سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

اسپیس ایکس اولین ماموریت فضایی سرنشین دار را به مدار قطبی می فرستد

اسپیس ایکس اولین مأموریت فضایی با خدمه را به مدار قطب‌های زمین می‌فرستد

یک مأموریت فضایی جدید و تجاری احتمالاً زمستان 2024 برای مشاهده مناطق قطبی از مدار پایین زمین برنامه‌ریزی شده است.

احتمالاً زمستان 2024، یک مأموریت فضایی جدید و تجاری برای مشاهده مناطق قطبی از مدار پایین زمین برنامه‌ریزی شده است. این اولین مأموریت فضایی با خدمه است که چنین کاری را انجام می‌دهد و توسط شرکت اسپیس ایکس انجام خواهد شد.

این مأموریت جالب که حس نوستالژیک دارد، «Fram2» نامگذاری شده است. این نام وام‌گرفته از کشتی یخ‌شکن معروفی است که اواخر قرن نوزدهم قهرمان ملی نروژ، «فریتیوف نانسن»، آن را برای کشف مناطق قطبی استفاده کرد.

اسپیس ایکس اولین مأموریت فضایی با خدمه را به مدار قطب‌های زمین می‌فرستد

ماجراجویی در مدار قطب‌ها: اولین مأموریت فضایی با خدمه به مناطق قطبی

رهبری این مأموریت را «چون وانگ»، یک کارآفرین و ماجراجو که از ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال در این حوزه فعال بوده، برعهده دارد. وانگ که به نظر می‌رسد از زمان و ثروت فراوان خود برای سفر به دنیا و شاید فضا استفاده می‌کند، تأمین مالی این مأموریت را برعهده گرفته است. همراهان او «یانیکه میکلسن» از نروژ، «اریک فیلیپس» از استرالیا و «رابآ روگه» از آلمان هستند که همگی اولین بار است که به فضا می‌روند.

مأموریت Fram2 قرار است اواخر 2024 از مرکز فضایی اسپیس ایکس در فلوریدا به یک مدار قطبی پرتاب شود (البته اگر تاریخ پرتاب تغییر نکند). این مأموریت در ارتفاع 425-450 کیلومتری به مدت 3 تا 5 روز باقی خواهد ماند.

در این مأموریت، خدمه فقط مناظر را تماشا نمی‌کنند، بلکه تحقیقات علمی نیز انجام خواهند داد. ازجمله اولین تصویربرداری پرتو ایکس در فضا و مشاهده انتشار نورهای عجیبی که شبیه شفق‌های قطبی است.

مأموریت Fram2 اولین‌های بسیاری را رقم خواهد زد و انتخاب قطب شمال تصمیم جالبی است؛ چراکه نه‌تنها بازدید حضوری از این منطقه بسیار دشوار است، بلکه حتی رصد مداری آن نیز کار ساده‌ای نخواهد بود. این مسئله و نام مأموریت نشان می‌دهد وانگ طرفدار بزرگ نانسن و سایر کاوشگران اولیه است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋