سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

MOREFINE M11 را بشناسید. یک کامپیوتر کوچک با صفحه نمایش لمسی

با MOREFINE M11 آشنا شوید؛ مینی کامپیوتری که صفحه لمسی دارد

مینی کامپیوتر MOREFINE M11 در کنار ایفای نقش کامپیوتر رومیزی، می‌تواند نقش تبلت، مدیاسنتر یا حتی نمایشگر هوشمند را هم ایفا کند.

شرکت MOREFINE از محصول جدید خود با نام M11 رونمایی کرده است. این محصول در نگاه اول شبیه تبلت است اما در واقع مینی کامپیوتری به‌ حساب می‌آید که پورت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مشخصات مینی کامپیوتر MOREFINE M11

مهم‌ترین ویژگی مینی کامپیوتر M11 صفحه لمسی است که روی بدنه آن قرار گرفته و از پنلی ۷ اینچی با رزولوشن HD بهره می‌برد. این دستگاه به یک باتری داخلی ۲۵.۸ وات‌ساعت هم مجهز است که استفاده از آن را بدون نیاز به پریز برق ممکن می‌کند. البته درگاه ورودی آداپتور شارژ برای استفاده مستقیم از برق نیز وجود دارد که دستگاه را تبدیل به کامپیوتری رومیزی می‌کند. تنوع مناسب پورت‌ها روی بدنه باعث می‌شود در کنار ایفای نقش به‌عنوان تبلت، بتوان M11 را مینی کامپیوتر نامید.

مینی کامپیوتر MOREFINE M11

MOREFINE M11 اولین مینی کامپیوتر مجهز به نمایشگر لمسی نیست و شرکت SZBOX هم چندی پیش از محصول جدیدش با امکانات مشابه رونمایی کرده بود. البته M11 از پردازنده پیشرفته‌تر ۶ وات بهره می‌برد که باعث شده نیاز به باتری کوچک‌تری داشته باشد و نهایتاً برچسب قیمت بالاتری را یدک بکشد. این دستگاه در پیکربندی‌های مختلف با تراشه N100 و N200 اینتل قابل‌سفارش است که در رده پردازنده‌های کم‌مصرف قرار می‌گیرند. البته مدل مجهز به N200 از فرکانس کاری نسبتاً بالاتر (۳.۷ گیگاهرتز) بهره می‌برد و عملکرد واحد گرافیکی اینتل UHD آن نیز ۳۳ درصد بهتر از N100 است. هر دو تراشه مجهز به ۴ هسته پردازشی و ۴ رشته هستند و ۶ مگابایت حافظه کش در آن‌ها تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی‌های مینی کامپیوتر M11 می‌توان به وزن ۵۳۰ گرمی آن اشاره کرد. همچنین در قسمت جانبی بدنه، هیت‌سینک و فن برای خنک‌کردن دستگاه قرار دارد. میکروفون و بلندگو همراه یک پایه باعث شده بتوان از آن به‌جای مدیاسنتر هم استفاده یا از طریق پورت‌های انتقال تصویر اقدام به اتصال آن به تلویزیون کرد. سایر پتانسیل‌های این محصول شامل نمایشگر هوشمند، اینترفیس مرکزی لوازم هوشمند خانگی یا حتی کنترلر لمسی می‌شود.

مینی کامپیوتر MOREFINE M11

مینی کامپیوتر M11 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 همراه می‌شود که کاربر نمی‌تواند آن را ارتقا دهد. خوشبختانه یک اسلات M.2 روی برد اصلی دستگاه قرار گرفته که می‌توان با استفاده از حافظه PCIe NVMe یا SATA حافظه داخلی آن را افزایش داد. دو پورت USB-C برای شارژکردن دستگاه و انتقال صدا و تصویر در کنار پورت‌های HDMI و USB-A در حاشیه بدنه قرار گرفته‌اند. پورت شبکه گیگابیتی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم روی بدنه تعبیه شده‌اند.

قیمت مینی پی‌سی MOREFINE M11

علاقه‌مندان می‌توانند مینی کامپیوتر M11 را از طریق سایت علی‌اکسپرس خریداری کنند. قیمت نسخه پایه با تراشه N100 اینتل ۳۴۸ دلار است. نسخه قدرتمندتر با پردازنده N200 هم ۳۹۵ دلار قیمت دارد. هر دو پیکربندی از ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند و به‌جز پردازنده، تفاوت دیگری میان آن‌ها وجود ندارد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋