سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

قیمت چانگان CS35 پلاس از سوی شورای رقابت اعلام شد؛ 300 میلیون تومان زیر قیمت سایپا!

قیمت چانگان CS35‌ پلاس توسط شورای رقابت اعلام شد؛ ۳۰۰ میلیون تومان زیر قیمت سایپا!

چانگان CS35‌ پلاس عنوان نخستین خودرو وارداتی به ایران طی دور جدید واردات خودرو را کسب کرده است.

چانگان CS35‌ پلاس عنوان نخستین خودرو وارداتی به ایران طی دور جدید واردات خودرو را کسب کرده است. این خودرو در قالب دو تیپ 2 و 3 توسط سایپا به بازار ایران وارد شده است. پس از طی مراحل ترخیص، اکنون قیمت چانگان CS35‌ پلاس توسط شورای رقابت اعلام شده است. به نرخ‌های اعلامی شورای رقابت، 25 درصد هزینه‌های قانونی نیز اضافه خواهد شد. بر این اساس قیمت چانگان CS35‌ پلاس تیپ 2 معادل ۸۴۹ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان است. چانگان CS35‌ تیپ 3 نیز ۹۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت نهایی این خودرو در تیپ 2 پس از اضافه شدن پرداخت‌های قانونی یک میلیارد و 62 میلیون تومان خواهد بود، در حالی که چانگان سی اس 35 پلاس تیپ 3 در نهایت یک میلیارد و 180 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. این درحالیست که چندی پیش سایپا قیمت این مدل را در حدود ۱.۳ میلیارد تومان اعلام کرده بود که اختلاف قابل توجهی با رقم اعلامی شورای رقابت دارد.

چانگان CS35‌ پلاس یک کراس‌اوور جمع و جور محسوب می‌شود که در مقایسه با رقبای هم کلاس خود، عملکرد برتری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو به موتور 1.4 لیتری توربوشارژر و گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز است که قوای فنی جذابی برای یک کراس‌اوور جمع‌وجور به حساب می‌آیند. تیگارد X35، رقیب اصلی و چالش برانگیز این خودرو در بازار ایران خواهد بود.

سایپا CS35 پلاس

حواشی قیمت چانگان CS35‌ پلاس

اعلام قیمت چانگان CS35‌ پلاس به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای وارداتی، ثابت می‌کند که این خودروها همچنان از دسترس اکثر مشتریان دور خواهند بود. یکی دیگر از موارد عجیب مربوط به اعلام قیمت این خودرو، تفاوت چشم‌گیر آن در مقایسه با نرخ دیگر کراس‌اوورهای چینی است که توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شده‌اند. قیمت چانگان سی اس 35 پلاس در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل بیشتر اعلام شده است. حال آن که این خودرو از نظر کلاس بدنه و همچنین پیشرانه در رده پایین‌تری نسبت به اکثر کراس‌اوورهای مونتاژی بازار قرار دارد. در حال حاضر چانگان CS35‌ پلاس مدل 2023 در امارات متحده عربی با نرخ 75 هزار درهم (یک میلیارد و 50 میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

سایپا سی اس ۳۵ پلاس
سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋