سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

عضو هیئت مد: ما به هر چیزی که مربوط به سبک زندگی باشد می پردازیم

عضو هیئت‌مدیره بانی مد: به هر موضوعی که به سبک زندگی مربوط شود، وارد خواهیم شد.

بانی مد به پشتوانه قدرتی که در حوزه آنلاین و آفلاین در صنعت پوشاک داشته است، توانسته وارد حوزه فروش کالای دیجیتال شود.

بانی مد که تاکنون به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی در حوزه پوشاک،‌ اکسسوری و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت کرده، در اقدامی جدید، وارد حوزه فروش کالای دیجیتال شده است. دراین‌باره با یکی از اعضای هیئت‌مدیره این مجموعه گفت‌وگو کردیم و او از اهمیت انتخاب فروشنده‌ها برای ورود به این بازارگاه گفت و اعلام کرد که جامعه هدف مشتریانش با رقبا متفاوت است.

«مهران بخار»، عضو هیئت‌مدیره بانی مد، در پاسخ به این سؤال که چرا بانی مد تصمیم گرفت وارد فروش کالای دیجیتال شود؟ گفت: «درواقع موضوع دسته‌بندی دیجیتال در مسیر توسعه بانی مد قرار دارد و هدف این مجموعه تبدیل‌شدن به یک مرکز خرید آنلاین است. ما در دسته‌بندی پوشاک بسیار شناخته‌شده هستیم و در فروش سایر محصولات هم در مسیر توسعه قرار داریم و درحال ورود به برخی از دسته‌بندی‌ها هم مثل کالاهای دیجیتال، کالاهای مربوط به خانه مثل مبلمان، لوازم برقی آشپزخانه و... هستیم.»

او ادامه داد: «بانی مد تصمیم دارد که به هر موضوعی که به سبک زندگی مربوط می‌شود، ورود پیدا کند. موضوع سلامت و زیبایی، شامل لوازم آرایشی و کالای خواب، ازجمله دسته‌بندی‌هایی است که درحال تقویت آن هستیم.»

بخار درباره چالش‌هایی که در مسیر ورود این سرویس به بازار پیش روی آن‌ها قرار داشت، به دیجیاتو گفت:‌ «درواقع یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما در مسیر، بحث نگه‌داشتن سطح کیفی ارائه خدمات بانی مد بوده و این موضوعی است که ما روی آن بسیار تمرکز کردیم و تلاش ما این بود که کیفیت را حفظ کنیم.»

در ادامه، او درمورد چالش‌های بانی مد در این حوزه و جهت اثبات سطح کیفی فروشندگان این پلتفرم،‌ توضیح داد: «تصور ما این بود که با ورود به بازارگاه، سطح کیفی خدمات با افت مواجه شود و به همین دلیل، رویکرد ما این بود که فقط به‌سراغ فروشنده‌های شخصی رفتیم که بتوانند در بانی مد فروشنده باشند. به‌طور کلی، هرکسی نمی‌تواند در بانی مد فروشنده شود؛ کسی که قرار است در بانی مد محصولات خود را به فروش بگذارد، باید سابقه درخشانی در بازار داشته باشد.»

عضو هیئت‌مدیره بانی مد درباره کیفیت سیستم لجستیکی این مجموعه گفت:‌ «سرویس لجستیکی بانی مد از بهترین سرویس‌های لجستیکی موجود در ایران است که خدمات را بسیار باکیفیت ارائه می‌دهد و خیلی هم دقیق و سروقت است. یکی از موضوعات بسیار مهم برای ما حفظ و نگهداری این سیستم در طول این سال‌ها بوده است.»

بخار درباره برنامه‌هایی که برای تبلیغ این سرویس دارند، توضیح داد:‌ «تمرکز فعلی ما افزایش منابع فروش است و شاید برنامه خاصی برای پروموشن‌ها نداشته باشیم و صرفاً پروموشن‌هایی که از سمت خود فروشنده‌ها تنظیم می‌شوند، ارائه می‌دهیم، اما حتماً از سال آینده، برنامه‌های خوبی را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.»

او درباره چگونگی رقابت با دیجی‌کالا توضیح داد و اعلام کرد که مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند: «درواقع موضوع رقابت در اینجا مطرح نیست و بانی مد متفاوت از دیجی‌کالاست و قرار است که فروشنده‌ها را به‌صورت گزینش‌شده انتخاب کند و جامعه هدف مشتریانش بسیار متفاوت است. ما جامعه خاصی از مشتریان را هدف قرار داده‌ایم و درواقع مشتریان بانی مد، مشتریان متفاوت‌تری نسبت به باقی بازار هستند.»

با توجه به اینکه فروشگاه‌های آنلاین حوزه پوشاک مثل «بامیلو» و «شیکسون» در ایران با شکست مواجه شده‌اند، بخار در پاسخ به این سؤال که آیا بانی مد از ترس شکست در بازار پوشاک وارد این حوزه شده است؟ توضیح داد: «درواقع ما به پشتوانه قدرتی که در حوزه آنلاین و آفلاین در صنعت پوشاک داشتیم و توانستیم رتبه یک بازار را از آن خود کرده و خودمان را در این جایگاه تثبیت کنیم، وارد حوزه‌های دیگر می‌شویم. تفاوت ما با بقیه در این است که از سخت‌ترین بخش موضوع شروع کردیم و در آن موفق شدیم و حالا وارد دسته‌بندی‌های جدید خواهیم شد.»

او درباره برنامه‌های آینده بانی مد در این زمینه و راهکارهای مقابله با چالش‌های پیش روی این مجموعه گفت: «برنامه‌ ما این است که به‌صورت بازارگاه وارد بازار شویم و در این مسیر تأمین‌کنندگان را با حساسیت بالا انتخاب می‌کنیم. تأمین‌کنندگانی که در بانی مد حضور دارند، باید خودشان نماینده اصلی و واردکننده یا فروشنده‌هایی با اعتبار بالا در بازار باشند.»

او درنهایت افزود: «درواقع ما فروشنده‌هایی را در مرکز خرید وارد می‌کنیم که سطح کیفی خوبی در ارائه خدمات داشته باشند و بتوانند در مرکز خرید بانی مد فروشگاه افتتاح کنند.»

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋