سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

نحوه فعال سازی بک لاین ایرانسل: هیچ تماسی را از دست ندهید

آموزش نحوه فعالسازی سرویس پشت خطی ایرانسل: هیچ تماسی را از دست ندهید

با راه‌های فعالسازی سرویس انتظار تماس آشنا می‌شویم تا دیگر نگران از دست دادن یک تماس مهم هنگام مکالمه با دوستان و آشنایان نباشید.

خود را در حال گفت‌وگو با دوستی درباره موضوعات روزمره تصور کنید، اما ناگهان استرس انتظار تماسی مهم به سراغتان می‌آید. این امر موجب می‌شود دیگر از ادامه گفت‌وگو لذت نبرید و از سوی دیگر چیزی به دوستتان نمی‌گویید تا ناراحت نشود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، بهترین راه فعالسازی سرویس پشت خطی ایرانسل است.

با راه‌اندازی سرویس انتظار تماس، هر گاه در حین مکالمه تماس جدیدی با خط شماه گرفته شود، روی گوشی‌تان نمایش داده شده و می‌توانید به آن پاسخ دهید. حال اگر قصد دارید از این پس نگران تماس‌های پشت خطی‌تان نباشید، با آموزش فعال کردن پشت خطی ایرانسل با ما همراه شوید.

کد پشت خطی ایرانسل

یک کد جهانی برای فعالسازی سرویس انتظار تماس وجود دارد که با شماره‌گیری آن می‌توانید از خط خود را به این قابلیت مجهز کنید. در همین راستا کافی است کد دستوری #43* را شماره‌گیری کنید.

کد پشت خطی ایرانسل

چند ثانیه بعد با پیغام فعالسازی موفق آن با عنوان "service was enables" روبه رو خواهید شد. توجه داشته باشید این کد پشت خطی اختصاصی ایرانسل نیست و مشترکین سایر اپراتورها نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

هر گاه نیز قصد انصراف از این سرویس را داشتید دوباره کد #43# را شماره‌گیری کنید تا پشت خطی غیرفعال شود.

فعالسازی پشت خطی ایرانسل برای کاربران اندرویدی

یک روش دیگر برای بهره‌مندی از این سرویس، استفاده از تنظیمات تلفن همراه است. فعالسازی سرویس انتظار در گوشی اندرویدی، بسته به نسخه سیستم عامل تلفن همراه متفاوت است. راحت‌ترین راه این است که به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید و از قابلیت جستجو استفاده کنید. کلمه "Call waiting" را بنویسید تا صفحه مربوط به آن در بخش تنظیمات به شما نمایش داده شود.

فعالسازی پشت خطی ایرانسل

حال می‌توانید با کلید مربوط به سرویس "Call waiting" را برای هر کدام از سیم‌کارت‌هایتان فعال یا غیرفعال کنید. زمانی که رنگ کلید روشن باشد یعنی سرویس پشت‌خطی فعال است و هر زمان این کلید خاموش باشد به معنای غیرفعال بودن سرویس انتظار است.

راه دیگر مراجعه به بخش تماس‌ها است. در این صفحه روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه "Settings" را انتخاب کنید.

سرویس call waiting اندروید

در برخی نسخه‌های اندرویدی از طریق "More settings" می‌توانید سرویس یاد شده را فعال کنید. در برخی از نسخه‌ها نیز باید به "supplementary services" بروید و گزینه "Call waiting" را در صفحه باز شده فعال کنید.

فعالسازی سرویس انتظار در آیفون و آیپد

کاربران سیستم عامل iOS جهت فعالسازی پشت خطی بایستی به صفحه تنظیمات گوشی رفته و گزینه "phone" را انتخاب کنند. در صفحه جدید روی "Call waiting" بزنید. سپس سیم کارتی که می‌خواهید این قابلیت برایش فعال شود را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه بزنید تا سرویس انتظار تماس فعال شود.

آموزش فعال کردن پشت خطی iOS
  • آموزش فعال سازی آهنگ پیشواز ایرانسل

نتیجه‌گیری: تماس‌هایتان را به راحتی مدیریت کنید

فعالسازی پشت خطی ایرانسل این امکان را به مشترکین این اپراتور می‌دهد تا بتوانند به راحتی تماس‌هایشان را مدیریت کنند و هیچ تماس مهمی را از دست ندهند. در این مطلب آموزش فعال کردن پشت خطی ایرانسل به دو روش را مطالعه کردید.

پاسخ به سؤالات متداول

آیا هنگام پاسخ به پشت خطی ایرانسل، تماس قبلی به اتمام می‌رسد؟

خیر، تا زمانی که پاسخ به تماس دوم تمام شود، فرد برقرار کننده تماس اول می‌تواند پشت خط منتظر بماند.

فعالسازی سرویس پشت خطی هزینه دارد؟

خیر این سرویس هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋