sibesalamat

sibesalamat

توسط ۱ نفر دنبال می شود

دندانپزشکی شبانه روزی

متخصص ترمیم دندان باید با مواد لازم برای هر یک از موارد آشنا باشد و دانش گسترده ای داشته باشد. شکشتن دندان ها نتیجه ضربه، تصادف یا گاز گرفتن اجسام سخت است و مواد بسیار محکمی وجود دارد که می تواند دندان را به حالت طبیعی خود برگرداند و این موضوع به مهارت و دقت کار یک متخصص ترمیم دندان نیز مربوط می شود. فرآیند پانسمان دندان و تطبیق موادی که در ترمیم دندان دخیل است یا در حضور بیمار روی صندلی دندانپزشک انجام می شود. یا با اندازه گیری و آماده سازی پانسمان در آزمایشگاه و سپس چسباندن آن به دندان وهدف از پوشش این است که ابتدا از دندان محافظت کنید و سپس امکان فعال شدن نیروی زیادی بر روی دندان بدون وجود آن وجود دارد. البته گچ دندان آسیب دیده حاوی عناصر بسیار قوی است که می تواند شوک و نیروی فوق العاده ای را که از بسته شدن فک ها به وجود می آید جذب کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

رایج ترین انواع پانسمان های دندانی که دندانپزشکان استفاده می کنند کدامند؟

اکثر روکش های شناخته شده ای که دهه ها مورد استفاده قرار می گیرند روکش های روی است که با نام علمی ( PFM ) شناخته می شود. این روکش بر پایه فلز محکم روکش شده با روی است که به دندان فرم زیبایی و صاف می دهد و تکنسین دندانپزشکی این روکش ها را در آزمایشگاه ساخته و آماده می کند. بسیاری از فلزات صیقلی وجود دارد که به عنوان پایه ای برای پوشش قرار می گیرند.

بیشتربخوانید... هزینه جرمگیری دندان در سال 1400

در گذشته از طلا استفاده می شد ، اما امروزه به موضوع فرمولاسیون و موادی تبدیل شده است که از مواد بسیار گسترده ای استفاده می شود و نیاز به یک بحث جداگانه ای دارد. اما مهارت دکتر در مناسب بودن مواد برای هر یک از مواردی است که نیاز به درمان دارد ترکیبات آرایشی و بهداشتی که از ترکیبات سرامیکی و زیرکونیایی رایج امروزه و همچنین فرمولهای غیر فلزی و دیگر ترکیب شده اند. ترمیم دندان یکی از روش هایی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می شود و ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی دندان یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

چگونه می توان دندان ها را ترمیم کرد؟

  • پرکننده های دندان
  • تاج دندان (لمینت دندان)
  • پل دندانپزشکی
  • ایمپلنت دندان
  • دندان مصنوعی

منبع: orthoblog.ir

sibesalamat
sibesalamat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋