تگلاین جدید رمزینکس «دروازهای رو به آینده» است.
صرافی رمزارزی رمزینکس هویت بصری و رابط کاربری خود را تغییر داد. این تغییرات قبل از همه، در لوگوی جدید و شعار برند رمزینکس دیده میشود. فرایند ریبرندینگ رمزینکس حدود ۶ ماه طول کشیده و سرانجام در فروردینماه سال ۱۴۰۳ اجرایی شده است.
رمزینکس یک صرافی رمزارز دانشبنیان است که با ارائه ابزارهای حرفهای معامله، کیف پول امن و اختصاصی و سرویسهای دیگر، خریدوفروش ارز دیجیتال را برای کاربران سادهتر میکند. سرمایهگذاران میتوانند به معامله بیش از ۲۰۰ رمزارز با کارمزد کم در این صرافی بپردازند.
برند رمزینکس در سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف بنیانگذاری شد و همزمان با رشد بازار رمزارزها، تیم این صرافی توسعه پیدا کرد. رمزینکس میگوید در تمام این سالها، تلاش بنیانگذاران این صرافی معطوف به ارائه خدمات بهینه و تسهیل فرایند خریدوفروش رمزارزها با امنیت بالا بوده است و زمان آن رسیده بود که هویت ظاهری رمزینکس با ارزشهایی که در این مدت شکل گرفته و در DNA برند نهادینه شده است، همسو شود.
این صرافی در خبر ریبرند خود میگوید: «پیشرفت مداوم، نوآوری و یکپارچگی از ارزشهای بنیادین رمزینکس هستند. رمزینکس فقط یک پلتفرم نیست، بلکه یک خالق پرجنبوجوش است که دائماً فرصتهای جدید و هیجانانگیزی را برای جامعه هدف خود ایجاد میکند. برای همین تگلاین رمزینکس «دروازهای رو به آینده» تعیین شد.»
رمزینکس تلاش میکند که در بازار ارز دیجیتال، راهحلهای ساده، نوآور و پیشگام ارائه کند. ازاینرو، در بازطراحی لوگو نیز مدرن و مینیمال عمل کرد. لوگوی رمزینکس بهمثابه نمودی از ارزشهای آن، دروازهای امن و قابل اعتماد برای ورود به دنیای پیش رو را به تصویر میکشد.
براساس نیاز کاربران دنیای رمزارز و انتظاراتی که آنها در برخورد با یک صرافی آنلاین دارند و با نگاه به بهترین محصولات صرافی ارز دیجیتال در جهان، رابط کاربری رمزینکس هم بازطراحی شد.
رنگ سازمانی برند رمزینکس تغییر چندانی نکرد؛ زیرا همه رمزینکس را به این رنگ میشناسند و نارنجی آن در میان صرافیهای دیجیتال ایران شناختهشده است.
«محمد حکیمی»، مدیرعامل رمزینکس، در پاسخ به اینکه در فرایند ریبرندینگ رمزینکس، چشمانداز و مأموریت برند هم دستخوش تغییر شدهاند یا خیر، توضیح داد: «چشمانداز برند رمزینکس، افزایش اعتماد به ساختارهای مالی و پولی نوین و همچنین تقویت زیرساختهای مبادله و نگهداری آن است. ما با اعتقاد به تقویت اعتماد به این ساختارها، بهدنبال ساخت یک فردای هیجانانگیز در حوزه مالی و پولی هستیم. نگاه ما از ابتدا همین بوده است و امروز با توجه به تغییرات جهان و ایران، تنها فرایندها را سریع، بهینه و بهروز میکنیم.»
او درباره مأموریت برند نیز گفت: «مأموریت رمزینکس، ارائه اکوسیستم مالی و پولی نوین است که محصولات و خدمات متمایزی با محوریت رمزارز برای کاربران فارسیزبان توسعه میدهد. ما میخواهیم دسترسی آسانی برای عموم به این اکوسیستم یکپارچه و امن ایجاد کنیم تا اعتماد به محیط مالی و پولی نوین را افزایش دهیم.»
به گفته مدیران رمزینکس، لوگوی قبلی بهخوبی نمیتوانست روحیه خلاق و نوآور رمزینکس را نشان دهد و آنچه را آنها برای جامعه مخاطب خود میخواهند، بازگو کند. از طرفی، این نیاز را احساس کردند که با ورود نسل جدید و گستردهشدن مخاطبها در حوزه ارز دیجیتال، نمادهای برند باید تأمینکننده انواع سلایق آنها باشد. تأکید بر مدرن بودن و سادگی لوگو در همین راستا بود.
حکیمی همچنین افزود: «ایجاد تمایز و ماندگاری در ذهن مخاطب، از دیگر دلایل ریبرند رمزینکس است.»
رمزینکسیها معتقدند کسبوکارهایی که میخواهند در اتمسفر همیشه درحال تغییر دنیای امروز سهمی داشته باشند، باید روحیه انطباقپذیری و همسوشدن با تغییرات را در خود تقویت کنند. این تغییرات نهتنها در فرایندها و راهحلها نیاز است، بلکه در تمام بخشهای هر برند ازجمله چهره و ظاهر آن هم باید جاری شود.
علاوهبراین، تغییر هویت بصری رمزینکس میتواند تأثیر خوبی در میان سایر فعالان این حوزه داشته باشد و آنها را هم بهسمت بازنگری و بهبود در استراتژیهای خود پیش ببرد تا کل جامعه مخاطب این حوزه بتوانند از جدیدترین و بهروزترین خدمات رمزارزی بهرهمند شوند.
پاسخ ها