سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

نماد معاملاتی تپسی در فرابورس متوقف شد. آیا تغییری در سهامدار عمده وجود دارد؟

نماد معاملاتی تپسی در فرابورس تعلیق شد؛ پای تغییر سهام‌دار عمده در میان است؟

برخی گمانه‌زنی‌ها از ارتباط این تعلیق با شایعه تغییر سهام‌دار عمده تپسی حکایت دارد.

بنابر اعلام فرابورس، نماد معاملاتی تپسی حداکثر تا چهار دی ماه تعلیق شد. هدف از این تعلیق بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی تپسی عنوان شده است و تا زمان شفاف‌سازی، امکان خرید و فروش سهام این شرکت در بورس وجود ندارد.

طبق قوانین، فرابورس می‌تواند یک نماد معاملاتی را بسته به شرایط مختلف تعلیق کند. تعلیق نماد معاملاتی تپسی نیز از صبح امروز به مدت 10 روز کاری و مطابق فرم س-8 در کدال اطلاع‌رسانی شده است. در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات آمده است که تعلیق می‌تواند در راستای مواردی همچون ناشر اطلاعات با اهمیت را به موقع افشا نکرده باشد، نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت‌های مالی وجود داشته باشد، انجام شود.

تعلیق نماد معاملاتی تپسی در بورس

برخی گمانه‌زنی‌ها، از ارتباط این تعلیق با شایعه تغییر سهام‌دار عمده تپسی حکایت دارد. شایعاتی از داخل اکوسیستم شنیده می‌شود که خرید سهام عمده تپسی توسط گلرنگ در حال انجام است. تغییر سهام‌دار عمده صرفاً شنیده‌های تإیید نشده است که دیجیاتو نمی‌تواند مستقلاً آن را تأیید یا رد کند. پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی تپسی نیز بدون پاسخ ماند.

موضوع تغییر سهامدار عمده تپسی پیش از این نیز مطرح شده و این شرکت چنین موضوعی را در 28 آبان تکذیب کرد. تپسی در آن اطلاعیه تأکید کرد منطبق بر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، هرگونه تغییر سهامدار عمده بدون طی فرایندها و روندهای قانونی در سامانه معاملات عمده فرابورس ممکن و میسر نیست: «بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان افشا می‌شود.»

علاوه بر این طبق دستورالعمل پذیرش استارتاپ‌ها در بورس، سهام‌دار عمده این شرکت بدون اجازه سازمان فرابورس تا سه سال حق واگذاری سهم خود را ندارند.

لازم به ذکر است این برای اولین بار نیست که نماد معاملاتی تپسی تعلیق می‌شود. 27 تیر ماه سال جاری نیز فرابورس دستور تعلیق این نماد را صادر و حتی بیشتر از 10 روز به تعلیق آن ادامه داد.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋