سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تجربه رانندگی با Venusia V آنلاین DDi در پیست آزادی؛ گروه چینی نیسان ماموت

تجربه رانندگی با ونوسیا وی آنلاین DDi در پیست آزادی؛ نیسان چینی گروه ماموت

آنچه در مطلب امروز از دیجیاتو خواهید خواند، تجربه رانندگی ونوسیا وی آنلاین DDi، محصول جدید دیارخودرو، در پیست آزادی است.

گروه ماموت با آغاز دور جدید واردات خودرو بار دیگر فعالیت‌های عرضه خودروهای سواری خارجی را از سر گرفت. نخستین محصولات وارداتی این برند خودروهای زیرشاخه اقتصادی و چینی فولکس واگن، جتا، بودند. در مرحله بعدی واردات، این شرکت خودروهایی از برند ونوسیا را از طریق زیرشاخه جدید خود، تیگارد، به ایران آورد. آنچه در مطلب امروز از دیجیاتو خواهید خواند، تجربه رانندگی ونوسیا وی آنلاین DDi، محصول جدید دیارخودرو در پیست آزادی است.

ونوسیا وی آنلاین کراس‌اوور پلاگین هیبرید کوچکی است. این خودرو را می‌توان رقیبی برای لاماری ایما هیبرید یا تیگو 7 پرو هیبرید دانست. همان‌طور که اشاره کردیم، ونوسیا وی آنلاین با برند تیگارد به ایران می‌آید. این برند ابتدا متعلق به دیارخودرو بود اما پس از آنکه دیارخودرو به زیرمجموعه ماموت تبدیل شد، تیگارد نیز یکی از برندهای گروه ماموت محسوب می‌شود.

تفاوت‌های ظاهری نسخه هیبریدی و بنزینی

خودروهای ونوسیا براساس همکاری مشترک نیسان و دانگ فنگ در چین مونتاژ می‌شوند. اکثر محصولات این برند هیبریدی هستند که شانس واردات آنها با قیمت مناسب به ایران را افزایش می‌دهد. ونوسیا وی آنلاین نیز با پسوند DDi شناخته می‌شود که حکایت از پیشرانه هیبرید آن دارد.

ونوسیا وی آنلاین DDi

ونوسیا وی آنلاین پیش‌ازاین با تیپ بنزینی وارد بازار ایران شده است و اکنون شاهد تیپ هیبریدی آن هستیم. تیپ هیبریدی ظاهر مشابهی با نسخه بنزینی دارد و فقط چند تفاوت کوچک را در این خودرو می‌توان دید. این تغییرات شامل سپر و جلوپنجره متفاوت، چراغ‌ها و سپر عقب جدید می‌شوند. در کابین خودرو نیز دریچه‌های سیستم تهویه تغییر کرده‌اند و اهرم تعویض دنده با کلید جایگزین شده است. همچنین ازآنجایی که با خودرو پلاگین هیبریدی مواجهیم، ۲ درگاه ورودی روی بدنه خودرو تعبیه شده که یکی از آنها برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود.

مشخصات فنی ونوسیا وی آنلاین DDi

بخش فنی ونوسیا وی آنلاین از ترکیب موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت (TGDi) و پیشرانه برقی تشکیل شده است. موتور بنزینی حداکثر 160 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. راندمان موتور برقی نیز 200 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور است. پکیج باتری با ظرفیت 18.4 کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین انرژی موتور برقی را برعهده دارد.

پیست آزادی

سیستم انتقال قدرت در ونوسیا وی آنلاین DDi از گیربکس E-CVT و سیستم دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند. این خودرو با مشخصات فنی یاد شده قادر است تا در حدود 8 ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. برد ونوسیا V-Online DDi در حالتی که باتری‌های آن کاملا شارژ شده باشد و باک سوخت خودرو پر باشد، به 1345 کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 4.4 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. میزان برد خودرو در حالت تمام‌الکتریکی نیز 110 کیلومتر خواهد بود.

تجربه رانندگی

هنگامی که وارد جایگاه راننده ونوسیا وی آنلاین DDi می‌شوید، نیاز به کار خاصی برای راه‌اندازی خودرو نخواهید داشت. مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی تمامی تنظیمات فنی خودرو به نمایشگر منتقل شده و دکمه‌های فیزیکی چندانی در کابین مشاهده نمی‌شود. همچنین صداهای خوش‌آمدگویی متنوعی برای واکنش دادن به کاربر در این خودرو تعبیه شده‌اند که ممکن است برای برخی مصرف‌کنندگان جذاب باشند.

شتاب‌گیری ونوسیا وی آنلاین DDi در دورهای اولیه مناسب است و با تکیه بر گیربکس CVT، شتاب‌گیری ثانویه قابل‌قبولی را از این خودرو خواهید دید. همچنین اگر بخواهید خودرو را متوقف کنید، با خط ترمز 43 متری مواجه خواهید شد.

ونوسیا وی آنلاین DDi

ونوسیا وی آنلاین DDi خودرو دیفرانسیل جلو است اما در پیست‌ها شاهد عملکرد خوبی از این خودرو هستیم. فضای کابین خودرو نیز برای ۴ سرنشین کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. حتی باوجود خالی شدن شارژ باتری این خودرو،‌ بازهم شتاب مناسبی از ونوسیا V-Online DDi دریافت می‌کنید اما اگر بیش از حد به ترمز خودرو فشار بیاورید، کارایی این سیستم به‌مرور کاهش می‌یابد.

امکانات و تجهیزات ونوسیا وی آنلاین DDi

ونوسیا وی آنلاین DDi در جایگاه کراس‌اوور کوچک وارداتی، تجهیزات مناسبی در خود جای داده است. برخی از تجهیزات این خودرو به شرح زیر هستند:

سیستم‌های کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، ۶ عدد ایربگ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش هوشیاری راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درِ صندوق برقی، مانیتور ۲۴ اینچی یکپارچه، سقف شیشه‌ای فوتوکرومیک، تهویه اتومات، ۸ اسپیکر، تریم چرمی داخل کابین، شارژر وایرلس، صندلی‌های جلوی برقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و نورپردازی کابین.

کابین خودرو

جمع‌بندی

ونوسیا وی آنلاین DDi با قیمت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رقیبی جدی برای لاماری ایما هیبرید و تیگو 7 پرو هیبرید محسوب می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ونوسیا V-Online DDi نسبت به ۲ رقیب خود گران‌تر است.

ونوسیا وی آنلاین DDi

با‌این‌حال اختلاف قیمت اندک میان تیپ بنزینی و هیبریدی ونوسیا وی آنلاین می‌تواند خرید این خودرو را برای متقاضیان منطقی جلوه دهد. آنها با قیمت کمی گران‌تر مالک خودرویی سریع‌تر و اقتصادی‌تر خواهند شد؛ بنابراین حداقل در گام نخست، ونوسیا V-Online DDi موفق شده تا مشتریان تیپ بنزینی‌اش را به‌سمت خود بکشاند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋