شیرین سپیدنام

شیرین سپیدنام

طراح موشن گرافیک، دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

همه چیز درباره تخلیه ژل های صورت

برخی از افراد به دلایل مختلفی از تزریق ژل راضی نیستند یا نتیجه نهایی دارای ایراداتی است. در چنین مواقعی چاره‌ای جز تخلیه ژل صورت وجود ندارد؛ ما در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیار شما خواهیم گذاشت.

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی و زیبایی صورت است. تزریق ژل را در نواحی مختلف صورت می‌توان انجام داد. امروزه کمتر کلینیک زیبایی را می‌توانید پیدا کنید که کار تزریق یا تخلیه انواع ژل صورت را برای مراجعانش انجام ندهد. بااین‌حال برخی از افراد به دلایل مختلفی از تزریق ژل راضی نیستند یا نتیجه نهایی دارای ایراداتی است. در چنین مواقعی چاره‌ای جز تخلیه ژل صورت وجود ندارد؛ اما چگونه ژل صورت تخلیه می‌شود؟ آیا این کار دردناک است؟ اگر سؤالاتی شبیه به این‌ها در ذهن شما هم به وجود آمده است؛ با ما همراه شوید. ما در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری در این‌باره در اختیار شما خواهیم گذاشت.

همه چیز درباره تخلیه انواع ژل صورت

تخلیه انواع ژل صورت در چه مواقعی انجام می ‌شود؟

 هر ساله افراد زیادی برای تخلیه انواع ژل صورت به مطب‌ها یا کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. برخی از آن‌ها فقط به خاطر سلیقه شخصی خودشان تمایل به خارج کردن ژل صورت دارند. البته اگر این افراد قبل از تزریق ژل از مشاوره‌های یکی پزشک متخصص استفاده می‌کردند، چنین مشکلی برایشان به وجود نمی‌آمد.

برخی دیگر نیز به دلیل حساسیت ایجاد شده به خاطر تزریق ژل ناچار به تخلیه ژل صورت هستند. گاهی اوقات ژل‌های بی‌کیفیت باعث به وجود آمدن حساسیت در افراد می‌شوند. البته همیشه هم علت بروز آلرژی، کیفیت ژل نیست، بلکه سیستم ایمنی برخی افراد نسبت به یک ماده خارجی از خود واکنش آلرژیک نشان می‌دهد. در هر صورت این دسته از افراد باید هر چه سریع‌تر تخلیه ژل را انجام بدهند. از دیگر مواقعی که بیمار چاره‌ای جز تخلیه ژل ندارد می‌توان به عدم ایجاد قرینگی در صورت به خاطر تزریق نادرست، به وجود آمدن پستی‌ و بلندی‌های نامتعارف در صورت و ایجاد اثر تیندال شاره کرد. اثر تیندال به دلیل تزریق سطحی ژل صورت به وجود می‌آید. در چنین مواقعی پوست اطراف چشم آبی‌رنگ می‌شود.

چگونه ژل صورت تخلیه می‌ شود؟

چهار روش متداول برای تخلیه انواع ژل صورت وجود دارد که پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. تخلیه با آنزیم، سونوگرافی، سوزن و جراحی از متداول‌ترین روش‌های تخلیه ژل هستند.

تخلیه به کمک آنزیم

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه ژل صورت است. در این فرآیند با تزریق آنزیم، ژل از بین می‌رود و جذب بدن می‌شود. این روش به‌هیچ‌وجه دردناک نیست. بااین‌حال ممکن است با سوزش و التهاب همراه باشد. همچنین پزشک پس از انجام این روش در صورت نیاز برای بیمار دارو تجویز می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه تخلیه ژل با آنزیم کمی زمان‌بر است. زیرا به‌مرور زمان ژل صورت از بین می‌رود و شما بلافاصله پس از تزریق نمی‌توانید نتیجه نهایی را ببینید.

تخلیه با سوزن

این روش به‌صورت محدود و فقط برای تخلیه ژل از صورت افرادی که مقدار بسیار کمی ژل تزریق کرده‌اند، قابل استفاده است. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های طبی و استریل در کمتر از چند دقیقه ژل را از صورت بیمار تخلیه می‌کند. افرادی که مقدار زیادی ژل تزریق کرده‌اند یا ژل زیر پوست آن‌ها سفت شده است نمی‌توانند از این شیوه تخلیه انواع ژل صورت استفاده کنند.

همه چیز درباره تخلیه انواع ژل صورت

تخلیه با سونوگرافی

احتمالاا با خودتان فکر می‌کنید که چگونه با دستگاه سونوگرافی می‌توان ژل صورت را تخلیه کرد؟ در واقع این دستگاه سونوگرافی نیست که باعث تخلیه ژل صورت می‌شود، بلکه این دستگاه به پزشک کمک می‌کند که بتواند وجود ژل در نواحی مختلف صورت را تشخص بدهد. سپس پزشک با توجه به نقاطی که ژل در‌ آنجا وجود دارد تصمیم می‌گیرید که آیا امکان تخلیه از طریق دهانی وجود دارد یا باید یک برش بر روی پوست ایجاد کرده و ژل را خارج کند.

تخلیه انواع ژل صورت با جراحی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که نباید از شنیدن نام جراحی برای تخلیه انواع ژل صورت بترسید. زیرا قرار نیست در این روش بی‌هوش شوید. همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم؛ پزشک با استفاده از دستگاه سونوگرافی نواحی مختلفی که ژل در آن‌ها وجود دارد را شناسایی می‌کنند و اگر امکان خارج کردن آن با روش‌های دیگر وجود نداشت، یک برش کوچک روی پوست ایجاد می‌کند تا ژل‌های باقی‌مانده را خارج کند. در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود بنابراین شما دردی را در هنگام تخلیه ژل احساس نخواهید کرد. پس از اتمام کار هم پزشک برای شما داروهای مورد نیاز برای جلوگیری از عفونت و التهاب را تجویز خواهد کرد.

آیا پس از تخلیه انواع ژل صورت امکان تزریق مجدد وجود دارد؟

جواب این سؤال برای همه افراد یکسان نیست. افرادی که پس از تزریق ژل‌های باکیفیت و مرغوب هم دچار حساسیت شده‌اند، بهتر است دوباره این شیوه جوان‌سازی را استفاده نکنند؛ اما کسانی که به دلایل دیگری تصمیم به تخلیه انواع ژل صورت گرفته‌اند، می‌توانند با توجه به نظر پزشکشان حداقل دو روز پس از تخلیه، دوباره در نواحی مورد نظر ژل تزریق کنند. در نظر داشته باشید که انجام معاینات بالینی و نظر پزشک برای زمان تزریق مجدد بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد بنابراین به پزشک خود اعتماد کنید.

همه چیز درباره تخلیه انواع ژل صورت

آیا ژل صورت خود به خود از بین نمی ‌رود؟

ژل‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند خود به خود پس از مدتی از بین می‌روند. فرآیند جذب خود به خودی ژل در بدن کمی زمان‌بر است و اگر بیمار دچار مشکلاتی مانند نقص در زیبای ظاهری یا مشکلات حادتر مانند بروز حساسیت شده باشد، چاره‌ای جز تخلیه ژل صورت توسط پزشک وجود دارند. بااین‌حال در شرایط عادی بین 6 ماه تا 18 ماه طول می‌کشد که ژل‌های صورت خود به خود جذب بدن شوند. البته شما در صورت رضایت از تزریق ژل می‌توانید پس از این مدت دوباره آن را تمدید کنید.

هزینه تخلیه ژل صورت چقدر است؟

شما برای اطلاع دقیق از هزینه تخلیه انواع ژل صورت باید توسط پزشک معاینه شوید. تکنیکی که برای تخلیه استفاده می‌شود، میزان و نوع ژل تزریق‌شده و محلی که تزریق صورت گرفته از جمله عواملی هستند که در تعیین هزینه‌های تخلیه ژل تأثیرگذارند بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی را برای همه کاندیدای تخلیه ژل صورت در نظر گرفت.

همه چیز درباره تخلیه انواع ژل صورت

تخلیه انواع ژل صورت در یک نگاه

تزریق ژل می‌تواند باعث زیباتر شدن و جوان‌تر به نظر رسیدن صورت شما شود. بااین‌حال گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند تزریق اشتباه، نتیجه ناخوشایند، عدم تقارن صورت، ایجاد حساسیت و ... نیاز به تخلیه ژل وجود دارد. در چنین مواقعی می‌توان از تکنیک‌های مختلفی مانند جراحی، تزریق آنزیم یا استفاده از سوزن برای تخلیه انواع ژل صورت استفاده کرد. همچنین کسانی که تخلیه ژل انجام داده‌اند با توجه به نظر پزشک می‌توانند دوباره در نواحی مورد نظر ژل تزریق کنند.

 

شیرین سپیدنام
شیرین سپیدنام طراح موشن گرافیک، دانشجوی گرافیک دانشگاه تهران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋