سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

ناسا با همکاری یک شرکت خصوصی یک "جت پک" برای فضانوردان می سازد

ناسا با همکاری یک شرکت خصوصی، برای فضانوردان «جت‌پک» می‌سازد

ناسا با شرکت Special Aerospace Services وارد همکاری شده است که تا برای فضانوردان مدار زمین جت‌پک تولید کند.

ناسا با نیم‌نگاهی به آینده و زمانی که مدار پایینی زمین (LEO) به محلی برای ساخت‌وساز شرکت‌های خصوصی تبدیل می‌شود، قراردادی را به‌منظور تولید یک جت‌پک تجاری برای حرکت در فضا با شرکت Special Aerospace Services امضا کرده است.

فضانوردان ناسا و دیگر سازمان‌های فضایی درحال‌حاضر در حین انجام راهپیمایی‌های فضایی بسیار محتاطانه عمل می‌کنند، چون لباس‌های فعلی آن‌ها صرفاً به یک سیستم پیشران کوچک برای کمک به حرکتشان مجهز شده است و جدایی از ایستگاه می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرآفرین باشد. ازاین‌رو، ناسا با Special Aerospace Services همکاری خواهد کرد تا این مشکل را برطرف کند.

جت‌پک ناسا احتمالاً چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

سازمان فضایی آمریکا تحت برنامه «همکاری برای توانمندی‌های فضایی تجاری» (CCSC-2) از Special Aerospace Services خواسته است تا نسخه تجاری و جدیدی از جت‌پک مانور خودکار (AMU) را برای مأموریت‌های گوناگون تولید کند. ماهیت دقیق این دستگاه هنوز تشریح نشده است، اما احتمالاً برای پیشرانش از گازهای سردی مثل نیتروژن و برای حفظ ثبات و مسیریابی از سیستم‌های هوشمند استفاده خواهد کرد.

ناسا با همکاری یک شرکت خصوصی، برای فضانوردان «جت‌پک» می‌سازد

این دستگاه می‌تواند قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر عملکرد بازگشتی خودکار نیز داشته باشد تا درصورتی‌که فضانورد هوشیاری خود را از دست داد، جت‌پک بتواند به‌شکل خودکار او را به ایستگاه برگرداند.

«تیم بالک»، مدیر ارشد فناوری و هم‌بنیان‌گذار Special Aerospace Services می‌گوید: «این توافق به‌منظور استفاده از تخصص، داده‌های تاریخی، درس‌ها و تجربه‌ها و دسترسی به کارکنان ناسا برای Special Aerospace Services ضروری است تا به توسعه نسخه تجاری فناوری AMU توسط ما شتاب ببخشد.»

این شرکت خصوصی در سه سال گذشته مشغول سرمایه‌گذاری درزمینه فناوری‌های خدمت‌رسانی، پیشرانش و رباتیک فضا بوده است. آن‌ها به‌طور خاص توسعه نمونه اولیه یک جت‌پک را پیش برده‌اند و حالا با کمک قرارداد ناسا می‌توانند کارهای خود را تسریع کنند. Special Aerospace Services امیدوار است که این همکاری دنباله‌دار باشد و به همکاری‌های بیشتر با این سازمان منجر شود.

فعلاً اطلاعاتی درباره کمک‌های مالی احتمالی از سوی ناسا به این شرکت منتشر نشده است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋