sibesalamat

sibesalamat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

تفاوت استخر گردابی، هوایی با جکوزی چیست؟

استخرهای گردابی از انواع استخرهای آب گرم هستند. این استخرها در میان مردم عمدتاً با نام جکوزی شناخته می‌شوند. نام جکوزی درواقع برآمده از شرکتی آمریکایی است که برای نخستین‌بار این نوع استخر را به تولید انبوه رساند. از این استخرها پیش از هرچیز به‌منظور آب درمانی استفاده می‌شود. همچنین ماساژ آبی نیز در استخرهای گردابی رایج است. تاسیسات جکوزی باید به‌نحوی طراحی شود که اهداف درمانی مدنظر محقق شوند.

از جمله تجهیزات در تأسیسات جکوزی می‌توان به نازل‌های تعبیه‌شده در آن اشاره کرد. آب از طریق این نازل‌ها با فشار بالایی به استخر می‌ریزد. برخورد آب از نازل‌ها به بدن فرد حاضر در استخر خواص درمانی مدنظر را تأمین می‌کند. همچنین برخورد جریان آب پرفشار به برخی از قسمت‌ها نظیر پشت بدن با احساس آرامش کم‌نظیری همراه است.

همان‌طور که دیدیم استخرهای گردابی و هوایی دو دسته‌ی مهم از استخرها آب گرم هستند که به‌منظور آب درمانی تولید شده‌اند. ساختار استخرهای گردابی و هوایی تا حد زیادی به یکدیگر شبیه است، اما تفاوت مهم آن‌ها در آن است که در استخرها هوایی به‌جای آب، هوا از طریق نازل‌ها به درون استخر دمیده می‌شود.

بیشتربخوانید:

انتقال هوا از نازل به استخر به ایجاد تلاطم ملایمی در آب استخر می‌انجامد. این تلاطم ملایم تأثیری همانند ماساژ بر بدن فرد حاضر در استخر دارد. تلاطم ملایم در استخرهای هوایی، می‌تواند چه در تأمین آرامش روحی و ارتقای سلامت روانی فرد حاضر در استخر و چه در بهبود سلامت پوست و تسکین آلام در نقاط مختلف بدن او حائز اهمیت باشد.

از دیگر تفاوت‌های استخرهای گردابی با هوایی می‌توان به پرهزینه‌تر بودن ساخت استخر هوایی نسبت به تاسیسات جکوزی اشاره کرد؛ چرا که در شرایط یکسان باید از پمپ بزرگتری برای فیلتر استخر هوایی نسبت به تجهیزات جکوزی استفاده شود. هوا در استخر هوایی از کف استخر به درون آن دمیده می‌شود. آب در کف استخر نسبت به سایر نقاط فشار بالاتری دارد؛ پس هوا در صورتی به داخل استخر وارد می‌شود که وزن ناشی از آب توسط نیروی پمپ خنثی شود.

نکته‌ی دیگری که استخرهای گردابی و هوایی را از یکدیگر متمایز می‌کند، آن است که از استخرهای هوایی صرفاً در مراکز آب‌درمانی استفاده می‌شود و معمولاً خبری از این استخرها در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیست. در حالی که جکوزی علاوه بر مراکز آب‌درمانی، در مجموعه‌های تفریحی یا ورزشی نیز تعبیه می‌شود. دلیل چنین تفاوتی آن است که تکیه بر خواص درمانی در استخرهای هوایی به‌مراتب از استخرهای گردابی بیشتر است

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاسیسات و تجهیزات استخر، سونا و جکوزی می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید.

sibesalamat
sibesalamat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋