ادمینها در ازای دریافت حقوقی معین میتواند تمام اهداف مدیران و صاحبان بیزینس را محقق کنند. اما مسئله مهمی که امروز میخواهیم به آن بپردازیم و احتمالاً به ذهن شما هم خطور کرده، این است که درآمد یا حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
در این مقاله هر چیزی که باید درباره درآمد ادمینی بدانید را یاد میگیرید.
ادمینها در ازای دریافت حقوقی معین میتواند تمام اهداف مدیران و صاحبان بیزینس را محقق کنند. اما مسئله مهمی که امروز میخواهیم به آن بپردازیم و احتمالاً به ذهن شما هم خطور کرده، این است که درآمد یا حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟
واقعیت این است که همه ادمینها به یک اندازه حقوق نمیگیرند و درآمدشان به مهارتها، نبوغ و توانایی آنها در جذب و متقاعدسازی مشتری بستگی دارد و نمیتوایم عدد ثابتی را به عنوان حقوق ادمینی اعلام کنیم. شاید با خودتان میگویید: «حداقل یک مظنه برایمان تعیین کن تا ببینیم حقوق ادمین اینستاگرام به چه صورت است».
اتفاقاً این مقاله که خلاصهای از محتوای منتشر شده در وبلاگ دیدوگرام است، دقیقاً با همین هدف نوشته شده است و میخواهیم به تمامی سوالات شما در مورد درآمد ادمین اینستاگرام پاسخ بدهیم، پس تا پایان همراه ما باشید. برای مطالعه مقاله کامل، اینجا کلیک کنید:
بررسی شرایط درآمدی و شغلی ادمینهای اینستاگرام – وبلاگ دیدوگرام
پیش از آنکه با میزان حقوق ادمین اینستاگرام آشنا شویم، بهتر است بدانیم که یک ادمین، دقیقاً چه وظایفی بر عهده دارد و چه کاری انجام میدهد که بابت آن حقوق دریافت میکند.
« ادمین (Admin) مخفف کلمه ادمینیستریتور (Administrator) و از نظر لغوی به معنای مدیر، رئیس یا سرپرست است. در اصطلاح کسب و کارهای اینستاگرامی، به کسی که یک اکانت یا پیج اینستاگرامی را مدیریت میکند، ادمین گفته میشود».
البته این اصطلاح معمولاً برای پیجهایی به کار میرود که فالوورهای زیادی دارند و صاحب اصلی پیج، زمان کافی برای رسیدگی به امور صفحه اینستاگرامی خود را ندارد.
منبع این مقاله آموزشی: دیدوگرام: سایت آموزش و استخدام ادمین اینستاگرام
موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی پیجی که ادمین کاربلد و متخصصی داشته باشد، خیلی سریع رشد میکند و پس از مدتی میبینیم که نام آن پیج یا برند، روی قلب مشتریان آن بیزینس حک شده است. در ادامه به مهمترین وظایف یک ادمین اشاره کردهایم:
گاهی مواقع یک ادمین تمام وظایفی که پیش از این بیان شد را بر عهده دارد و در برخی بیزینسها هم ادمین تنها مسئول انتشار محتواها و پاسخگویی به کامنتها و دایرکتهاست. میزان اختیارات و مسئولیتهای یک ادمین، اصلیترین عامل تعیین حقوق ادمین اینستاگرام است.
در ادامه مهمترین عواملی که بر درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر میگذارند را توضیح دادهایم:
اولین و مهمترین عاملی که حقوق یک ادمین را مشخص میکند، توانمندیهای خود ادمین است. ادمینی که شیوه تولید محتوای حرفهای، طراحی گرافیک، تدوین و افزایش تعامل با مخاطبان را بلد باشد، قطعاً نسبت به ادمینی که تنها وظیفه او انتشار محتوا و پاسخ به کامنتها و دایرکتهاست، درآمد بالاتری دریافت میکند.
ادمینی که تمام وظایف مربوط به شغل خود را انجام میدهد، قطعاً حقوق بالایی دریافت میکند؛ چون به عنوان مثال، علاوه بر تولید محتوا، باید کارهای تبلیغات، تعامل و برنامهریزی پیج را هم انجام دهد. به همین نسبت، ادمین اینستاگرامی که تنوع محدودتری از کارها را بر عهده میگیرد، حقوق پایینتری هم دریافت میکند.
گاهی مواقع ادمین پیج یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک را جلو میبرد. در این مواقع کارفرما به دلیل درآمد محدودی که دارد، به کارکنان مجموعه خودش هم حقوق محدودی میدهد. حال فرض کنید که با یک مجموعه بزرگ و پردرآمد همکاری دارید. در این مواقع میزان حقوق یک ادمین اینستاگرام بالاتر میرود.
بعضی از شرکتها با وجود درآمد خوبی که دارند، حقوق پایینی برای ادمین خود در نظر میگیرند. اینجاست که ادمین باید دست به کار شود، با مدیر مجموعه مذاکره کند و وظایف خطیری که بر عهده دارد را با کارفرما در میان بگذارد. در صورتی که مهارتهای مذاکره و متقاعدسازی را در خود افزایش دهید، مطمئن باشید که میتوانید حقوق رضایتبخشتری از کارفرمای خود دریافت کنید.
همان طور که گفتیم، حقوق ادمین اینستاگرام به عوامل گوناگونی بستگی دارد ولی با همکاری دیدوگرام، به عنوان یک پلتفرم اختصاصی برای ادمینها، با بررسی روی میزان درآمد ادمینها به نتایج زیر رسیدیم:
۱. حقوق بین 2 تا 6 میلیون تومان
آن دسته از ادمینهایی که پیج شرکتها و کسب و کارهای کوچک را مدیریت میکنند و بخش کوچکی از وظایف ادمین (مثلاً انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان، ثبت سفارشها و گزارشدهی به کارفرما) را بر عهده دارند، بازه حقوقی بین 2.5 تا 4 میلیون را به خود اختصاص میدهند. البته این ادمینها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، میتوانند همزمان با چند مجموعه کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمینهایی که کار تولید محتوا انجام میدهند هم در این بازه قرار میگیرند.
۲. حقوق بین 6 تا 15 میلیون تومان
ادمینهایی که در این بازه درآمدی قرار میگیرند، مهارت بالایی در تولید انواع محتواهای باکیفیت و جذاب را دارند. از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ادیت و تدوین و همچنین تولید بنرهای گرافیکی جزو مهارتهایی است که این ادمینها دارند. ادمینهایی که میخواهند محتوا تولید کنند، باید به ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پریمیر در رایانههای شخصی یا اپلیکیشنهای موبایل مثل ولو (Vllo) یا پیکسارت (Picsart) آشنا باشند.
همچنین برخی از ادمینهایی که در کار تبلیغات، برنامهریزی، بازاریابی و مشاوره هم به کارفرما کمک میکنند، در این بازه درآمدی قرار میگیرند.
۳. 15 میلیون تومان و بالاتر
در این بازه درآمدی، ادمینهای همهفن حریف قرار میگیرند. این ادمینها میتوانند مدیریت یک پیج بسیار بزرگ را برعهده بگیرند. علاوه بر آن، با دانشی که نسبت به روشهای بازاریابی و فروش آنلاین دارند، میتوانند علاوه بر اینستاگرام، مشاوری برای سایر پلتفرمهای اینترنتی یک کارفرما باشند. به عبارتی دیگر، این ادمینها باید دانش بالایی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. درآمد ادمینهای ههم فن حریف ممکن است تا 15 میلیون تومان در ماه هم برسد. حتی ادمینهایی دیدهایم که با مشاورههای حرفهای به پیجهای بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیدهاند.
اخیراً به سایت «Comparably » مراجعه کردیم تا بدانیم که حقوق ادمین اینستاگرام در کشورهای خارجی چقدر است. مطالعات این سایت نشان میدهد که حقوق ادمین به طور میانگین سالانه 83,401 دلار است که از این مقدار 71,151 دلار حقوق پایه و 12,250 دلار پاداش است. البته این مجموعه یک بازه حقوقی 52 تا 97.5 هزار دلاری هم برای ادمینهای مختلف اینستاگرام در نظر گرفته است.
بعضی از ادمینها کارشان را به صورت درصد فروش انجام میدهند؛ یعنی حقوق ثابت نمیگیرند و با کارفرما قرارداد میبندند که درصد مشخصی از سود فروش محصولات و خدمات به آنها تعلق بگیرد. برخی دیگر از ادمینها هم یک حقوق ثابت (مثل حقوق وزارت کار) تعیین میکنند و در کنار آن سود فروش هم میگیرند. این مسائل به توافق بین ادمین و کارفرما بستگی دارد.
در این مقاله فهمیدیم که حقوق انواع ادمینها در چه بازهای قرار دارد. مطمئناً شما میتوانید با گرفتن چند پروژه حقوق خودتان را چند برابر کنید.
ولی فراموش نکنید، برای ادمین شدن نیاز به اموزش حرفهای دارید؛ هیچ کارفرمایی پیج و کسب و کارش را دست کسی که تجربه و مهارت ندارد نمیدهد. پس اول آموزش ببینید، بعد از آن چند نمونه کار برای خودتان بسازید و در رزومهتان قرار دهید. درصورتی که مهارتهای لازم برای ادمین شدن را بدست بیاورید و برای یادگیری وقت کافی بگذارید، مطمئن باشید که قطعاً میتوانید در این حوزه موفق شوید، همانند بیش از 250 ادمینی که در دیدوگرام معرفی شدهاند. در این لینک میتوانید لیستی از ادمینهای مدیریت پیج که در دیدوگرام معرفی شدهاند را مشاهده کنید.
پاسخ ها