sibesalamat

sibesalamat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

سیستم لوله‌کشی و گردش آب در تاسیسات جکوزی

سیستم لوله‌کشی از دیگر بخش‌های مهم تاسیسات جکوزی است. سیستم لوله‌کشی درواقع تعیین‌کننده‌ی مسیر آب در جکوزی است. طبعاً لوله‌کشی بخشی محوری در تاسیسات استخر و تاسیسات سونا نیز به‌شمار می‌رود. از جمله ویژگی‌های سیستم لوله‌کشی آن است که معمولاً در آن چند دریچه‌ی تخلیه تعبیه می‌شود.

بیشتربخوانید... فیلتر استخر

فراهم ساختن چند دریچه در سیستم لوله‌کشی تاسیسات جکوزی این مزیت را دارد که در صورت مسدود بودن یکی از دریچه‌ها، مثلاً به‌خاطر قرار گرفتن دست یا پای شناگر بر آن، سایر دریچه‌ها بتوانند عمل تخلیه را انجام دهند.

معمولاً بر دریچه‌های تخلیه درپوش‌های محدب ضد گرداب نیز تعبیه می‌شوند. این درپوش‌ها هم نقش مهمی را در تاسیسات جکوزی ایفا می‌کنند. عمق کم جکوزی و قدرت مکش بالای دریچه‌ها می‌تواند به ایجاد جریان گردابی در جکوزی ختم شود. درپوش‌های ضد گرداب درواقع از بروز چنین مشکلی ممانعت به‌عمل می‌آورند.

بیشتربخوانید... استخر بتنی

پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی

 از دیگر بخش‌های مربوط به تاسیسات جکوزی، می‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره کرد. به‌طور کلی، سیستم پمپاژ از بخش‌های مهم در تاسیسات استخر، تاسیسات جکوزی و تاسیسات سونا خشک و بخار  است. پمپ گردش آب در تاسیسات جکوزی باید آن قابلیت را داشته باشد که بر افت فشارهایی که در مسیر آب ایجاد می‌شود غلبه کند. همچنین تأمین دبی آب مدنظر دیگر قابلیتی است که یک پمپ در تاسیسات جکوزی باید توان اجرای آن را داشته باشد.

هرچند پمپ‌های خطی کاربرد بیشتری در تاسیسات جکوزی دارند، اما گاه از پمپ‌های دوسرعتی نیز در تاسیسات جکوزی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها با توجه به کاربردهای جکوزی، می‌توانند نقش موثری را در تاسیسات جکوزی ایفا کنند. در حالتی که سرعت پمپ پایین باشد، بستر لازم برای ماساژ ملایم و نیز سیرکوله شدن آب فراهم خواهد شد. اگر سرعت پمپ بالا باشد، شرایط لازم برای بالا بودن فشار آب تامین خواهد گشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر ، تعمیر و نگهداری استخر و هم چنین تجهیزات استخر مورد استفاده در استخر های امروزی می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید..

sibesalamat
sibesalamat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋