در مطلب پیشرو، به بررسی اختلاف قیمت خودروهای ام وی ام و فونیکس در بازار و کارخانه طی مرداد 1403 میپردازیم.
محصولات مدیرانخودرو از نیمه دهه 1380 خورشیدی در بازار ایران حضور دارند و اکنون تبدیل به بخشی از خودروهای مرسوم موجود در ایران شدهاند. در مطلب پیشرو، به بررسی اختلاف قیمت خودروهای ام وی ام و فونیکس در بازار و کارخانه طی مرداد 1403 میپردازیم.
برای تهیه این مطلب، تنها خودروهایی را مدنظر قرار خواهیم داد که توسط مدیرانخودرو به تولید میرسند. همچنین قیمت رسمی آنها باید توسط این شرکت اعلام شده باشد. به عنوان مثال مدل محبوب، پرفروش و البته خبرساز امویام X55 پرو در این لیست جای ندارد. دلیل این موضوع، عدم اعلام قیمت رسمی امویام X55 پرو از سوی خودروساز است.
خودرو | قیمت کارخانه (تومان) | قیمت بازار (تومان) | میزان تفاوت |
X22 PRO MT | 858,800,000 | 965,000,000 | 106,200,000 |
X33 CROSS MT | 950,600,000 | 1,061,000,000 | 110,400,000 |
X33 CROSS CVT | 1,056,700,000 | 1,230,000,000 | 174,000,000 |
ARRIZO 5 SPORT | 1,291,100,000 | 1,355,000,000 | 63,900,000 |
ARRIZO 6 PRO | 1,437,000,000 | 1,660,000,000 | 223,000,000 |
ARRIZO 6 GT | 1,614,100,000 | - | - |
TIGGO 7 PREMIUM | 1,730,300,000 | 2,010,000,000 | 280,000,000 |
FX PREMIUM | 1,966,700,000 | 2,223,000,000 | 256,300,000 |
TIGGO 8 PRO MAX IE | 2,809,800,000 | 2,900,000,000 | 91,000,000 |
+TIGGO 8 PRO E | 2,797,800,000 | 2,718,00,000 | -79,000,000 |
XTRIM VX | 3,974,000,000 | 4,460,000,000 | 486,000,000 |
مطابق آنچه در جدول بالا میبینیم، امویام X33 کراس اتوماتیک، آریزو 6 پرو، تیگو 7 پرو پرمیوم و فونیکس FX محبوبترین محصولات مدیرانخودرو هستند. قیمت اکستریم VX که محصول جدید و لوکس مدیرانخودرو محسوب میشود، در ابتدای کار با جهش قابل توجهی مواجه نشده است. به عنوان مثال قیمت هونگچی H5 که سدان لوکس و وارداتی گروهبهمن است، در ابتدا حدود 8 میلیارد تومان یعنی 3 برابر قیمت رسمی اعلام میشد. بااینحال اکستریم VX اختلاف قیمت میلیاردی را در بازار و کارخانه تجربه نمیکند.
یکی از نکات جالب پیرامون اختلاف قیمت محصولات ام وی ام و فونیکس در بازار آزاد را میتوان در قیمت تیگو 8 پرو e پلاس دید. قیمت این خودرو در بازار آزاد 80 میلیون تومان ارزانتر از نرخ رسمی است. این موضوع نشان میدهد که روند جدید وزارت صمت بر مصرفکنندگان ایرانی تأثیر چندانی نداشته است. با وجود تمامی تبلیغات صورت گرفته پیرامون استفاده از خودروهای هیبریدی، ایرانیها همچنان خودروهای درونسوز را ترجیح میدهند.
پاسخ ها