توییتر شروع به حذف تیک آبی قدیمی حسابهای خود کرد و ظاهراً برای برخی افراد فوت شده مشهور را حذف نکرده است.
ظاهراً «ایلان ماسک» تصمیم گرفته به حساب برخی افراد مشهور متوفی در توییتر تیک آبی بدهد. در روز جمعه، توییتر سرانجام حذف تیکهای آبی قدیمی پلتفرم خود را آغاز کرد و تقریباً هرجومرج بزرگی را به راه انداخت که اکنون داستان آن یک بار دیگر ادامه پیدا کرده است.
براساس گزارش اینسایدر، «کوبی برایانت»، بسکتبالیست مشهور که سال 2020 در سانحه سقوط هلیکوپتر خصوصیاش درگذشت، «چادویک بوزمن»، بازیگر آمریکایی و «مایکل جکسون»، خواننده پاپ مشهور از جمله افراد درگذشته مشهور هستند که همچنان تیک آبی حساب خود را حفظ کردهاند. همچنان هنگامی که روی تیک آبی آنها کلیک میکنید، گفته میشود که بهدلیل پرداخت حق اشتراک سرویس آبی آن را دریافت کردهاند.
سرویس توییتر بلو که با قیمت 8 دلار در ماه در دسترس است، از زمان راهاندازی مجدد، تعداد کمی مشترک جدیدی را به خود جذب کرده است. طبق برآورد یک برنامهنویس به نام «تراویس براون»، کمتر از 600 هزار حساب هزینه سرویس توییتر را پرداخت کردهاند. از طرفی دیگر در چند وقت گذشته، کمپینهایی برای بلاک کردن افرادی که با پرداخت هزینه، نشان آبی توییتر را دریافت کردهاند وجود داشته است و با وجود این دلایل، بهنظر میرسد تصمیم این شبکه اجتماعی برای حفظ تیک آبی حسابِ افراد درگذشته، میتواند نوعی بازاریابی برای آن باشد.
«الخاندرا کارابالو»، مربی بالینی کلینیک قانون فناوری اطلاعات، «مدرسه حقوق هاروارد» در توییت خود توضیح میدهد:
«با توجه به اینکه تیک آبی نشان میدهد که شخصی مشترک سرویس Twitter Blue بوده و برای یک محصول پول پرداخت کرده است، افزودن به دروغ آن به حساب افراد بزرگ ممکن است یک عمل تجاری فریبنده محسوب شود.»
توییتر همچنین در یک اقدام حاشیهبرانگیز دیگر، پس از حذف تیکهای آبی قدیمی شبکه اجتماعی خود، به تبلیغکنندگان اعلام کرد که برای تبلیغات باید تیک آبی داشته باشید! همزمان با این خبر، برچسبهای «با بودجه دولت» و «وابسته به دولت» که باعث نارضایتی برخی نشریان از جمله NPR شده بود، از این شبکه اجتماعی نیز حذف شدند.
پاسخ ها