ارائه کد تخفیف یک تکنیک دو سر بُرد است که به نفع مشتریان و هم کسب و کارها می باشد:
یک کسبوکار میتواند یک کد تخفیف برای جذب سفارشهای تازه یا تکراری ارائه دهد. این قضیه می تواند در طی تعطیلات یا فصول خاص و رویدادهایی مانند بلک فرایدی که مشتریان از آن استقبال می کنند یا آماده هستند، زمان بندی شود.
شرکت ها همچنین می توانند این کدها را در ازای بررسی محصول خود یا پاسخ به نظرسنجی صادر کنند. فروشگاههای اینترنتی همچنین میتوانند با ارائه این انگیزه به خریدارانی که قصد دارند وبسایت خود را بدون تکمیل خرید ترک کنند، از کدهای تخفیف برای کاهش رها شدن سبد خرید استفاده و یا به ایمیل مشتریان خود ارسال می کنند.
تخفیفها میتوانند تأثیر روانی مثبتی بر جای بگذارند که ظاهراً احساس بهتری نسبت به دریافت یک هدیه واقعی دارد. یک مطالعه علمی حتی نشان داده که کوپنها میتوانند در عین افزایش سطح اکسی توسین، که به عنوان یکی از «هورمونهای شادی» بدن شناخته میشود، احساس آرامش بیشتری در گیرندگان ایجاد کنند.
ارائه دادن کدهای تخفیف به خریدارانی که قصد خرید از یک فروشگاه برای بار اول را دارند چنین تاثیری می تواند داشته باشد. کسبوکارها همچنین میتوانند با دادن یک تخفیف مناسبتی (تولد یا سالگرد ازدواجشان) یا پاداش وفاداری به مجموعه ، به مشتریان خود احساس ویژهای را هدیه دهند.
به عنوان مثال مشترکین جدید سامانه تماشای آنلاین فیلم و سریال فیلیمو، برای خرید اولین اشتراک 3 ماهه خود با وارد کردن کد تخفیف فیلیمو ، می توانند از تخفیف 50 درصدی بهرهمند شوند. یا از تخفیف دیجی کالا برای کاهش خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید.
استفاده از کدهای متفاوت به شما کمک می کند تا متوجه شوید کدام نوع تخفیف بیشترین کلیک را در بین مخاطبان هدف دارد. همچنین، با اختصاص کدهای خاص به هر پلتفرم مورد استفاده، یک کسبوکار میتواند بررسی کند که کدام کانالهای اجتماعی بیشترین مخاطب را ایجاد میکنند.
استراتژی بازاریابی تخفیفی راهی عالی برای عقب ماندن از رقبا یا پیشی گرفتن از آنها است، به خصوص اگر کسب و کار کسی محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه دهد. به عنوان مثال مجموعه دیجی کالا به تازگی با رو نمایی از سرویس جدید خود به نام دیجی کالا جت وارد بازار پر رقابتی شده است. اما دیجی کالا با هوشمندی و ارائه کد تخفیف دیجی کالا جت سعی بر این دارد تا از این تکنیک برای افزایش کاربران این سرویس خود استفاده نماید.
پاسخ ها