سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

قابلیت پنهان کردن تیک آبی برای کاربران Premium X در دسترس نخواهد بود

امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد

این تغییر اندکی پس از آن رخ می‌دهد که ایکس گفته بود به حساب‌های دارای فالوورهای تأییدشده زیاد، تیک رایگان می‌دهد.

طبق نوتیفیکیشن دریافت‌شده توسط چندین کاربر شبکه اجتماعی ایکس، ظاهراً این پلتفرم قصد دارد امکان مخفی‌کردن تیک آبی را از کاربران پریمیوم سلب کند. ایکس‌ نمایش تیک‌ آبی را در تابستان گذشته اختیاری کرد و اکنون دقیقاً مشخص نیست که چرا تصمیم گرفته این ویژگی را کنار بگذارد.

هنوز مشخص نیست که کاربران پریمیوم ایکس از چه زمانی دیگر قادر نخواهند بود تیک آبی خود را مخفی کنند. در نوتیفیکیشن ارسال‌شده توسط این شبکه اجتماعی برای کاربران آمده است:

«ویژگی مخفی‌کردن تیک آبی به‌زودی از دسترس ایکس پریمیوم خارج می‌شود.»

امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد

ایکس همچنین در صفحه مربوط به ویژگی‌های اشتراک پریمیوم خود، توضیحات مرتبط با مخفی‌کردن تیک آبی را حذف کرده است. در نسخه آرشیوشده این صفحه، توضیح ایکس درباره این ویژگی دیده می‌شود.

روند تغییرات تیک آبی ایکس در چند سال گذشته

امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد

تیک آبی ایکس زمانی که این پلتفرم هنوز توییتر نام داشت، به‌طور رایگان به افراد مشهور، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران ارائه می‌شد؛ بنابراین اگر شخصی در توییتر محبوبیت داشت، پس از احراز هویت تیک‌ آبی دریافت می‌کرد که این امر می‌توانست به کاهش انتشار اطلاعات نادرست هم کمک کند.

اما پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط «ایلان ماسک»، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه سرویس پریمیوم، این علامت تأیید را دریافت کنند و همین امر باعث‌ شد تا تیک آبی ایکس محبوبیت ابتدایی خود را از دست بدهد. درواقع اکنون این علامت نشان می‌دهد که کاربران هزینه اشتراک پریمیوم ایکس را پرداخت کرده‌اند.

این ویژگی همچنین توسط کلاهبرداران مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و برخی از افراد دارای تیک آبی مورد آزار و اذیت آنلاین یا مسدودسازی قرار گرفته‌اند. همچنین اخیراً ایکس‌ اعلام کرده بود به حساب‌هایی که فالوورهای تأیید‌شده زیادی دارند (حداقل 2500 فالوور)، ویژگی‌های پریمیوم که شامل تیک‌ آبی می‌شود را به‌صورت رایگان ارائه خواهد کرد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋