shahin ahmadipour

shahin ahmadipour

آموزش نرم افزار رویت مپ MEP

از معدود نرم افزار هایی که به سرعت در حال توسعه و فراگیر شدن بین تمامی مهندسین بعنوان یک نرم افزار کاربردی می‌باشد نرم افزار رویت مپ  (Revit MEP ) است.

از مهمترین مواردی که باعث شده این نرم افزار شرکت اتودسک به محبوبیتی چند برابری در بین مهندسین و کارفرمایان برسد می‌توان به رابط کاربری آسان و ارائه گزارشات دقیق توسط این نرم افزار غول آسا اشاره نمود.

 

استفاده از این نرم افزار باعث خواهد شد در مدت زمان کوتاهی دقیق ترین و مناسب ترین طراحی ساختمان را خلق کنیم.

آموزش و دوره های مربوط به Revit MEP همیشه یکی از دوره های پرمتقاضی در همه آموزشگاه تاسیسات ساختمانی بوده است و اکثر مهندسین ساختمانی تمایل زیادی به یادگیری این نرم افزار به شدت کاربردی دارند.

به دلیل علاقه زیاد مهندسین ساختمانی به یادگیری رویت مپ گروه مهندسی سودا تصمیم به ارائه مقاله ایی تحت عنوان Revit MEP گرفته است تا بتواند اصول اولیه که باعث آشنایی مهندسین با این نرم افزار خواهد شد را آموزش دهد

لازم به ذکر است مطالعه این مقاله برای تمامی نفراتی که قصد دارند به طور اصولی با تمامی جزئیات مربوط به یادگیری رویت مپ آشنا شوند مفید می‌باشد.

 

 

نرم افزار Autodesk Revit MEP چیست؟

نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان Revit یک سیستم طراحی و مستندسازی است که از طراحی، نقشه ها و زمان بندی های مورد نیاز برای یک پروژه ساختمانی پشتیبانی می کند.

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) ایجاد شده توسط Revit اطلاعاتی در مورد طراحی پروژه، محدوده، مقادیر و مراحل ارائه می دهد.

از آنجایی که Revit از پارامترها، برای مدل سازی ساختمان استفاده می کند، نه تنها اطلاعات هندسی سه بعدی را برای ما ایجاد می کند:

 

 

 

بلکه اطلاعات ارزشمندی را به این عناصر گرافیکی اضافه می کند. به عنوان مثال، یک پنجره می تواند اطلاعات اولیه مواد و ابعاد را داشته باشد. همچنین می‌تواند شامل اطلاعات عبور نور، مقاومت حرارتی (مقدار R)، ضریب انتقال حرارت (مقدار U) برای تجزیه و تحلیل انرژی باشد، علاوه بر این، می‌توانیم اطلاعات سازنده، مدل، هزینه و URL (یونیفرم منبع یاب) را برای این پنجره اضافه کنیم:

 

 

بنابراین مدل ایجاد شده بسیار جامع و مفید است.

 

مزایای استفاده از Revit MEP چیست؟

در ابتدا، نرم افزار Autodesk Revit بر روی مدل سازی معماری متمرکز بود. بعداً، Autodesk Revit Structure و Revit MEP را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۳، Autodesk Architecture، Structure  و MEP را به طور کلی ادغام کرد.

در حال حاضر Revit شامل هر سه رشته است.

صفحه ویرایش پروژه Revit می توانیم سه تب ابزار اول را مشاهده کنیم: معماری، ساختار و سیستم. در Revit، Systems به معنای سیستم های MEP (مکانیک، برق و لوله کشی) است.

shahin ahmadipour
shahin ahmadipour

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋