سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

اپل از visionOS 2 رونمایی کرد. نسخه دوم سیستم عامل هدست ویژن پرو

اپل از visionOS 2 رونمایی کرد؛ دومین نسخه سیستم‌عامل هدست ویژن پرو

قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران هدست واقعیت مجازی اپل قرار می‌گیرد.

اپل تنها چند ماه بعد از عرضه هدست ویژن پرو از اولین به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل این دستگاه که visionOS 2 نام دارد، پرده برداشت.

ویژگی‌های جدید visionOS 2

در visionOS 2 اپلیکیشن Photos به‌روز شده است تا بتوانید با تپ‌کردن یک دکمه، از تصاویر قبلی خود که حالت فضایی (Spatial) نداشتند، تصاویر فضایی بسازید.

اپل همچنین قابلیت نمایشگر مجازی مک را به‌روز کرده است تا از طریق گزینه جدید نمای فوق‌عریض بتوانید به فضایی معادل دو نمایشگر مجازی 4K دسترسی پیدا کنید. با فعال‌سازی این گزینه درواقع تصویر نمایشگر درست مثل یک مانیتور فوق‌عریض خمیده در مقابل میدان دید شما قرار می‌گیرد.

اپل از visionOS 2 رونمایی کرد؛ دومین نسخه سیستم‌عامل هدست ویژن پرو

در visionOS 2 تغییراتی در سیستم جسچرها ایجاد شده است تا دسترسی به عملکردهای سریع آسان‌تر شود. حالت Travel Mode در ویژن پرو حالا می‌تواند در قطارها هم کار کند. به‌علاوه، این هدست اکنون برای اولین‌بار قادر به جفت‌شدن با میکروفون‌ها خواهد بود. حالت استفاده از مهمان (Guest User Mode) نیز بهبود یافته است.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند شرکت کانن درحال عرضه یک لنز فضایی EOS جدید است که به‌طور خاص برای تولید محتواهای ویژن پرو طراحی شده است. اپل همچنین با Blackmagic همکاری می‌کند تا از طریق سازوکارهای جدید به تولیدکنندگان محتوا اجازه دهد راحت‌تر ویدیوهای فراگیر یا Immersive بسازند.

اپل از visionOS 2 رونمایی کرد؛ دومین نسخه سیستم‌عامل هدست ویژن پرو

دومین نسخه بزرگ visionOS 2 به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به‌لطف فریم‌ورک‌ها و APIهای جدید اپ‌های فضایی بسازند. ابزار Tabletopkit نیز این امکان را فراهم می‌کند تا اپ‌ها روی سطوح مسطح اجرا شوند.

به‌روزرسانی visionOS 2 به‌صورت یک آپدیت رایگان در دنباله سال جاری میلادی در دسترس کاربران ویژن پرو قرار می‌گیرد.

اپل همچنین پس از معرفی این سیستم‌عامل اعلام کرد که هدست ویژن پرو بالاخره از 8 تیر در چین، ژاپن و سنگاپور و از 22 تیر در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و بریتانیا عرضه خواهد شد. پیش‌تر این دستگاه تنها در ایالات‌متحده آمریکا عرضه شده بود.


اسپانسر این رویداد در وب‌سایت دیجیاتو، زیتل است؛ Say no to limits ,zitel

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋