم را افزایش میدهد. انتظار میرود این ویژگی تا پایان سال در 30 بازی پشتیبانی شود.

قابلیت Ray Regeneration که عملکرد آن شبیه به فناوری Ray Reconstruction انویدیا است، فعلاً تنها در بازی Black Ops 7 در دسترس قرار گرفته و پشتیبانی از عناوین بیشتر وابسته به توسعهدهندگان خواهد بود. این سیستم با بازتولید هوشمندانه دادههای مربوط به رهگیری پرتو، کیفیت نور و بازتابها را بهبود میدهد.
درنهایت، فناوری FSR Radiance Caching در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. این تکنیک وابسته به شبکههای عصبی، هزینه پردازش نور غیرمستقیم و نورپردازی سراسری را کاهش داده و سرعت رندرینگ مبتنیبر رهگیری پرتو را بیشتر میکند.

AMD ادعا کرده مجموعه Redstone میتواند تا 3.3 برابر عملکرد بهتر نسبت به رندرینگ 4K واقعی ارائه کند. بااینحال، نکته ناامیدکننده برای برخی کاربران این است که Redstone برخلاف برخی شایعات، تنها برای کارتهای Radeon RX 9000 عرضه شده و از معماریهای RDNA2 و RDNA3 پشتیبانی نمیکند.
پاسخ ها