سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری
توسط ۱ نفر دنبال می شود

گوگل ظاهراً در حال کار بر روی قابلیتی برای کنترل کامپیوترها با هوش مصنوعی است

گوگل ظاهراً روی قابلیتی برای کنترل کامپیوتر با هوش مصنوعی کار می‌کند

گوگل ظاهراً مشغول کار روی قابلیتی بر پایه هوش مصنوعی است که می‌تواند کنترل کامپیوتر را در دست بگیرد و کارهای مختلفی انجام دهد.

گزارشی تازه می‌گوید گوگل از طریق پروژه‌ای با اسم رمز «جارویس» (Jarvis) درحال کار روی یک قابلیت هوش مصنوعی است که می‌تواند کنترل کامپیوتر را به‌دست بگیرد و کارهای مختلفی مثل خرید یا تحقیق درباره مطالب مختلف را در سطح وب انجام دهد.

به‌گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، سه فرد آگاه از این پروژه اعلام کرده‌اند که جارویس با کمک یکی از نسخه‌های آتی هوش مصنوعی جمینای کار می‌کند و تنها در مرورگر وب عمل خواهد کرد. در واقع این قابلیت به‌طور خاص برای کروم بهینه‌سازی شده است.

این ابزار برای کمک به افراد در خودکارسازی کارهای روزانه و مبتنی بر وب طراحی شده است. پروژه جارویس از صفحه اسکرین‌شات می‌گیرد و محتوای آن را تفسیر می‌کند، سپس روی دکمه‌های وب کلیک یا در فیلدها متن وارد می‌کند. ظاهراً در نسخه فعلی این ابزار، بین انجام هر عمل چند ثانیه طول می‌کشد.

گوگل ظاهراً روی قابلیتی برای کنترل کامپیوتر با هوش مصنوعی کار می‌کند

بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی همگی در حال کار روی مدل‌هایی با امکان انجام همین کار هستند. قابلیت Copilot Vision از مایکروسافت می‌خواهد به کاربر اجازه دهد درباره آن‌چه در صفحات وب می‌بینید با هوش مصنوعی حرف بزنید. اپل اینتلیجنس هم ظاهراً امکان مشاهده صفحه را خواهد داشت و می‌تواند کارهای مختلفی را با اپ‌های گوناگون انجام دهد.

به‌تازگی استارتاپ انتروپیک نیز از قابلیت کنترل کامپیوتر با هوش مصنوعی Claude پرده برداشت که فعلاً در حالت بتاست، اما می‌تواند به‌عنوان یک دستیار در انجام کارهای کامپیوتری به شما کمک کند.

وب‌سایت اینفورمیشن می‌گوید برنامه گوگل برای نمایش جارویس در ماه دسامبر ممکن است تغییر کند. رسانه ورج پیش‌تر خبر داده بود که گوگل در ماه دسامبر از جمینای 2.0 رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود که این نسخه جدید و قابلیت‌های تازه آن ابتدا در دسترس گروه کوچکی از آزمایش‌کنندگان قرار بگیرد تا باگ‌ها را پیدا کنند.

گوگل فعلاً هیچ اطلاعاتی را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم برنامه‌های این شرکت در نهایت چه وضعیتی خواهند داشت.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋