زارعپور تأکید دارد در وزارت ارتباطات شبانهروز تلاش میکنند تا اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنند.
وزیر ارتباطات بار دیگر مدعی شد او و همکارانش در وزارت ارتباطات هیچگونه اختلال در اینترنت را بر نمیتابند. به گفته زارعپور آنها شبانهروز تلاش میکنند تا اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنند.
«عیسی زارعپور»، به مناسبت هفته دولت با حضور در گفتگوی ویژه خبری، دستاوردهای وزارت ارتباطات را تشریح کرد. او در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره آخرین وضعیت کیفیت اینترنت کشور گفت:
«در وزارت ارتباطات کار بزرگی را شروع کردیم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را به صورت ریشهای در کشور حل کنیم. البته این بدین معنی نیست که مردم باید تا 1404 صبر کنند، بلکه اقداماتی را درلایههای مختلف شبکه انجام میدهیم. وظیفه ما این است که اینترنت را با بهترین کیفیت را برای مردم فراهم کنیم.»
به گفته وی وزارت ارتباطات و مدیران آن هیچگونه اختلال در شبکه را بر نمیتابند و شبانه روز تلاش میکنند تا بهترینها را فراهم کنند.
زارعپور همچنین به تشکیل کمیتهای از سوی رئیس جمهور برای پیگیری کندی اینترنت اشاره کرد و گفت: «ما کاملاً استقبال کردیم و در محورهای مختلف برنامههای بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامههای خود اعلام کردیم. بخشی اجرا شده و انشاءالله روز به روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.»
وی البته بهبود کیفیت شبکه را نیازمند سرمایهگذاری در لایه دسترسی عنوان کرد و گفت اپراتورها باید در این زمینه سرمایهگذاری کنند.
گفتنی است رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت روز گذشته اعلام کرد براساس بررسیهای شبکه، هیچ اختلالی در کل شبکه مشاهده نشده است.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسبوکارها اشاره کرد و گفت در 1400 شهر کوچک و بزرگ کار توسعه شروع شده است:
«اخیراً پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که میتوانند خدمات ارتباطی و فیبرنوری را به غیر از مخابرات ارائه کنند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و میخواهیم تا پایان سال 1404 کار تمام شود، بنابراین همکاری مردم را میطلبد. شبانه روزی کار درحال پیگیری است و اپراتورها کار خود را انجام میدهند.»
زارع پور ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال دسترسی 8 میلیون خانوار به فیبر نوری انجام شود. او درباره هزینههایی که مردم برای فیبرنوری خواهند پرداخت گفت:
«در شهرهای کوچک و بزرگ تصور میشود که هزینههای چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت شود اما مردم نمیدانند که میتوانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند، بنابراین فقط هزینه مودم از مردم دریافت میشود که آن هم میتوان به صورت امانی داده شود. هزینه مختصری نیز برای فیبرکشی داخل ساختمان گرفته خواهد شد.»
قابلیت اینترکانکشن یا همان اتصال پیام رسانها به یکدیگر یکی دیگر از اقداماتی بود که زارعپور به آن اشاره کرد و گفت: «بحث اتصال پیامرسانها درحال حاضر بین چهار پیام رسان برقرار است و دو پیام رسان دیگر قرار است به زودی این قابلیت را ایجاد کنند.»
به گفته وی در ایام حج یکی از پیام رسانهای داخلی امکان تماس تصویری را فراهم کرد که در حدود 50 روز 12 میلیون تماس با رضایت 75 درصدی داشتند.
پاسخ ها