سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

ویژگی جدید Perplexity معرفی شد؛ خرید آسان‌تر بدون مراجعه به وب‌سایت فروشنده [تماشا کنید]

قابلیت جدید Perplexity معرفی شد؛ خرید آسان‌تر بدون مراجعه به سایت فروشنده [تماشا کنید]

این سرویس از Paypal استفاده می‌کند و محصولاتی را براساس نیاز و درخواست کاربر به او پیشنهاد می‌دهد.

Perplexity نسخه جدیدی از دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرده که قرار است فرایند جستجو و خرید آنلاین را برای کاربران سفارشی‌تر و ساده‌تر کند. این ویژگی جدید که فعلاً به‌صورت رایگان برای کاربران آمریکایی ارائه شده، برپایه همکاری این شرکت با Paypal توسعه پیدا کرده و یک تجربه خرید هوشمند را مستقیماً به گفتگوهای کاربر با دستیار پرپلکسیتی اضافه می‌کند.

خرید آنلاین و مستقیم با Perplexity

در مدل جدید، کاربران می‌توانند از Perplexity سؤالاتی دقیق‌تر و مبتنی بر شرایط زندگی خود بپرسند. برای مثال با سؤالی مثل «بهترین کاپشن زمستانی برای کسی که در سن‌فرانسیسکو زندگی می‌کند و هر روز با قایق رفت‌وآمد دارد چیست؟» دستیار پرپلکستی می‌تواند با حفظ زمینه اصلی و استفاده از اطلاعاتی که از سلیقه، شرایط و سبک زندگی کاربر دارد، نتایج خرید را کاملاً متناسب با او پیشنهاد دهد.

محصولاتی که توسط دستیار پرپلکسیتی پیدا می‌شوند نیز در قالب کارت‌های اطلاعاتی زیبایی نمایش داده می‌شوند که اطلاعات آنها شامل نکات مثبت‌ومنفی هر کالا، جزئیات مهم و داده‌هایی می‌شود که مستقیماً از نقدها و راهنماهای معتبر استخراج شده‌اند.

اگر کاربر یکی از گزینه‌های نمایش‌داده‌شده را مناسب تشخیص دهد، قابلیت «Instant Buy» امکان پرداخت مستقیم برای همان کالا از طریق اطلاعات ذخیره‌شده در حساب پی‌پل شما را فراهم می‌کند. این فرایند برای تمام فروشگاه‌هایی که از پی‌پل پشتیبانی می‌کنند فعال است. با وجود اینکه این روش ممکن است نقش بازدید مستقیم از سایت فروشگاه‌ها را کم‌رنگ کند، Perplexity تأکید کرده که همچنان مالکیت اصلی تجربه خرید نزد فروشندگان باقی می‌ماند.

به‌گفته این شرکت، فروشگاه‌ها همچنان به اطلاعات مشتری دسترسی کامل دارند، فرایند مرجوعی را مدیریت می‌کنند، برنامه‌های وفاداری خود را پیش می‌برند و تمام ارتباطات پس از خرید را مانند گذشته در اختیار خواهند داشت.

علاوه‌بر پرپلکسیتی، شرکت‌های بزرگ دیگری از صنعت هوش مصنوعی مانند OpenAI و گوگل نیز به حوزه خرید آنلاین ورود کرده‌اند. ChatGPT به‌تازگی قابلیت «Shopping Research» را معرفی کرد و گوگل هم مجموعه‌ای از ابزارهای پیشنهاد محصول را به حالت AI Mode موتور جستجوی خود اضافه آورد.

با‌این‌حال پرپلکسیتی به‌دنبال یک مسیر بلندپروازانه‌تر است و یک چرخه کامل از خرید را ارائه کرده که در آن از جستجو تا پرداخت بدون نیاز به دخالت انسان انجام می‌شود. این هدف البته بی‌حاشیه نبوده است. اوایل ماه نوامبر، آمازون یک اخطار قانونی علیه این شرکت صادر کرده بود؛ زیرا پرپلکسیتی به ایجنت هوش مصنوعی مرورگر Comet خود اجازه داده بود خریدهای آمازون را به‌طور خودکار و به‌جای کاربر انجام دهد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋