shima.carlover

shima.carlover

من شیما هستم. علاقه مند به تکنولوژی و عاشق خودرو. خوشحال میشم نوشته های منو دنبال کنید

تبلیغات تسلا می‌تواند باعث اعتماد بیش از حد مردم به سیستم AutoPilot شود!

 
در جمعه ماه مارس سه سال پیش به دلیل برخورد یک دستگاه خودرو تسلا مدل 3 با یک تریلر که در حال عبور از عرض یک بزرگراه دولاین در فلوریدا بوده است, پدر سه فرزند این خودرو کشته میشود. شدت تصادف به حدی بوده که سقف خودرو کامل جدا و متلاشی می‌شود. این درحالیست که 10 ثانیه بیش از برخورد, راننده سیستم Auto Pilot را روشن کرده بود.
باتوجه به کشته شدن راننده امکان دقیق بررسی این اتفاق وجود نداشته اما تحقیقات هیئت ملی ایمنی حمل و نقل نشان داد که راننده خودرو تسلا این کامیون در حال عبور  را ندیده است.و نکته مهمتر اینکه ویژگی کمک راننده تسلا نیز آن را مشاهده نکرده است.
به همین دلیل دادگاهی در شهرستان پالم بیچ  برای تعیین مقصر حادثه ، تشکیل می‌شود. تا آن زمان، در فضای توییتر  بحث‌های زیادی درباره سوالی که سال‌ها مورد بحث بوده توییت میشود: آیا سیستم Autopilot باعث می‌شود رانندگان احساس امنیت کاذبی کنند؟ آیا به این سیستم میتوان اعتماد کامل کرد؟
برایانت واکر اسمیت، استاد حقوق دانشگاه در کالروینای جنوبی، می‌گوید:« این محاکمه یکی از آن لحظات بحرانی را ارائه می‌کند چراکه در این محاکمه توجه عمومی زیادی به نتیجه دادگاه است، و انتظار میرود هیئت منصفه با راننده همدردی کند و بخواهد پیامی به تسلا بفرستد».
حکم هر چه که باشد، به درخواست قانونگذاران و مدافعان ایمنی خودرو برای مداخله نظارتی فوریت می بخشد.
 

 

سختگیری در طول آزمایش هشت ساله رانندگی خودکار تسلا به کندی تحقق یافته است، اما این ایده در دولت بایدن با انجام بررسی‌های چند جانبه توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شتاب بیشتری گرفت.
با اینکه ایلان ماسک، اصرار دارد که تسلا ایمن‌ترین خودرویی است که تا به حال ساخته شده است، اما جمعی از کارشناسان فناوری در مورد خطرات سیستم کمک راننده نگران هستند و معتقدند تسلا با روش‌هایی که برای بازاریابی خودروهای خود استفاده می‌کند, باعث اعتماد بیش از حد رانندگان به این سیستم می‌شود.
دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در ماه آگوست این شرکت را به تبلیغات نادرست متهم کرد و گفت که مشتریان را گمراه می کند تا فکر کنند ویژگی های Autopilot و "خودرانی کامل" پیشرفته تر از انسان‌ها هستند.
لیک لیتال، وکیل خانواده آقای بنر، این محاکمه را فرصتی می‌دانند تا بگویند تسلا و ایلان ماسک از جان مردم و جاده‌های عمومی در سراسر کشور  برای آزمایش سیستم اتوپایلوت استفاده می‌کند تا بتوانند سیستم معیوب خود را ارتقاء دهند. این درحالیست که تسلا و تیم حقوقی آن به درخواست‌ها برای این اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.
 
با توجه به اتفاقات مشابه در سال های اخیر تسلا در مورد محدودیت‌های سیستم اتوپایلوت شفاف سازی می‌کند و  در کتابچه راهنمای خودرو به آن اشاره می‌کند. وب سایت این شرکت می گوید ویژگی های Autopilot "نیاز به نظارت فعال راننده دارد و خودرو را مستقل نمی کند." ماسک اصرار دارد که استفاده صحیح از Autopilot توسط رانندگان توانسته جان بسیار بیشتری از جان باختگان در تصادفات را نجات دهد.
 
ماسک در مورد انتقاد عمومی از Autopilot سختگیر است. در سال 2018، پس از اینکه ساموالت او را برای پست های وبلاگی که راننده مدل X را به دلیل تصادف مرگبار مقصر می دانستند، تلفن رابرت ساموالت، رئیس وقت NTSB را قطع کرد. در اکتبر گذشته، زمانی که رئیس جمهور جو بایدن، استاد دانشگاه دوک، مری کامینگز را به عنوان مشاور ارشد ایمنی NHTSA منصوب کرد، ماسک و هزاران نفر از طرفداران تسلا در توییتر به دلیل سابقه او به عنوان یک شکاک بلندپایه نسبت به Autopilot اعتراض کردند و طوماری را منتشر کردند که او را به تعصب متهم می کرد.
اخیراً، یک ویدیوی ویروسی در یوتیوب از دویدن یک تسلا بر روی یک آدمک تست تصادف به اندازه کودک در حالی که ظاهراً در حالت رانندگی کامل خودران کار می کند، خشم به پا شد. در پاسخ، برخی از مالکان تسلا ویدیوهایی از توقف ایمن وسایل نقلیه خود در مقابل کودکان واقعی منتشر کردند که باعث شد NHTSA اخطار «این را در خانه امتحان نکنید» صادر کند.
 

 

shima.carlover
shima.carlover من شیما هستم. علاقه مند به تکنولوژی و عاشق خودرو. خوشحال میشم نوشته های منو دنبال کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋