سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

تاکسی برقی موتور کرمان وارد تهران شد

تاکسی برقی کرمان موتور به تهران رسید

روز سه‌شنبه 26 دی ماه 1402 و در جریان یک مراسم رسمی،‌ 400 دستگاه خودرو KMC E50A به تاکسی‌رانان تحویل داده شد.

روز سه‌شنبه 26 دی‌ماه در جریان یک مراسم رسمی،‌ تاکسی‌های برقی کرمان موتور به مالکان تحویل داده شده‌اند. تمامی این خودروها از مدل KMC E50A هستند که نسخه الکتریکی کی ام سی J7‌ به حساب می‌آید. در این مراسم وزیر صمت و شهردار تهران حضور پیدا کردند. تاکسی‌های برقی کرمان موتور تحت قالب اجاره به شرط تملیک در اختیار مالکان قرار گرفته‌اند.

طی مراسم یادشده،‌ 400 دستگاه خودرو KMC E50A به تاکسی‌رانان تحویل داده شد. این خودروها بیشتر از تاکسی‌های برقی قبل هستند. مدتی پیش مدیران خودرو 88 دستگاه تاکسی برقی را به سازمان تاکسیرانی تهران تحویل داده بود. تاکسی‌های برقی کرمان موتور طی همکاری بین این شرکت و شاتل در اختیار رانندگان قرار گرفته‌اند. این تاکسی‌ها به کمک اپلیکیشن شهرزاد آماده خدمت‌رسانی به مخاطبان هستند.

نگاهی به مشخصات و امکانات KMC E50A

ابعاد و اندازه KMC E50A با کی ام سی J7‌ یکسان است اما به دلیل قرارگیری پکیج باتری‌ها،‌ این خودرو وزن بیشتری دارد که معادل 1.65 تن است. شتاب صفر تا صد این خودرو الکتریکی 7.6 ثانیه اعلام شده است. تک موتور الکتریکی این خودرو روی محور جلو آن قرار دارد که حداکثر 190 اسب‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده تک سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو این خودرو را بر عهده دارد.

پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات،‌ وظیفه تأمین انرژی KMC E50A را بر عهده دارد. این پکیج باتری 50.1 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و از نوع آب خنک است،‌ بنابراین در شرایط آب‌وهوایی مختلف پایدار باقی خواهد ماند. این باتری با یکبار شارژ،‌ بردی حدود 400 کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کند. پکیج باتری‌ تاکسی برقی کرمان موتور از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که قادر است تا در 45 دقیقه،‌ ظرفیت آن را از 20 به 80 درصد برساند. شارژ کامل این باتری‌ها با برق خانگی نیز 10 ساعت به طول می‌انجامد.

KMC E50A

ازجمله تجهیزات سدان برقی کرمان موتور نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرمان برقی و ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری الکترونیک، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، اتوهلد، شش کیسه هوا، ترمز ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز. درحال‌حاضر قیمت KMC E50A از سوی کرمان موتور یک میلیارد و 320 میلیون تومان اعلام شده است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋