سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

در نسخه دسکتاپ، گوگل کروم به ویژگی مشابه Circle to Search مجهز شده است

گوگل کروم در نسخه دسکتاپ به قابلیتی مشابه Circle to Search مجهز می‌شود

این قابلیت طی چند روز آینده در دسترس تمامی کاربران کروم در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد.

ابزار Google Lens با استفاده از هوش مصنوعی به قابلیتی مشابه ابزار Circle to Search در Galaxy AI مجهز می‌شود. قابلیت جدید گوگل کروم دسکتاپ دکمه جدیدی برای استفاده از Google Lens در بخش جستجو ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد موارد دلخواهشان را مستقیم جستجو کنند.

با استفاده از این ابزار، یک نوار کناری در کنار تب فعلی کاربران ظاهر می‌شود و قابلیت «مولتی‌سرچ» یا جستجوی چندگانه را فعال می‌کند. هدف از این ویژگی جستجوی راحت‌تر بدون اضافه‌کردن تب‌های جدید است و از شلوغی زیاد محیط کروم جلوگیری می‌کند.

«پریسا تبریز»، متخصص امنیت رایانه‌ای گوگل، در پست وبلاگ این شرکت توضیح داد این قابلیت طی چند روز آینده در دسترس کاربران سرتاسر جهان قرار خواهد گرفت. قابلیت جدید گوگل کروم به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست و دستی تنظیم می‌شود.

گوگل کروم در نسخه دسکتاپ به قابلیتی مشابه Circle to Search مجهز می‌شود

طبق گفته «جاشوا کروز»، سخنگوی گوگل، به نشریه ورج، نتایج جستجوهایی که در نوار کناری ظاهر می‌شوند، ممکن است شامل مواردی عجیبی از AI Overviews باشند اما این ویژگی فقط در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

مروری بر ابزارهای جدید گوگل کروم

گوگل موتور جستجوی خودش را به قابلیت کاربردی دیگری نیز مجهز خواهد کرد؛ جایی که به‌ لطف هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند درباره سوابق جستجویشان از برنامه سؤال کنند تا سریع‌تر به مقصود موردنظرشان برسند؛ برای مثال اگر قبلاً درباره بستنی‌فروشی سرچ کردید و حالا دنبال آن هستید، می‌توانید از کروم بخواهید لینک‌های مرتبط با تاریخچه سرچ‌هایتان درباره بستنی را نمایش دهد.

طبق گفته پریسا تبریز، اگر این قابلیت بتواند تجربه کاربری را تقویت کند، ممکن است در آینده به نسخه‌های دیگر کروم برای گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز راه پیدا کند. علاوه‌براین، گوگل روی قابلیتی کار می‌کند که در آن هوش مصنوعی به کاربران در خرید محصولات و مقایسه آن‌ها کمک می‌کند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋