لیفتراک برقی برای محیط های سربسته مانند انبارها به خاطر عدم تولید دود و صدای اندک انتخاب مناسبی اند. بنابراین در فضاهای سربسته که تهویه قوی ندارند توصیه می شود به جای استفاده از لیفتراک دیزلی یا گازی که دودزا بوده و پر سر و صداتر هستند از لیفتراک های برقی استفاده شود.
این لیفتراک ها بطور معمول دارای موتوری از نوع AC با ضریب ایمنی بالا می باشند که موتور این تجهیزات از طریق یک باطری لیفتراک از نوع اسیدی – سربی با ولتاژ و آمپراژ مناسب برای تامین انرژی خود تغذیه می شوند.
لیفتراک برقی برای کاربردهای مخصوص در محیط های باز و مخصوصا برای فضاهائی مناسب است که نباید در آن ها هیچ گونه آلودگی و احتراقی صورت گیرد و برای استفاده در فضاهای کوچک توانمندی و قدرت مانور خوبی از خود نشان می دهند. لیفتراک های الکتریکی بهترین انتخاب برای انبار ها ، فضای بسته ی کارخانجات ، سردخانه ها ، مراکز توزیعی و مکان های تولیدی و استفاده در دیگر مکان های سربسته مناسب می باشند.
باطری لیفتراک سربی-اسیدی
(Lead-Acid Battery)
شاید مهمترین ویژگی مورد نیاز در صنعت قابلیت شارژ مجدد باتری و همچنین امکان دشارژ با جریان های بالا باشد به همین دلیل باتری های سربی-اسیدی اصلی ترین سهم را در تامین انرژی برای یوپیاسها و لیفتراک های برقی بر عهده دارند.
باطری سربی - اسیدی در سال 1859 برای اولین بار توسط یک فیزیکدان فرانسوی به نام Gaston Planté به عنوان اولین باطری با قابلیت شارژ مجدد بصورت تجاری به بازار عرضه شد.هم اکنون اقبال عمومی به استفاده از این باتریها تا به حدی است که تقریبا 80 درصد از کل مصرف سرب دنیا در ساخت باتریهای سرب اسیدی استفاده میشود.
قیمت نسبتا پایین این نوع از باتریها در مقایسه با سایر باتریهای مشابه و همچنین قابلیت جریان دهی لحظهای بالای آنها، باتریهای سربی-اسیدی را تبدیل به بهترین انتخاب برای مصارف گونان همچون خودروهای برقی، یو پی اس ها و بویژه لیفتراک های برقی نموده است.
بطور کلی اختلاف ولتاژ ایجاد شده به کمک یک سلول از الکترودهای مثبت و منفی در باتریهای سرب اسیدی لیفتراک حدود 2 تا 2.1 ولت است. لذا ولتاژهای بالاتر مثل 12 ولت از اتصال سری چندین سری از الکترودهای مثبت و منفی تشکیل میشود. قطر صفحات مثبت و منفی نقش اساسی در تعیین ظرفیت باتری بازی میکنند. اغلب برای کاربردهای با ظرفیت معمول همچون باتریهای استارتر خودرو قطر این صفحات کمتر از 2 میلی متر است. اما در کاربردهایی با قابلیت شارژ دهی طولانی همانند موارد استفاده شده در لیفتراک های برقی قطر الکترودها به 6 میلی متر نیز خواهد رسید.
باطری لیفتراک، باطری ریچتراک، استاکر برقی و باطری پالت تراک برقی
باطریهای اسیدی-سربی لیفتراک ها نوعی از باطری های صنعتی مخصوص کارهای سنگین هستند که گاهی اوقات باتری های کششی نیز نامیده میشوند که معمولا از سلولهای اسیدی سربی 2 ولت با میزان جریان دهی و آمپراژ بالا ساخته میشوند و معمولا در ولتاژهای 24 ولت ، 36 ولت ، 48 ولت ، 72 ولت ، 80 ولت ، دوبل 40 ولت ، و در آمپر ساعت های مختلف از 300 آمپر ساعت الی 1000 آمپر ساعت میباشند و نکته اساسی در کلیه باطری لیفتراک ها این است که همگی مضربی از 2 ولت میباشند یعنی بطور مثال یک باطری لیفتراک 48 ولت شامل بیست و چهار سلول دو ولتی و یا یک باطری لیفتراک 80 ولتی شامل چهل سلول دو ولتی میباشد.
باطری لیفتراک های این فروشگاه در دو استاندارد BS و DIN با در نظر گرفتن ولتاژ و آمپراژ دستگاه با چینش سل های دو ولتی در اندازه جعبه درخواستی توسط مشتری و با کیفیت بالا جهت استفاده در کاربردهاى مختلف مانند انواع تراکهاى برقى، ليفت تراک، پالت تراک، استاکر برقی، ريچ تراک و بالابرهاى برقى وهمچنین ماشين هاى نظافت شهرى و ساير صنایع و تجهيزات با کاربرد مشابه عرضه ميگرد. از جمله ویژگی های باطری های لیفتراک ارائه شده می توان به شارژ سریع ، مطابقت با استانداردهای جهانی و سازگاری با بیشتر ماشین آلات صنعتی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.
تمامی محصولات ارائه شده دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
ری لیفتراک | باطری لیفتراک | باطری لیفتراک | باطری لیفتراک
باتری های لیفتراک، مثل همه باتری های قابل شارژ، دارای طول عمر محدودی هستند. طول عمر باطری لیفتراک بسته به شرایط استفاده و نگهداری از آن متغییر می باشد. میزان استفاده از باطری لیفتراک، شرایط کاری و نحوه شارژ باتری بر عمر باطری لیفتراک تاثیر می گذارد.
اگر باطری لیفتراک شارژ را بصورت محدودی در خود نگه میدارد گزینه های زیر را می توان برای آن پیشنهاد داد :
بازسازی و احیاء باتری لیفتراک توسط تجهیزات پیشرفته انجام می گیرد که عمر باتری های اسید سربی را تا حدودی افزایش می دهد. خرابی باتری ها به علت ایجاد لجن ناشی از فرایند شارژ شدن است که طی چند سال سطوح الکترود را فرا گرفته است، توسط انجام عملیات شکافتن سلولها و اسید شویی و لجن گیری و بستن مجدد و تزریق مواد شیمیایی مخصوص احیا ظرفیت باقیمانده باطری، می توان حجم لجن را تا سه چهارم کاهش داده و عمر مفید باتری را به طور قابل توجهی افزایش داد. باید توجه داشت که باطری سولفاته شده و باطری هایی که دچار ریختگی صفحات مثبت و منفی هستند ، تحت هیچ شرایطی قابل تعمیر نیستند در این شرایط بایستی باطری جدید برای لیفتراک در نظر گرفت.
در زمینه شارژر و باطری لیفتراک برقی این شرکت خدمات زیر را ارائه می دهد:
در این شرکت باطري انواع ليفتراك برقي شامل:
باطری ليفتراك برقي سهند SAHAND و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي سپاهان SEPAHAN و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي دوسان DOOSAN و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي تويوتا TOYOTA و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقی كوماتسو KOMATSU و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي فيات او ام FIAT-OM و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي بي تي BT و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي بائولی BAOLI و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي هیوندای HYUNDAI و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي اشتيل STILL و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي چری CHERY و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي هلی HELI و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي سوسانگ SOOSUNG و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي يوهاينريش JUNGHEINRICH و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي تي ام اس TMS و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي نيسان NISSAN و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي تي سي ام TCM و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي آريا ARIA و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي لينده LINDE و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
باطری ليفتراك برقي كلارك CLARCK و شارژر باطري ليفتراك برقي مربوطه
عرضه می شود.
پاسخ ها