سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

اپل بالاخره تنظیمات سلامت باتری را به iPad Pro و Air 2024 اضافه کرد

اپل بالاخره بخش تنظیمات سلامت باتری را به آیپد پرو و ایر 2024 اضافه کرد

این ویژگی قبلاً در آیپدها وجود نداشت.

یکی از ایراداتی که کاربران تبلت‌های اپل به این دستگاه‌ها وارد می‌کنند، عدم وجود منوی Battery Health است تا از میزان سلامت باتری تبلت‌شان آگاه شوند؛ خوشبختانه بالاخره اپل صدای کاربران خود را شنیده است؛ بنابراین آیپد پرو و آیپد ایر 2024 که به‌تازگی عرضه شده‌اند، دارای گزینه منوی سلامت باتری (‌Battery Health) هستند. منوی سلامت باتری شامل گزینه شارژ بهینه است و داده‌های بیشتری درباره وضعیت باتری ارائه می‌دهد.

به گزارش مک‌رومرز، منوی جدید با تنظیمات معرفی شده در آیفون 15 مطابقت دارد. به‌عنوان مثال به کاربران اجازه می‌دهد گزینه محدودیت شارژ تا 80 درصد را فعال کنند تا عمر مفید باتری دستگاه افزایش یابد.

منوی باتری هلث در آیپد پرو

نحوه دسترسی به قسمت Battery Health در آیپد پرو و ایر 2024

می‌توانید با رفتن به تنظیمات (Settings) > باتری (Battery) > سلامت باتری (Battery Health) به منوی جدید آیپد بروید؛ در این منو اطلاعاتی مربوط به تعداد چرخه شارژ، تاریخ تولید باتری و اولین‌باری که باتری دستگاه شارژ شده دیده می‌شود. این ویژگی در iPadOS 17.5 معرفی شد، اما در مدل‌های قدیمی‌تر آیپد در دسترس نیست.

کاربران مک‌بوک سال‌ها است که یک منوی سلامت باتری مشابه (که اکنون Optimized Battery Charging نامیده می‌شود) دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا دستگاه به‌صورت 100 درصد شارژ نشود. معمولاً کاربران هنگام فعالیت‌های کاری، لپ‌تاپ‌های خود را دائماً به کابل شارژ متصل نگه می‌دارند؛ فعال کردن ویژگی یادشده به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا عمر باتری مک‌بوک افزایش پیدا کند.

با معرفی آیپد پرو 2024، بسیاری از کاربران بر این باورند که دیگر نیازی به خرید و استفاده از مک‌بوک‌ها نخواهد بود، چون این آیپد پرو جدید قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ بالایی دارد و با پشتیبانی از مجیک کیبورد، علناً به یک مک‌بوک قدرتمند تبدیل می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیپد پرو 2024 می‌تواند به‌واسطه این پیشرفت‌های چشمگیر فروش خوبی را تجربه کند یا خیر.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋