سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

BYD Denza Z9 GT از راه رسید، رقیب ارزان قیمت پورشه تایکان و پانامرا

بی وای دی دنزا Z9  جی‌تی وارد بازار شد، رقیبی ارزان برای پورشه تایکان و پانامرا

بی وای دی دنزا Z9 جی‌تی در واقع یک ابرخودرو پلاگین هیبریدی است. البته نسخه الکتریکی این خودرو نیز با قدرت بیشتر در دسترس است.

شرکت چینی بی‌وای‌دی از طریق زیرشاخه خود موسوم به دنزا، خودروسازان اروپایی را تحت فشار قرار داده است. یکی از محصولات جدید این شرکت یعنی بی وای دی دنزا Z9  جی‌تی، به رقیب ارزان‌قیمتی برای پورشه پانامرا و پورشه تایکان تبدیل شده است.

بی وای دی دنزا Z9 جی‌تی در واقع یک ابرخودرو پلاگین هیبریدی است. این خودرو از ترکیب یک موتور دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر و سه موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که در مجموع 858 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. البته نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیز به بازار عرضه شده است که 952 اسب‌بخار قدرت دارد.

قیمت بی وای دی دنزا Z9 جی‌تی در بازار چین بین 334.800 الی 414.800 یوان است که معادل تقریبی 47500 تا 58800 دلار (2.85 الی 3.53 میلیارد تومان) می‌شود. با این قیمت، ابرخودرو بی‌وای‌دی بسیار ارزان‌تر از رقبای مشابه خود نظیر پورشه پانامرا و پورشه تایکان است.

بی وای دی دنزا Z9

برای بررسی بیشتر، باید نگاهی به قیمت مدل‌های پورشه بیندازیم. قیمت پورشه پانامرا اسپرت توریسمو از 163.400 دلار آغاز می‌شود. این تیپ، نسخه پایه پورشه پانامرا است که به موتور V6 با 325 اسب‌بخار قدرت مجهز است. برای خرید نسخه هیبریدی این خودرو، 205.800 دلار نیاز خواهید داشت. همچنین قیمت پورشه تایکان تمام برقی نیز بین 138.000 الی 214.880 دلار است.

بررسی دقیق‌تر بی وای دی دنزا Z9  جی‌تی

اما نسخه جی‌تی از بی وای دی دنزا Z9 چه تفاوتی نسبت به نسخه اصلی دارد؟ در پاسخ باید گفت که ظاهر این مدل در مقایسه با نسخه استاندارد تفاوت چندانی را تجربه نکرده است. تنها سپرهای جلو و عقب این خودرو اصلاح شده‌اند. البته این اصلاح باعث شده است تا ظاهر خودرو باشکوه‌تر از نسخه استاندارد به نظر برسد.

شتاب صفرتاصد بی‌ وای دی دنزا Z9 جی‌تی در ارزان‌ترین تیپ آن، حدود 3.6 ثانیه است. این مدل از باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 38.5 کیلووات بهره می‌برد. برد این خودرو در حالت تمام الکتریکی 201 کیلومتر و در حالت ترکیبی 1100 کیلومتر است.

denza Z9

بی‌وای‌دی مدل دنزا Z9 را در تیپ‌های مکس، اولترا، مکس LFE و اولترا LFE به تولید می‌رساند. مدل‌های LFE، کوتاه شده عبارت "Limited First Edition" هستند. از این مدل‌ها تنها 2010 دستگاه به تولید خواهد رسید. تریم‌های مکس به آپشن‌های ممتازی همچون سیستم تعلیق پنوماتیک، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌ها و دوربین دید عقب مجهز هستند. در مدل‌های اولترا درب‌های برقی، روکش چرم ناپا و سیستم صوتی با 26 بلندگو را خواهید دید. این مدل به زودی وارد بازار اروپا خواهد شد، جایی که با پورشه پانامرا و مرسدس AMG GT4 رقابت خواهد کرد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋