shiva

shiva

b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱۳ نفر را دنبال می کند

مشعل پکیج

در زمان گذشته افراد برای گرم نمودن خود از چوب و ذغال سنگ استفاده می‌کردند. پس از اینکه ساختمان‌ها به شکل امروزی ساخته شدند و دسترسی به منابع سوخت راحت‌تر شد، موتورخانه‌ها به ساختمان‌ها اضافه شدند. موتورخانه‌ها ساختاری پیچیده دارند و از اجزا و قطعات زیادی تشکیل شده‌اند. همچنین برای نصب و راه‌اندازی به یک اتاق جدا نیاز دارند. تمامی مشکلاتی که موتورخانه‌ها برای افراد به وجود آوردند، باعث شد که پکیج‌ها به وجود بیایند. پکیج‌ها به نسبت موتورخانه‌ها از قطعات زیادی ندارند. یکی از قطعات مهم در ساختار این دستگاه، مشعل پکیج است. وظیفه گرم کردن آب ورودی به دستگاه را مشعل پکیج به عهده دارد. در این مقاله به بررسی این قطعه می‌پردازیم.

مقالات بیشتر در مورد تعمیر پکیج.

 

 

پکیج و انواع آن

پکیج وظیفه تامین آب گرم برای آبگرمکن و همچنین تامین آب گرم مصرفی را بر عهده دارد. در واقع می‌توان گفت که پکیج جایگزین بخاری و آبگرمکن شده است. پکیج‌ها از بسیاری لحاظ به موتورخانه برتری دارند. به طور مثال پکیج‌ها از نظر مصرف سوخت بسیار بهینه هستند. همچنین نصب و راه‌اندازی، بررسی و تعمیر پکیج بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از موتورخانه‌ها هستند. پکیج‌ها در دو نوع دیواری و زمینی وجود دارند. پکیج زمینی یک مخزن آب دارند که در زمان قطعی آب می‌توانند تا مدت کوتاهی آب را تامین کنند. پکیج دیواری معمولا در پارکینگ یا زیرپله نصب می‌شوند. پکیج دیواری حجم کمی دارد و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، قابلیت نصب در آشپزخانه را دارد. منابع سوخت پکیج‌ها معمولا از گاز، برق و گازوئیل تامین می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی مشعل پکیج و ساختار داخلی آن می‌پردازیم.

مشعل پکیج چیست

مشعل پکیج یا برنر از چند تیغه فولادی تشکیل شده است. در برخی دیگر از پکیج‌ها، جنس مشعل پکیج از آلومینایز استیل و جنس شعله‌پخش‌کن از استنلس استیل است. تعداد تیغه‌ها در پکیج‌های مختلف متفاوت است. گاز شهری پس از اینکه از شیر گاز رد می‌شود، به یک چندراهی یا مانیفولد وارد می‌شود. مانیفولد به نازل یا ژیگلور وصل می‌شود. چند راهی گاز را بین تیغه‌ها پخش می‌کند. فاصله پره‌ها و شعله‌پخش کن باید متناسب باشد تا شعله به درستی از یک پره به پره دیگر منتقل شود و بتواند هوای مورد نیاز برای فرآیند احتراق را بدست آورد.

یک پست در مورد لوله‌کشی انشعابی پکیج بخوانید.

طرز کار مشعل در پکیج چگونه است

هنگامیکه گاز از نازل در حال عبور است، به خاطر کم شدن سطح عبور، سرعتش بالا می‌رود. در این لحظه گاز به شیپوره مشعل رفته و چون با هوا مخلوط شده، رقیق می‌شود. هوا به این دلیل به دورن مشعل کشیده می‌شود تا احتراق بهتری انجام شود. در سطح بالای مشعل سوراخ‌هایی وجود دارد که گاز از آنها خارج می‌شود. در این لحظه جرقه‌زن عمل می‌کند و شعله تشکیل می‌گردد. مکان نصب پکیج باید به گونه‌ای باشد که هوای مورد نیاز برای احتراق، به راحتی تامین شود.

اجزای تشکیل دهنده مشعل در پکیج

  • مانیفولد
  • پره
  • مشعل فولادی ضد زنگ
  • ژیگورها
  • الکتورد تشخیص شعله (یونیزاسیون)
  • الکترود جرقه‌زن
  • یون تشخیص شعله

در درون محفظه احتراق شعله تشکیل می‌شود. جنس بدنه در این محفظه از آلومینایزو یا استیل مخصوص است. این جنس در برابر گرما، فرسایش و خوردگی مقاومت بالایی دارد. جهت عایق‌بندی این محفظه از فیبر سرامیک استفاده می‌شود.

قطعات پکیج به چهار دسته تقسیم می‌شوند

  1. برد کنترل: این قطعه مغز مشعل پکیج می‌باشد. برد کنترل، شرایط مختلف را از حسگرها دریافت می‌کند و براساس این شرایط فرمان‌های لازم را به قطعات مختلف می‌دهد.
  2. قطعات اجرا کننده فرمان: این قطعات دستورات برد را اجرا می‌کنند. برخی از این قطعات شامل اجرایی مثل فن، پمپ، شیر کنترل گاز و ... هستند. این قطعات به خودی خود نمی‌توانند کاری انجام دهند و باید از برد کنترل یک فرمان گرفته تا و به اجرای آن بپردازند.
  3. برخی از قطعات مانند پرشر سوئیچ، ترموستات دود، سنسورها و ... جز حسگرهای پکیج هستند. حسگرها وضعیت دستگاه را به برد کنترل اعلام می‌کنند.
  4. قطعات مکانیکی: قطعاتی مثل منبع انبساط ،هیدرو بلوک و ... جز قطعات مکانیکی هستند. این قطعات قادر هستند به تنهایی کار خود را انجام دهند و بر خلاف قطعات مجری فرمان، لزومی به دریافت دستور از برد پکیج ندارند. با قطع جریان برق این نوع از قطعات از کار می‌افتند.

سخن پایانی

در این مقاله  مشعل پکیج را معرفی کردیم، و قطعات داخلی و نحوه کار آن را شرح دادیم. وظیفه مشعل پکیج گرم نمودن آب می‌باشد. قطعات تشکیل دهنده مشعل شامل موارد روبرو هستند: مانیفولد، پره، مشعل فولادی ضد زنگ، ژیگورها، الکتورد تشخیص شعله (یونیزاسیون)، الکترود جرقه‌زن و یون تشخیص شعله.

مقالات کاربردی در مورد تعمیرات تخصصی پکیج. 👨🏻‍🔧

 

 

shiva
shiva b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋