شیرین سپیدنام

شیرین سپیدنام

طراح موشن گرافیک، دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مردم این استان ها چترهای خود را آماده کنند

تداوم بارش‌ در استان خراسان رضوی، شمال استان خراسان جنوبی و جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب صدور هشدار نارنجی برای روز شنبه (۲۵ فروردین) در این مناطق شده‌است.

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش‌های امروز شنبه (۲۵ فروردین) علاوه بر مناطقی که هشدار نارنجی دارد در شمال شرق کشور، بخش‌هایی از مرکز، سواحل شرقی دریای خزر و همینطور ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود. » لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی از جمله مخاطراتی است که هشدار نارنجی با خود به همراه دارد.

مردم این استان‌ها چترهای خود را آماده کنند

فریبا گودرزی افزود: «در زمان هشدار نارنجی لازم است شهروندان توصیه‌ها را جدی بگیرند. فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو توصیه می‌شود.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه بارش باران تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، گفت: «علاوه بر بارش باران تا ۵ روز آینده به تناوب در مناطقی از شرق و جنوب شرق ورزش بادهای شدید موقتی همراه با گرد و خاک اتفاق می‌افتد.»

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا فردا یکشنبه (۲۶ فروردین) مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی پایتخت آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای تهران ۱۹ درجه و کمینه دما ۷ درجه سانتی‌گراد است.

سردترین ایستگاه هواشناسی کشور همچنان ایستگاه ۷ توچال است که هر چند به دمای نزدیک صفر درجه رسیده بود دوباره سرد شد و دمای ۷ درجه زیر صفر را تجربه می‌کند. گرم‌ترین ایستگاه نیز هامون در استان سیستان و بلوچستان با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد است.

دیلمان در استان گیلان نیز رکورددار بارش‌های بهاری شده و در شبانه روز گذشته ۵۴ میلی‌متر بارش داشته است. به همین ترتیب ماسوله در استان گیلان ۳۸ میلی‌متر و مهاباد در استان آذربایجان غربی ۳۱ میلیمتر بارندگی را تجربه کرده‌اند.

شیرین سپیدنام
شیرین سپیدنام طراح موشن گرافیک، دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋