سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

ایتالیا در حال آزمایش آموزش به کمک هوش مصنوعی در مدارس است

ایتالیا آموزش به کمک هوش مصنوعی در مدارس را آزمایش می‌کند

دانش آموزان ایتالیایی در درس مهارت‌های دیجیتال، یکی از کمترین میانگین نمرات را در بین دانش‌آموزان کشورهای اروپایی دارند.

کشور کهن قاره اروپا قصد دارد از هوش مصنوعی در زمینه تحصیل استفاده کند. ایتالیا درحالی هوش مصنوعی را در مدارس خود معرفی می‌کند که «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر این کشور، راه‌های جدیدی را برای ازبین‌بردن شکاف مهارت‌های دیجیتال این کشور با سایر اعضای اتحادیه اروپا بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، «جوزپه والدیتارا»، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا، می‌گوید که این هوش مصنوعی در چهار منطقه و 15 کلاس درس آزمایش می‌شود تا در صورت موفقیت، بعداً در کشور گسترش یابد. والدیتارا به کانال خبری TGcom24 گفت ابزارهای هوش مصنوعی روی تبلت‌ها و رایانه‌های کلاس درس به‌عنوان دستیار مجازی عمل خواهند کرد و می‌توانند یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کنند. این امر همچنین به معلمان کمک می‌کند تا روش‌های بهتری را برای آموزش به کار بگیرند.

بااین‌حال، فعلاً جزئیات کمی در مورد این برنامه ارائه شده است. دفتر والدیتارا هنوز نام مدارسی را که این فناوری جدید را آزمایش می‌کنند و کارکرد آن را توسعه می‌دهند، تأیید نکرده است.

هوش مصنوعی

دلایل دولت ایتالیا برای استفاده از هوش مصنوعی در تحصیل دانش‌آموزان

براساس گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، ایتالیا یکی از بدترین نمرات مهارت‌های دیجیتال پایه را در بین 27 عضو اتحادیه اروپا دارد و تنها از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی بهتر است.

فشار استفاده از هوش مصنوعی در مدارس ایتالیا درحالی صورت گرفته است که وزیر آموزش این کشور، استفاده از گوشی در کلاس‌های درس را حتی برای اهداف آموزشی نیز ممنوع کرده است.

براساس داده‌های OECD، تلاش‌های گذشته ایتالیا برای دیجیتالی‌کردن مدارس ازجمله در طول همه‌گیری کووید، تا حدودی به دلیل سن بالای کادر آموزشی دشوار بود؛ تقریباً نیمی از کادر آموزش این کشور بالای 50 سال سن داشتند و همین موضوع دیجیتالی‌کردن مدارس را سخت کرده بود.

نخست‌وزیر این کشور هوش مصنوعی را به یکی از موضوعات اجلاس G7 امسال که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، اختصاص داده بود. رهبران کشورهای اروپایی در بیانیه پایانی خود گفتند که «همکاری‌شان را برای استفاده از مزایا و مدیریت خطرات هوش مصنوعی عمیق تر خواهند کرد».

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋