سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

ظاهرا گوگل عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا ژانویه به تعویق انداخته است

گوگل ظاهراً عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا دی‌ماه به تعویق انداخته است

برخلاف انتظارات، مدل هوش مصنوعی Gemini ظاهراً در روزهای آینده عرضه نمی‌شود و تا دی‌ماه نباید منتظر آن باشیم.

گوگل در رویداد I/O 2023 از مدل هوش مصنوعی بنیادی نسل بعدی خود با نام جمینای (Gemini) پرده برداشت. طبق گزارش‌ها، این مدل قرار بود تا چند روز دیگر عرضه شود، اما منابع آگاه می‌گویند عرضه آن تا ماه ژانویه 2024 یا دی‌ماه به تعویق افتاده است.

به‌گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، گوگل قرار بود در روزهای آینده با مجموعه‌ای از رویدادها در کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن که حتی سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران را هدف قرار می‌داد، از هوش مصنوعی جمینای رونمایی کند. اما «ساندار پیچای»، مدیرعامل این شرکت رونمایی آن را به تعویق انداخته است.

گوگل Gemini آماده عرضه نیست

اینفورمیشن می‌گوید این تصمیم زمانی گرفته شد که پیچای متوجه شد هوش مصنوعی Gemini هنوز نمی‌تواند به‌درستی پاسخ برخی از سؤالات غیرانگلیسی را بدهد. با توجه به این که پشتیبانی از زبان‌های خارجی برای گوگل اهمیت دارد، و این شرکت می‌خواهد مدلش با GPT-4 رقابت کند، ظاهراً استانداردهای خاصی برای عرضه این مدل در نظر گرفته شده است.

گوگل ظاهراً عرضه هوش مصنوعی قدرتمند Gemini را تا دی‌ماه به تعویق انداخته است

پیچای در ماه نوامبر گفته بود که تمرکز گوگل روی این است که مدل هوش مصنوعی Gemini 1.0 هرچه زودتر منتشر شود و بعد توسعه یابد. حالا گفته می‌شود که این غول دنیای فناوری در حال نهایی‌سازی نسخه اول و بزرگ‌ترین نسخه از جمینای است.

گوگل در I/O گفته بود که جمینای دارای قابلیت‌های چندوجهی شگفت‌آوری است که در مدل‌های هوش مصنوعی قبلی دیده نشده است. افزون بر درک متن و تصویر، این مدل می‌خواهد در زمینه یکپارچه‌شدن با APIها و ابزارها عالی باشد و به گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث تبدیل شود.

گفته می‌شود که هوش مصنوعی Gemini بسیار قدرتمندتر از GPT-4 خواهد بود و می‌تواند ورق را به نفع گوگل برگرداند. بااین‌حال، باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت چگونه می‌خواهد این مدل را در سرویس‌های مختلف خود پیاده‌سازی کند و آیا کاربران به استفاده از آن روی خواهند آورد یا خیر.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋