شیوا

شیوا

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع گوناگون

بسته به نوع آب خام ورودی شما، چندین دستگاه تصفیه آب صنعتی مختلف به منظور حذف ناخالصی ها، جامدات و مواد شیمیایی آب وجود دارد. به دلیل حذف تمام آلودگی های آب، فرایند اسمز معکوس RO به طور چشمگیری به بهترین انتخاب برای تصفیه آب تبدیل شده است. البته در بعضی موارد ترکیبی از چند سیستم بستگی به کیفیت و کمیت آب مورد نیاز و با توجه به نوع صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شرکت ها کاملا از نحوه مدیریت آب و فاضلاب خود آگاهند.


دستگاه تصفیه آب صنعتی RO چیست؟


دستگاه تصفیه آب صنعتی فرایندی است که آب خام در آن از بین یک سیستم غشایی عبور می کند که این غشا می تواند تمام آلاینده های آب را از بین ببرد. دستگاه تصفیه آب RO  بدون استفاده از مواد شیمیایی، رزین و یا بستر تبادل یونی می تواند آبی با کیفیت بالا را تولید کند.
بر خلاف سایر روش های فیلتراسیون که با فشار کم کار می کنند، دستگاه تصفیه آب صنعتی نیاز به یک پمپ فشار قوی دارد تا بتواند آب را از میان غشاها عبور دهد. فرایند RO خلوص و کیفیت آب را با کاهش TDS و هدایت الکتریکی افزایش می دهد.


کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع مختلف


آب تقریبا در هر صنعتی  مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور شست و شوی تجهیزات و ماشین آلات، در بخش تولید محصولات، شست و شوی بسته بندی ها و غیره.
کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی RO در صنعت های مختلفی گسترده است. از جمله:
صنعت خودرو سازی
صنعت غذا و نوشیدنی
صنعت داروسازی
صنعت کشاورزی
صنعت ماهیگیری
کارخانه ها


تصفیه آب صنعتی در خودرو سازی


آب یک بخش کلیدی در کل پروسه تولید، نگهداری و شست و شوی ماشین ها و اجزایش تشکیل دهنده آن ها است. در مرحله تولید خودرو، مصرف آب در بالاترین حد خود قرار دارد. پساب تولیدی در کارخانه ها شامل فلزات، روغن، گریس و مواد شیمیایی مضر از رنگ باقی مانده است. اگر ابن آب به خوبی تصفیه نشود می تواند آثار طولانی مدتی داشته باشد. 
دستگاه تصفیه آب صنعتی RO می تواند برای تولید آب مورد نیاز کارخانه و همچنین تصفیه پساب تولیدی به منظور استفاده مجدد مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده مجدد از آب که توسط دستگاه های RO فراهم می شود برای کمپانی های خودرو سازی بسیار کاربردی است چرا که در هزینه های تامین و ذخیره آب بسیار صرفه جویی می شود.

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنعت غذا و نوشیدنی


کارخانه های غذایی و آشامیدنی به شدت به آب وابسته هستند. به همین دلیل مصرف آب در این بخش بسیار زیاد است. در بخش تولید باید توجه داشت که این آب هیچگونه آلودگی میکروبی و ویروسی نداشته باشد. به همین دستگاه تصفیه آب RO میتواند تولید آب بدون آلودگی را تضمین کند. 
امروزه بیشتر کارخانه های نوشیدنی و غذایی از دستگاه تصفیه آب صنعتی به منظور بهبود کیفیت مواد غذایی خود بهره می برند.

دستگاه تصفیه آب صنعتی در بخش صنایع دارویی


صنایع دارویی روزانه حجم زیادی از آب را مصرف می کند. به دلیل حساسیت بالای تولید دارو های آنتی باکتریال و شیمیایی و لزوم استفاده از آب خالص با کیفیت عالی استفاده از دستگاه تصفیه آب امری طبیعی است. همچنین در بعضی از نقاط به آب دیونیزه شده نیاز دارند که معمولا از یک دیونایزر پس از دستگاه تصفیه آب صنعتی بهره می برند. 


کاربرد آب شیرین کن صنعتی در بخش کشاورزی


صنعت کشاورزی با وجود آب زنده است. امروزه مصرف زیاد آب در بخش های مختلف باعث کاهش کیفیت آب شده است. همچنین با صنعتی شدن کشاورزی و افزایش رقابت در این بخش نیاز به تولید محصولات با کیفیت منحصر به فرد می باشد. 
دستگاه آب شیرین کن کشاورزی هم زمان هم با تولید آب با دبی بالا و هم چنین کیفیت عالی می تواند به کشاورزان و مزرعه دارن در تصفیه آب چاه کمک کند. همچنین استفاده از این دستگاه کمک می کند تا محصولات با کیفیت بالاتری تولید شوند و میزان آسیب به گیاهان کاهش یابد.
دستگاه تصفیه آب صنعتی در بخش پرورش ماهی 
شوری آب بالا یکی از معضلاتی است که پرورش دهندگان ماهی با آن سر و کار دارند. ماهی ها به شدت به شوری آب واکنش می دهند و باعث مرگ و میر ماهی ها می شود. به منظور اطمینان از کیفیت آب ورودی به استخر پرورش ماهی دستگاه تصفیه آب صنعتی پیش از استخر نصب می شود. به این ترتیب آب با کیفیت عالی وارد استخر ها می شود.


کارخانه ها و صنایع


بیشتر کارخانه ها روزانه حجم زیادی از آب را مصرف می کنند. با توجه به کیفیت آب ورودی و کیفیت آب مدنظر می توانند از دستگاه تصفیه آب صنعتی بهره مند شوند. این دستگاه ها از 5 تا 500 مترمکعب در روز آب را تصفیه می کنند و هیچ محدودیتی در ظرفیت آب تولیدی ندارند.
مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب RO
استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی مزایای فراوانی دارد. مهم ترین مزایا این دستگاه می توان به کاهش هزینه ها، ایمنی و سلامتی، نگهداری کم و دوستدار محیط زیست بودن اشاره کرد.
حتی می توان برای صنایع کوچک مانند رستوران، مدرسه و غیره که میزان مصرف آب آن ها کمتر از 2 متر مکعب در روز است از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده کرد.

شیوا
شیوا

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋