sheyda

sheyda

علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

پیش نیازهای لازم برای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی

اگر قصد دارید یک کارگاه تولید زغال کبابی راه اندازی کنید، بهتر است از قبل با مراحل و پیش نیازهای آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب تمام مراحل تولید زغال فشرده و نکات لازم در خصوص راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی را بیان خواهیم کرد.

 

مراحل راه اندازی کارگاه زغال کبابی

یکی از سؤالات افرادی که قصد راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی را دارند، این است که تولید زغال فشرده را از کجا شروع کنیم. در ادامه مراحل این کار را توضیح خواهیم داد.

1. دریافت مجوزهای مربوطه

قبل از هر کاری باید برای دریافت مجوز راه اندازی کارگاه تولید ذغال کبابی، اقدام کنید. نمی‌توانید بدون مجوز، در این حیطه فعالیت کنید. برای دریافت مجوز، به برخی ازمدارک احتیاج داشته و باید واجد برخی از شرایط باشید. برای مثال، برای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی باید 18 سال سن را تمام کرده باشید و همچنین کارت پایان خدمت داشته باشید. 

2. آموزش تولید زغال کبابی

برای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی باید با مراحل و چالش‌های آن رو به رو شوید. برای شروع کار، باید نحوۀ تولید ذغال کبابی و زغال فشرده را آموزش ببینید. اگر بدون آموزش دیدن، وارد این حرفه شوید، با چالش‌های زیادی رو به رو خواهید شد. برای مثال اگر کار با دستگاه تولید زغال کبابی را بلد نباشید، ممکن است حین کار با آن، به خود یا دستگاه آسیب برسانید. 

3. انتخاب محل کارگاه

 

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی، انتخاب محل مناسب کارگاه است. کارگاه را باید با توجه به نکات زیر انتخاب کنید.

•  حجم تولیدات

•  تعداد افرادی که قرار است با دستگاه‌ها کار کنند.

•  وجود امکاناتی همچون آب، برق، گاز

•  فضای کافی جهت فعالیت

4. تهیه دستگاه های مورد نیاز

در قدم بعدی باید دستگاه‌های مورد نیاز را برای کارگاه خود خریداری کنید. برای خرید دستگاه تولید زغال کبابی، زمان کافی صرف کنید و دستگاه‌های موجود را بررسی کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. اگر دستگاه تولید ذغال کبابی که خریداری می‌کنید، کیفیت مطلوبی نداشته باشد، راندمان تولید کارگاه شما بسیار کم خواهد شد.

5. تهیه مواد اولیه

برای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی، نیاز دارید مواد اولیه ساخت زغال را تهیه کنید. برای تولید زغال فشرده، به خاک اره و چوب احتیاج دارید. اغلب برای تولید ذغال کبابی، ضایعات چوبی کارگاه‌های مبل سازی یا سایر کارگاه‌هایی که با چوب کار می‌کنند را خریداری می‌کنند. به همین دلیل برخی از افراد، تولید زغال کبابی یا زغال فشرده را یک  کارآفرینی با ضایعات چوب به حساب می‌آورند.  

برای خرید خاک اره و ضایعات چوبی به بودجه زیادی احتیاج ندارید. می‌توانید با نجاری‌ها یا کارگاه‌های مبل سازی قرارداد ببندید تا خاک اره و ضایعات چوبی آن‌ها را در ازای پرداخت مبلغ کمی، خریداری کنید. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این است که باید مواد اولیه با کیفیت و مرغوب تهیه کنید. برخی از کارگاه‌های تولید زغال فشرده از چوب‌هایی استفاده می‌کنند که در ترکیبات خود چسب چوب دارند یا برخی دیگر به طور مستقیم از چسب چوب استفاده می‌کنند. چسب چوب کیفیت زغال را پایین آورده و سوزاندن آن، بخارات سمی‌ تولید می‌کند که تنفس آنها، بسیار خطرناک است. 

6.  تهیه کوره زغال

 

یکی از مواردی که برای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی به آن احتیاج دارید، کوره زغال یا تنور زغال است. به طور کلی دو نوع کوره زغال وجود دارد. 

•  کوره زغال سنتی یکی از کوره‌هایی است که در برخی از کارگاه‌های تولید زغال استفاده می‌شود. 

•  کوره‌ صنعتی، نوع دیگری از کوره‌های زغال است که بسیاری از کارگاه‌های تولید زغال کبابی از آن‌ استفاده می‌کنند. یکی از مزایای کوره‌های صنعتی، کم مصرف بودن آن‌هاست. به طوری که با کمترین انرژی، زغال‌های بیشتری در مقایسه با کوره‌های سنتی تولید می‌کنند. 

برای تولید زغال کبابی باید کوره‌های مخصوصی را تهیه کنید. برخی از کوره‌ها فقط قابلیت تولید زغال کبابی دارند، اما برخی دیگر از کوره‌ها می‌توانند علاوه بر زغال کبابی، زغاللیمو نیز تولید کنند. با توجه به نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین کوره رابرای کارگاه خود تهیه کنید. 

7. استخدام پرسنل

استخدام پرسنل نیز یکی دیگر از نکات مهم در خصوص راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی است. استخدام پرسنل متبحر، منجر به پیشرفت سریع شما و افزایش کیفیت محصولات تولید شده، خواهد شد.

8. برنامه ریزی برای فروش محصول

در مرحله بعدی، باید برای فروش زغال‌های خود برنامه ریزی کنید. در این حرفه، رقیبان زیادی دارید. باید زغال‌های با کیفیتی تولید کنید تا بتوانید با آنها رقابت کنید. علاوه بر تولید زغال با کیفیت، باید بتوانید زغال‌های خود را به فروش برسانید. می‌توانید تولیدات خود را به خارج از کشور نیز صادر کنید. نیاز به زغال کبابی یا به طور کل انواع زغال، روز به روز در کشورهای همسایه بیشتر می‌شود. می‌توانید طی فرآیندی بخشی از تولیدات خود را به کشورهای همسایه صادر کنید. با این کار سود کارگاه تولید زغال کبابی شما بیشتر می‌شود. 

کلام آخر

یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای راه اندازی کارگاه تولید زغال کبابی، برنامه ریزی است. اگر از قبل برنامه ریزی کنید و برای اتفاقات مختلف آماده شوید، خیلی راحت از پس تمام مشکلات بر می‌آیید. در صورتی که می خواهید به این سوال که تولید زغال فشرده را از کجا شروع کنیم، پاسخ کامل تری بدهید، می توانید این مطلب از بهارنیوز را مطالعه کنید.
 

sheyda
sheyda علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋