سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

اپل از تراشه قدرتمند M2 Ultra با 76 هسته گرافیکی رونمایی کرد

اپل از تراشه قدرتمند M2 اولترا با 76 هسته GPU رونمایی کرد

این تراشه قدرتمند در مک استودیو و مک پرو جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اپل امشب در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از تراشه قدرتمند جدیدی به نام M2 اولترا رونمایی کرد که از ترکیب دو تراشه M2 مکس به‌وجود آمده است. این تراشه روی کامپیوتر پرقدرت مک استودیو و البته مک پرو جدید عرضه خواهد شد.

در رویداد مورد انتظار WWDC23 که امشب درحال برگزاری است، از تراشه جدید M2 اولترا پرده برداشته شد که 134 میلیارد ترانزیستور و حداکثر 192 گیگابایت حافظه داخلی یکپارچه دارد؛ این مقدار حافظه حدود 50 درصد بیشتر از M1 اولتراست. این تراشه با استفاده از معماری UltraFusion اپل و از ترکیب دو تراشه M2 مکس به‌وجود آمده است.

اپل از تراشه قدرتمند M2 اولترا با 76 هسته GPU رونمایی کرد

تراشه جدید اپل 24 هسته CPU و 76 هسته GPU دارد و از 32 هسته برای موتور عصبی بهره می‌برد تا بتواند 31.6 تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد. M2 اولترا حداکثر از 6 نمایشگر پرو دیسپلی XDR پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از نظر CPU حدود 20 درصد و از نظر GPU حدود 30 درصد قوی‌تر از M1 اولترا است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند پهنای باند حافظه در تراشه جدید آن‌ها 800 گیگابایت بر ثانیه است.

اپل از تراشه قدرتمند M2 اولترا با 76 هسته GPU رونمایی کرد

اپل مدعی است که تراشه M2 اولترا قوی‌ترین تراشه‌ای است که تاکنون برای کامپیوترهای شخصی ساخته شده. تراشه این شرکت ظاهراً 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین آی‌مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل است.

تراشه M2 اولترا از وای‌فای 6e و اترنت 10 گیگابیتی پشتیبانی می‌کند و نیز می‌تواند روی مک پرو حداکثر هشت درگاه تاندربولت 4 و شش درگاه PCIe نسل 4 داشته باشد.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، زی‌تل است؛ «زی‌تل فایبر، اینترنت پایدار و پرسرعت بر بستر تکنولوژی فیبر نوری»

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋