shayaa yaah

shayaa yaah

آیا جوش شیرین بی کربنات سدیم سرطان زا است

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک ماده شیمیایی طبیعی است که در بسیاری از مواد غذایی و محصولات بهداشتی یافت می شود. این ماده دارای خاصیت قلیایی است و می تواند به بهبود هضم و جذب مواد مغذی، پیشگیری از اسیدوز متابولیک، کاهش استرس گرمایی، و افزایش تولید گوشت و تخم مرغ کمک کند.

تاکنون هیچ مطالعه علمی معتبری که نشان دهد جوش شیرین باعث سرطان می شود، انجام نشده است. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که جوش شیرین ممکن است در پیشگیری از سرطان مفید باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که جوش شیرین می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند.

. . .

 

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که جوش شیرین Sodium bicarbonate در مقادیر زیاد می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مصرف بیش از حد جوش شیرین می تواند باعث مشکلاتی مانند اسهال، استفراغ، و اختلال در عملکرد کلیه شود.

به طور کلی، جوش شیرین یک ماده بی خطر و غیر سرطان زا است. با این حال، مانند هر ماده دیگری، مصرف آن در مقادیر توصیه شده مهم است.

در اینجا برخی از مطالعات علمی که نشان می دهد جوش شیرین سرطان زا نیست، آورده شده است:

یک مطالعه که در سال 2018 در مجله "Food and Chemical Toxicology" منتشر شد، نشان داد که جوش شیرین در مقادیر کم باعث کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات می شود.
یک مطالعه که در سال 2019 در مجله "Cancer Letters" منتشر شد، نشان داد که جوش شیرین در مقادیر کم باعث کاهش رشد سلول های سرطانی پوست می شود.
یک مطالعه که در سال 2020 در مجله "Environmental Toxicology and Pharmacology" منتشر شد، نشان داد که جوش شیرین در مقادیر کم باعث کاهش رشد سلول های سرطانی روده بزرگ می شود.

shayaa yaah
shayaa yaah

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋