shahabmoz

shahabmoz

تاثیر ضخامت در قیمت پروفیل های سبک

پروفیل سبک وزن مزایای زیادی برای صنایع تولیدی، تجاری و ساختمانی دارد. این پروفیل های فولادی در زمینه های مختلف از تولید صنعتی گرفته تا خلق آثار هنری مورد استفاده صنعتگران و هنرمندان قرار می گیرد. پروفیل های سبک عموماً ویژگی های ساخت مناسبی دارند و این خواص و ویژگی ها بسته به ضخامت آنها تا حدودی تغییر می کند. این مورد هر ضخامت خاص این مقطع را برای ساخت یک محصول خاص مناسب و کاربردی تر کرده است. در ادامه به تأثیر ضخامت بر هزینه پروفیل سبک اشاره می کنیم و به طور خاص به برخی از کاربردهای ضخامت های 0.7 و 0.8 می پردازیم.

 

تاثیر ضخامت در قیمت پروفیل های سبک

همانطور که می دانید قیمت پروفیل سبک اغلب بر اساس وزن آن محاسبه می شود. مواردی مانند ضخامت و ابعاد مقطع، وزن و در نتیجه هزینه پروفیل سبک وزن را تعیین می کند. علاوه بر این، برخی از ضخامت ها به دلیل ظرافت، مشکلات ساخت و چالش های حمل و نقل، هزینه بالاتری نسبت به قیمت پایه پروفیل سبک دارند. در اصطلاح صنعتی به این اختلاف قیمت پرمیوم می گویند. در بالا بود، ممکن است در کارخانه های مختلف متفاوت باشد. اکثر ضخامت های زیر 0.7 در این باند گنجانده شده است.

 

کاربرد پروفیل های سبک با ضخامت 0.7 و 0.8:

 ضخامت های 0.7 و 0.8 از کاربردی ترین ضخامت های پروفیل سبک در انواع صنایع تولیدی و تجاری می باشد. از جمله کاربردهای آنها می توان به پایه کابینت، لوستر، میز اتو، جا لباسی، نرده راه پله، اجاق گاز، آب سردکن، ظرف شویی، گاری و باربری اشاره کرد. در زیر به عنوان مثال به نحوه ساخت و ساخت برخی از آنها و تأثیر خواص پروفیل نور در فرآیند تولید آنها اشاره خواهیم کرد.

 

قطره چکان آب:

پلاستیک، فولاد، فولاد و آلومینیوم از جمله مواد اولیه ای هستند که برای تولید قطره چکان استفاده می شود. این ابزار مشکل خشک شدن سریع و بهداشتی ظروف در منازل، ادارات، آشپزخانه ها و رستوران ها را به طور کامل حل کرد. مقاطع فولادی به ویژه لوله ها و مقاطع سبک، رایج ترین و پرکاربردترین فرم های فولادی هستند که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. چندین دلیل اصلی برای این انتخاب وجود دارد.

 

  • پروفیل سبک وزن قابل شستشو است و فضای نگهداری بهداشتی ظروف را فراهم می کند.

 

  • این بخش از پارچه فولاد ضد زنگ ساخته نشده است. اما سطح باکیفیتی دارد که با آبکاری کروم به راحتی زنگ زدگی می کند.

 

  • مشخصات مبلمان بسیار کارآمد است. با خم شدن به راحتی می توانید منحنی های مورد نظر را در آن ایجاد کنید. کارایی برای تولید آبکان بسیار مهم است. زیرا به کمک خم شدن فضایی برای قرار دادن ظروف در آن ایجاد می شود.

 

  • خود فولاد آلیاژی بسیار مقاوم است که با پوشش دادن و محافظت از زنگ زدگی مقاومت و طول عمر آن را دو چندان می کند. به لطف این ویژگی می توان از قطره چکان های استیل برای سالیان متمادی با کیفیت بالا استفاده کرد.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، اغلب از پروفیل های سبک با ضخامت 0.7 یا 0.8 برای ساخت قطره چکان استفاده می شود. تعداد ضخامت ممکن است بسته به طراحی محصول تا حدی متفاوت باشد. این ضخامت هم سبک و هم قابل کار است و هم از استحکام کافی برای تحمل وزن ظروف برخوردار است.

 

لوستر:

بسته به سبک طراحی و نوع لوستر از مواد، فلزات و آلیاژهای مختلفی استفاده می شود. زیبایی اولین و مهمترین نکته در طراحی و انتخاب ماده اولیه تولید لوستر است. برنج، نیکل، کروم و فولاد از جمله پرکاربردترین مواد برای این منظور هستند. لوسترهای برنجی با ظاهر طلایی اغلب به روش ریخته گری تولید می شوند. اما لوسترهای استیل، نیکل و کروم اغلب با لوله و پروفیل فلزی تولید می شوند. فولاد و به خصوص پروفیل سبک دارای ویژگی های مناسبی برای تولید لوستر می باشد. همانطور که قبلا توضیح دادیم پروفیل نور با ضخامت بین 0.7 تا 0.8 به چند دلیل برای ساخت لوستر بسیار مناسب است.

 

  • ظاهر زیبایی دارد: پروفیل سبک به لطف کیفیت بالای سطح ورق روغنی سطحی براق و زیبا دارد که با پوشش و رنگ زیباتر می شود. زیبایی، درخشندگی و سطح براق از مهم ترین ویژگی های ماده اولیه ساخت لوستر است که پروفیل سبک از همه آنها بهره می برد.

 

  • قابل اجرا: اگرچه در طراحی مدرن از این مقاطع به شکل پارچه ای خود استفاده می شود. صاف و بدون منحنی اما لوسترهای کلاسیک و نئوکلاسیک اغلب از پروفیل های خمیده با طرح های پیچیده ساخته می شوند. در نتیجه برای تولید لوستر نیاز به تکنولوژی است. ضخامت های 0.7 و 0.8 در فرآیندهای تخصصی مختلف عملکرد خوبی دارند.

 

  • قیمت پروفیل نور مقرون به صرفه است: اگرچه نمونه های معمولی لوسترها ابعاد خیلی بزرگی ندارند، اما اکثر آنها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از آنها ساخته می شوند.

 

منبع: گروه صنعتی صبا

shahabmoz
shahabmoz

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋