سایپا اطلس ازجمله محصولات جدید بازار ایران است که درواقع نسخه ارتقایافته کوییک محسوب میشود. قیمت اطلس در ابتدای ورود این خودرو به بازار با هیجان همراه شد و به حدود 600 میلیون تومان رسید. ...
سایپا اطلس از محصولات جدید بازار ایران است که در واقع نسخه ارتقایافته کوییک محسوب میشود. قیمت اطلس در این خودرو ابتدا بر موجی از هیجان وارد بازار شد و به حدود 600 میلیون تومان رسید. بااینحال هیجان ورود خودرو جدید اطلس اکنون درحال فروکشکردن است. اختلاف قیمت اطلس در بازار و کارخانه به 75 میلیون تومان رسیده است که جذابیت این خودرو برای سفتهبازی را از بین میبرد.
به نظر میرسد فروش اطلس برای افرادی که این خودرو را با نیت سرمایهگذاری خریده بودند، سخت شده است. اگر به پلتفرمهای مجازی خریدوفروش خودرو سر بزنید و دنبال قیمت اطلس بگردید، آگهیهایی را از این خودرو مشاهده خواهید کرد که در آن قیمت اطلس حتی از قیمت کارخانه نیز کمتر اعلام شده است! دلیل این موضوع جلبتوجه کاربران با هدف کلیک روی آگهی و تماس با آگهیدهنده است. با کلیک روی آگهی یا تماس با آگهیدهنده، متوجه میشوید قیمت خودرو حتی از نرخ متوسط بازار نیز بالاتر است. در واقع هدف آگهیدهنده فقط جلبتوجه شما بوده است.
مدل | رنگ | وضعیت بدنه | کارکرد | قیمت |
1403 | مشکی | سالم | صفرکیلومتر | 556.000.000 |
1403 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 533.000.000 |
1403 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 520.000.000 |
1403 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 514.000.000 |
1403 | سفید | سالم | صفرکیلومتر | 540.000.000 |
بااینکه سایپا تصمیم دارد اطلس را خودرو جدید معرفی کند اما در واقعیت این خودرو تفاوتی با کوییک GXR-L ندارد. این عدم تفاوت درحالی مشاهده میشود که اختلاف قیمت اطلس و کوییک GXR-L در کارخانه 75 میلیون تومان و در بازار آزاد 114 میلیون تومان است.
بسیاری از مشتریان ابتدا اطلس را برای سوددهی انتخاب میکردند اما اکنون که قیمت این خودرو فروکش کرده است و بهآرامی جذابیت خود را برای سوددهی از دست میدهد. برای مصرفکنندگان واقعی، کوییک GXR-L درحالحاضر گزینهای منطقی و معقول به حساب میآید. با خرید این خودرو از بازار یا کارخانه چندین میلیون تومان صرفهجویی خواهید کرد. علاوهبراین، مالک خودرویی خواهید شد که از نظر کیفیت ساخت و مشخصات فنی تفاوت خاصی با اطلس که گرانتر است، ندارد.
پاسخ ها