سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

تصاویر نسل چهارم هیبریدی هاوال H6 در چین منتشر شد

تصاویر نسل چهارم هاوال H6 هیبریدی در چین منتشر شد

هاوال H6 را می‌توان یکی از نمادهای این برند خودروسازی چینی دانست. نخستین نسل این خودرو در سال 2011 وارد بازار شد.

هاوال H6 از جمله خودروهای جدید وارداتی بازار ایران است که توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه شده است. در حالی که این خودرو به تازگی وارد بازار ما شده است، اکنون تصاویر نسل چهارم هاوال H6 منتشر شده‌اند. رسانه‌های چینی حدس می‌زنند نمایش اولیه این خودرو طی آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

هاوال H6 را می‌توان یکی از نمادهای این برند خودروسازی چینی دانست. نخستین نسل این خودرو در سال 2011 وارد بازار شد و بلافاصله به محبوبیت قابل توجهی دست یافت. هاوال اچ 6 تا سال 2020 یک مدل پرفروش و پرطرفدار محسوب می‌شد. با این حال فرا رسیدن دوره خودروهای الکتریکی و هیبریدی در چین،‌ باعث شد تا فروش هاوال H6 به تدریج کاهش یابد. گریت‌وال برای جبران کاهش فروش این خودرو، اقدام به عرضه نسخه پلاگین هیبریدی از مدل H6 کرده است. تصاویر و مشخصات نسل چهارم این خودرو توسط وزارت صنعت چین منتشر شده‌اند.

کابین خودرو

براساس تصاویری که در دسترس رسانه‌ها قرار دارند، می‌توان گفت که نسل چهارم هاوال اچ 6 هیبریدی هیچ تفاوت ظاهری با مدل بنزینی ندارد. راه تشخیص این خودرو از روی ظاهر، دریچه پورت اضافه روی گلگیر چپ و عقب خودرو است. البته هاوال با نصب برچسب Hi4 روی درب پنجم، به هیبریدی بودن این خودرو اشاره کرده است. تصاویری از فضای داخلی خودرو منتشر نشده است اما می‌توان گفت که فضای داخلی دستخوش تغییرات قابل توجهی نخواهد شد.

مشخصات هاوال H6 هیبریدی

ابعاد هاوال H6 هیبریدی نیز نسبت به نسخه بنزینی ثابت باقی مانده است. این خودرو 4703 میلیمتر طول، 1886 میلیمتر عرض، 1730 میلیمتر ارتفاع و 2738 میلی‌متر فاصله یبن‌محوری دارد. کابین هاوال H6 هیبریدی، ظرفیت پنج سرنشین را دارد. زاویه ورود و خروج آن به ترتیب 19 و 26 درجه هستند. وزن خالص خودرو 1950 کیلوگرم و حداکثر سرعت آن نیز 180 کیلومتربرساعت است.

هاوال اچ 6 به ساده‌ترین نسخه از سیستم پلاگین هیبریدی Hi4 مجهز خواهد بود. این سیستم براساس ترکیب موتور بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور الکتریکی فعالیت می‌کند. عدد 4 در عبارت Hi4، اشاره به چهارچرخ محرک بودن این کراس‌اوور دارد. موتور بنزینی تنفس طبیعی 116 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. موتور الکتریکی نیز با ظرفیت 204 اسب‌بخار قدرت، روی محور عقب خودرو قرار خواهد گرفت.

هاوال H6

نیروی هاوال H6 پلاگین هیبریدی، توسط باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) با ظرفیت 19.09 کیلووات ساعت تامین خواهد شد. وزن پکیج باتری‌ها 182 کیلوگرم است و با یکبار شارژ کامل، می‌توان مسافت 85 کیلومتر را با آن طی کرد. میانگین مصرف سوخت این کراس‌اوور 5.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. قیمت هاوال H6 هیبریدی هنوز مشخص نیست اما احتمالا از نسخه بنزینی گران‌تر خواهد بود. نمونه بنزینی هم‌اکنون با قیمتی بین 117900 الی 143900 یوان (943 میلیون الی 1.1 میلیارد تومان) در چین به فروش می‌رسد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋