سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

سازمان تنظیم مقررات 7 اپراتور مخابراتی و پستی را جریمه کرد

سازمان تنظیم مقررات هفت اپراتور ارتباطی و پستی را جریمه کرد

همراه اول، ایرانسل و مخابرات جزو اپراتورهایی هستند که از سوی کمیته رسیدگی به تخلف رگولاتوری محکوم شده‌اند.

کمیته رسیدگی به تخلفات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هفت اپراتور ارتباطی و پستی را جریمه کرد. در این راستا، همراه اول به‌علت اعمال تبعیض و محدودیت مکرر در دریافت پیامک انبوه از سایر اپراتورها و شرکت ایرانسل و مخابرات نیز به‌علت عدم رعایت تعرفه‌های ترجیحی جریمه شده‌اند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کمیته رسیدگی به تخلفات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای وظایف قانونی خود به‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کاربران و نیز ارتقای سطح ارائه خدمات توسط دارندگان پروانه، گزارش آرای قطعی‌شده در ‌ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد.

کمیته یادشده به موارد عدم اجرای تعهدات اپراتورهای ارتباطی و پستی و نیز شکایات کاربران و سایر شرکت‌ها از خدمات دریافتی از آن‌ها رسیدگی کرده است.

براین‌اساس، طی چهارماهه نخست سال جاری، 35 مورد از تخلفات این اپراتورها مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با حجم و مدت‌زمان وقوع تخلف، جدول آرای قطعی‌شده اعلام شده است.

جریمه سازمان تنظیم مقررات

همراه اول به‌علت اعمال تبعیض، محدودیت مکرر و اختلال عمدی در دریافت پیامک انبوه از سایر اپراتورها 85.7 میلیارد تومان و به‌دلیل استفاده غیرمجاز از باند فرکانسی 2600 مگاهرتز، حدود 23 میلیارد تومان جریمه شده است.

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز بابت عدم رعایت تعرفه‌های ترجیحی باید یک میلیارد تومان جریمه پرداخت کند.

شرکت مخابرات ایران نیز به‌علت اشباع ظرفیت بعضی از لینک‌های سرویس‌های IXP, VPLS، بایستی به‌ازای هر لینک 10 گیگ، مبلغ 500 میلیون تومان و به‌ازای هر لینک 100 گیگ، مبلغ یک میلیارد تومان جریمه پرداخت کند.

این شرکت همچنین بابت عدم رعایت تعرفه‌های ترجیحی به پرداخت جریمه 500 میلیون تومانی محکوم شده است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋