hypersanat tabriz

hypersanat tabriz

حوادث کار با جک پالت برقی

حوادث کار با جک پالت برقی

در کنار تجهیزات حمل بار چون لیفتراک، استاکرهای دستی و برقی، ریچتراک؛ جک پالت ها وسیله هایی با کاربری ساده برای جابجایی اجسام سنگین می باشد. با استفاده از این وسایل می توان انواع پالت را در یک مجموعه، شرکت و یا کارخانه از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال داد. در جک پالت های دستی تمامی عملیات بالابری پالت و جابجایی با کمک نیروی دست انجام می گیرد. این جک پالت ها شامل یک سیلندر هیدرولیک می باشند که می تواند با کمک بازوهایی که در زیر شاخک های جک پالت قرار گرفته است آن را 20 سانت برای جابجایی بلند نماید. جابجایی جک پالت نیز با کمک دسته ای که در قسمت انتهایی دستگاه قرار گرفته و با کمک نیروی اپراتور صورت می گیرد. در شرکت هایی که حجم کاری جابجایی پالت ها بالا باشد ممکن است کار با جک پالت های دستی طاقت فرسا و خسته کننده باشد، در اینگونه مکانها از نوع دیگری از جک پالت به نام جک پالت برقی استفاده می شود.

جک پالت برقی که با نام پالت تراک برقی نیز شناخته می شود عملکردی همانند جک پالت های دستی دارد با این تفاوت که جابجایی دستگاه و بالابری جک هیدرولیک آن از طریق نیروی محرکه الکتریکی (باطری قابل شارژ) انجام می پذیرد.

جک پالت برقی مکانیزمی همانند جک پالت دستی دارد، با این تفاوت که از نیروی محرکه الکتریکی که توسط یک باطری تامین می شود عملیات بلابری و جابجایی بار را انجام می دهد. بدلیل استفاده از نیروی محرکه الکتریکی در جک پالت های برقی سرعت انجام کار نیز افزایش خواهد یافت و این امر باعث افزایش بهره وری در جابجایی و حمل بار در یک مجموعه خواهد شد.

هر انباری که از پالت‌ تراک برقی استفاده می‌کند، با خطر صدمات و تصادف همراه است. این حوادث می تواند شامل برآمدگی ها و کبودی های جزئی یا حتی صدمات عمده مانند له شدن اندام ها یا مرگ و میر باشد. برای درک این خطرات، این راهنمای جک پالت برقی را بخوانید تا بتوانید اقدامات ایمنی را به درستی اجرا کنید و از کارکنان خود محافظت کنید!

شایع ترین آسیب های جک پالت برقی چیست؟

جراحات جک پالت برقی می تواند متفاوت باشد، اما برخی از آنها شایع تر از سایرین هستند. شایع ترین آسیب ها عبارتند از:

1. کشیدگی و رگ به رگ شدن : این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که اپراتور به جای استفاده از تجهیزات مورد نظر، بارهای سنگین را بلند یا جابجا می کند. باعث آسیب در عضلات و مفاصل، به ویژه در پشت، شانه ها و مچ دست می شود.

2. آسیب های له شدن : دست و پای اپراتور در خطر گیر افتادن بین جک پالت برقی و مانعی مانند قفسه یا دیوار است، به خصوص در مناطق باریک. این می تواند منجر به شکستگی، له شدن اندام ها یا حتی مرگ در برخی موارد شود.

3. آسیب ناشی از سقوط کالا : اگر از جک پالت برقی با دکل استفاده می کنید، مهم است که بار روی شاخک ها را محکم کنید تا از افتادن آن به سمت شما یا هر فرد دیگری در نزدیکی منطقه جلوگیری کنید. همچنین، مطمئن شوید که از حداکثر ظرفیت بار نامی تجاوز نکنید.

4. سر خوردن و لغزش : سطوح ناهموار، موانع، یا کف مرطوب می تواند منجر به زمین خوردن یا سر خوردن کارمندان در حین کار با جک پالت الکتریکی شود. این حوادث می تواند باعث شود که آنها روی استخوان دنبالچه خود فرود بیایند یا دچار کبودی یا شکستگی شوند.

با پیروی از دستورالعمل های ایمنی مناسب و اطمینان از استفاده صحیح از جک پالت برقی، اپراتورها می توانند خطر آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

چگونه از آسیب جک پالت برقی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از صدمات جک پالت برقی، به ترکیبی از آموزش مناسب، پیروی از مراحل ایمنی و حفظ محیط کاری بدون خطر نیاز دارید. نکات زیر را در نظر بگیرید:

برنامه های آموزشی : اطمینان حاصل کنید که هر کارمند، به ویژه اپراتورها، آموزش های مناسبی را در مورد نحوه کار با جک های الکتریکی ایمن دریافت می کنند. آنها باید در مورد ظرفیت های بار و روش های حمل و نقل ایمن بیاموزند.

تجهیزات ایمنی مناسب : کارکنان خود را به تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) مانند چکمه های فولادی، دستکش و جلیقه های با دید بالا مجهز کنید تا خطر آسیب های ناشی از له شدن را کاهش داده و دید را به خصوص در مناطق شلوغ بهبود بخشد.
تعمیر و نگهداری منظم : برای به حداقل رساندن احتمال خرابی هایی که می تواند منجر به تصادف شود، بررسی های معمول تعمیر و نگهداری جک پالت و بازرسی های جک پالت برقی را انجام دهید تا هر گونه مشکل مکانیکی را در اسرع وقت پیدا کرده و برطرف کنید.

ارتباط پاک : پروتکل‌های ارتباطی واضحی مانند سیگنال‌های دستی یا هشدارهای صوتی ایجاد کنید تا به کارگران مجاور هنگام کار با جک‌های پالت الکتریکی هشدار داده شود و از گیر افتادن یا له شدن جلوگیری شود.

فضاهای کاری را سازماندهی کنید : مناطق کار را به خوبی روشن، سازماندهی شده و عاری از درهم و برهمی یا موانع نگه دارید تا امکان مانور ایمن جک پالت برقی را فراهم کنید و خطر سقوط یا ضربه را کاهش دهید. به عنوان مثال، چراغ های بارگیری برای ایمن نگه داشتن اسکله بارگیری در هنگام تاریکی در انبار عالی هستند.

آموزش جک پالت برقی

 آموزش مناسب برای هر کسی که با جک پالت برقی را کار می کند مورد نیاز است. استفاده از این دستگاه‌ها ممکن است آسان به نظر برسد، اما استفاده نادرست یا عدم دانش مناسب می‌تواند منجر به حوادثی با عواقب جدی شود. آموزش جک پالت الکتریکی باید جنبه های فنی عملیات تجهیزات، شیوه های ایمنی و تشخیص خطر را پوشش دهد. دوره های تجدید منظم می تواند به تقویت این مهارت ها کمک کند و کارکنان را در جریان قرار دهد.

فروش انواع جک پالت برقی

شرکت آذران پیشرو صنعت را می توان یکی از بزرگترین تامین کنندگان  تجهیزات انبارداری از جمله جک پالت برقی در ایران دانست. از افتخارات این شرکت تامین و فروش انواع جک پالت برقی از بهترین تولید کنندگان داخلی و خارجی می باشد. جک پالت های ارائه شده توسط این شرکت در تناژهای 1 الی 3.5 تن و دارای بالاترین کیفیت همراه گارانتی معتبر فروش می باشند. همچنین واحد تولید این شرکت قادر به ساخت، مدل های خاص مورد نظر مشتریان با شرایط ویژه می باشد.

با توجه به تحریم ها و نیاز کشور در بخش تولید انواع بالابرهای صنعتی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا و نظر به اهمیت صنعت جابه جایی مواد در اجرا و پیشبرد اهداف والای پروژه های ملی و صنعتی کشور آذران پیشرو صنعت تبریز با هدف ایجاد یک مجموعه متخصص در زمینه فروش تجهیزات جابجایی اقدام به طراحی، تولید و فروش این تجهیزات نموده است. در این راستا انواع پالت تراک با توجه به نیاز مشتریان خود تولید و جهت بهره برداری تحویل می دهد.

hypersanat tabriz
hypersanat tabriz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋