شفا: خنده برای درمان هر دردی

شفا: خنده برای درمان هر دردی

کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

سقف کشسان چیست و چه ویژگی ها، مزایا و معایبی دارد؟

سقف کشسان چیست و چه ویژگی و مزایا و معایبی دارد ؟



همه چیز درباره سقف کشسان

سقف کشسان چیست و چه ویژگی و مزایا و معایبی دارد ؟

 

در این مقاله از ، با سقف های کشسانی و ویژگی های آن ها آشنا می شوید. سقف های کششی با کشیده شدن پانل های کششی بوم پی وی سی الاستیک در زیر سقف اصلی برای تشکیل سقف جدید شکل می گیرند. آنها با یک مسیر آلومینیومی در اطراف محیط اتاق در جای خود نصب شده اند.

سقف های کشسان چیست ؟

سقف کشسان، نوعی سقف کاذب است که در سال‌های اخیر به دلیل زیبایی و تنوع طرح، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع سقف از یک پارچه نازک و انعطاف‌پذیر، معمولاً PVC یا پلی‌استر، ساخته می‌شود که به وسیله ریل‌های آلومینیومی به دیوارها و سقف اصلی متصل می‌شود.

 

سقف های کشسان از چه موادی ساخته شده اند؟

سقف های کشسان از بوم PVC الاستیک ساخته شده اند. PVC مخفف پلی وینیل کلراید، پلیمری از وینیل کلرید است. این سومین پلیمر پلاستیکی مصنوعی در جهان است. این در دو شکل اصلی، سفت (برای مثال در ساخت بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود) و انعطاف‌پذیر (برای کابل‌های برق، محصولات بادی و البته بوم‌های سقف کشسان استفاده می‌شود) وجود دارد. درباره مصالح سقف کشسان بیشتر بدانید.

 

سقف های کشسان چگونه نصب می شوند؟

ابتدا یک مسیر آلومینیومی در اطراف محیط اتاق زیر سقف اصلی نصب می شود. سپس بوم سقف کشسان توسط گوشه های آن به مسیر نصب می شود. سپس اتاق با سیلندر گاز تا حدود 40 درجه گرم می شود و اجازه می دهد بوم کشیده شود و به طور کامل در جای خود در سراسر اتاق قرار گیرد. هنگامی که دما به حالت عادی باز می گردد، بوم تقویت شده و به شکل اولیه خود باز می گردد و آن را فوق العاده قوی و بادوام می کند. درباره نصب سقف کشسان بیشتر بدانید.

 

آشنایی با سقف های کشسان

از ویژگی سقف های کشسان تنوع در طرح های آن است

 

ویژگی‌های سقف کشسان :

تنوع طرح و رنگ: سقف‌های کشسان در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی ارائه می‌شوند و می‌توان از آنها برای ایجاد هر نوع فضایی، از کلاسیک تا مدرن، استفاده کرد. همچنین امکان چاپ طرح‌های دلخواه شما روی این نوع سقف وجود دارد.

 

سرعت و سهولت نصب: نصب سقف کشسان به سرعت و آسانی انجام می‌شود و نیاز به تخریب یا زیرسازی خاصی ندارد.

 

پوشش عیوب زیرسقف: سقف کشسان می‌تواند به خوبی عیوب و ناهمواری‌های سقف اصلی را بپوشاند.

 

مقاومت در برابر آب و رطوبت: سقف‌های کشسان ضد آب هستند و می‌توان از آنها در فضاهای مرطوب مانند حمام و آشپزخانه استفاده کرد.

 

عایق صدا و حرارت: این نوع سقف تا حدی عایق صدا و حرارت است و می‌تواند به بهبود آسایش فضای داخلی کمک کند.

 

قابلیت نورپردازی: می‌توان از نورپردازی‌های مختلف، مانند نورپردازی مخفی یا LED، در زیر سقف کشسان استفاده کرد و به این ترتیب فضایی زیبا و چشم‌نواز خلق کرد.

 

طول عمر بالا: سقف‌های کشسان طول عمر بالایی دارند و در صورت نگهداری صحیح، می‌توان تا چندین دهه از آنها استفاده کرد.

 

قابلیت جابجایی: در صورت نیاز، می‌توان سقف کشسان را به راحتی جابجا کرد یا آن را جمع کرد.

 

نکته هایی برای انتخاب سقف کشسان

نمونه ای زیبا و پرطرفدار از سقف کشسان

 

مزایای سقف کشسان :

10 مزیت برتر سقف های کشسان

1. انعطاف پذیری

از آنجایی که سقف کشسان از PVC الاستیک ساخته شده است، در نحوه استفاده از آن بسیار انعطاف پذیر است. هر نوع سیستم روشنایی، تهویه یا هشدار را در خود جای می دهد. همچنین می تواند به شکل های بی شماری مانند منحنی ها، امواج و قوس ها شکل بگیرد. انتخاب رنگ، بافت، الگو یا چاپ تقریباً نامحدود است.

 

2. تعمیر و نگهداری کم

از آنجایی که سقف های کشسان بسیار قوی و قابل اعتماد هستند، سال ها ضمانت دارند. آنها از رطوبت یا خوردگی رنج نمی برند. تراکم ته نشین نمی شود و سقف های کشسان به مواد شوینده یا سایر عوامل شیمیایی واکنش نشان نمی دهند. آنها با گذشت زمان زرد یا محو نمی شوند. هیچ ترک خوردگی، پوسته پوسته شدن یا پوسته شدن رنگی که ممکن است با سقف گچ کاری شده سنتی انتظار داشته باشید وجود ندارد.

 

بیشتر بدانید که چرا سقف های کشسان جایگزین عالی برای سقف های گچ کاری شده هستند. تمیز کردن سقف های کشسان بسیار آسان است و فقط به محلول های تمیز کننده ملایم و یک پارچه نرم نیاز دارد. آنها گرد و غبار را به راحتی جمع نمی کنند و نسبت به سایر گزینه های سقفی برتری دارد.

 

3. کم هزینه

کارایی تولید و نصب به این معنی است که سقف کشسان ارزش بسیار بهتری نسبت به جایگزین‌های سنتی مانند سقف‌های گچ‌کاری شده (دیوار خشک)، کاشی‌های سقفی یا سایر سیستم‌های سقفی قابدار دارد. ببینید چگونه هزینه های گزینه های مختلف سقف مقایسه می شود.

 

4. سقف چاپ شده

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سقف کشسان این است که می‌توانید هر طرحی را که می‌خواهید چاپ کنید و به شما این امکان را می‌دهد که یک فاکتور واقعی برای کسب و کار یا خانه خود ایجاد کنید. شرکت ها ممکن است بخواهند یک سقف منحصر به فرد برای نمایش نام تجاری یا پرفروش ترین محصول خود داشته باشند. آسمان آبی با ابرها یک انتخاب محبوب برای خانه ها است.

 

5. نصب سریع

سقف کشسان را می توان به سرعت در کمتر از یک روز، گاهی اوقات حتی در چند ساعت، نصب کرد و هر گونه اختلال در خانه یا محل کار شما را به حداقل می رساند.

 

سقف های کشسان از چه موادی ساخته شده اند

نحوه نصب سقف کشسان راحت است

 

6. بهداشتی

از آنجایی که سقف های کشسان به راحتی تمیز می شوند و دچار خوردگی یا رطوبت نمی شوند، برای سقف های مؤسسات پزشکی یا آموزشی که نیاز به محیط استریل دارند توصیه می شود.

 

7. انرژی کارآمد

شکاف هوا بین سقف کشسان شما و سقف اصلی می تواند به ایجاد عایق کمک کند. این را می توان با استفاده از عایق های اضافی و مواد صوتی در فضای هوا تقویت کرد.

 

8. زیبایی شناسی و آکوستیک

با هر سقف کشسان می توانید انتظار یک روکش صاف و حرفه ای را داشته باشید که عالی به نظر می رسد. گزینه های رنگ، بافت و طرح نیز تقریباً نامحدود هستند. تمام برجستگی ها، ترک ها و تغییر رنگ سقف اصلی شما بدون نیاز به تعمیر یا بازسازی گسترده در یک مرحله آسان پنهان می شود. سقف‌های کشسان را می‌توان با نور پس‌زمینه یا تصاویر چاپی نیز نصب کرد که جذابیت کلی زیبایی‌شناختی فضا را افزایش می‌دهد. علاوه بر افزایش زیبایی شناسی، برخی از بوم های سقف کشسان می توانند آکوستیک را با کاهش پژواک و سطوح نویز بهبود بخشند.

 

9. به راحتی قابل تعویض است

سقف کشسان شما از طریق قاب های آلومینیومی به دیوارهای شما متصل می شود. اگر می خواهید طرح خود را به روز کنید یا رنگ خود را تغییر دهید، حذف و جایگزینی آن فوق العاده آسان می شود. بر خلاف سایر گزینه های سقف، سقف های کشسان نیز 100٪ قابل بازیافت هستند!

 

10. ایمن و قابل اعتماد

سقف های کشسان ایزی سقفی از فیلم های پی وی سی تولید می شوند و به عنوان سقف های کشیده (استاندارد محصول EN 14716) با طبقه بندی ایمنی در برابر آتش مطابق با EN 13501=1:2002 و NF EN 13501-1+A1:2013 تعریف می شوند. سقف های کشسان ضد آب هستند و از اتاق ها در برابر خطر نشتی و سیل محافظت می کنند. اگر نشتی رخ دهد سقف منبسط می شود تا آب را در خود جای دهد و هنگامی که به طور ایمن برداشته شد، به شکل اولیه خود باز می گردد. بدون نیاز به تعمیر کف!

 

تمام این مزایا سقف های کشسان را به گزینه ای بسیار جذاب تبدیل می کند اگر به دنبال یک راه حل سقفی همه کاره، بادوام و از نظر بصری جذاب برای خانه، دفتر، فضای تجاری یا استخر خود هستید. ما همیشه توصیه می کنیم با یک شرکت تخصصی سقف کشسان مشورت کنید، که می تواند در مورد مناسب ترین گزینه و متریال برای فضای شما به شما کمک کند، و یک بوم سقف کشسان با کیفیت بالا را به شما ارائه دهد و مطمئن شوید که به صورت حرفه ای نصب شده است.

 

مزیت های سقف های کشسانی

از مزایای سقف های کشسان به راحتی قابل تعویض است

 

معایب سقف کشسان:

سازه های کششی جنبه های منفی نیز دارند:

حساسیت به اشیاء تیز: پارچه سقف کشسان در برابر اشیاء تیز حساس است و ممکن است آسیب ببیند.

 

عدم تهویه: سقف کشسان فضای خالی بین سقف اصلی و خود ایجاد می‌کند که می‌تواند تا حدی مانع از تهویه طبیعی هوا شود.

 

محدودیت در نصب برخی از لوازم: نصب برخی از لوازم، مانند لوستر، به سقف کشسان دشوارتر است.

 

• سقف های کشسان همیشه در اتاق هایی با اشکال پیچیده مناسب نیستند. اغلب کارشناسان با مشکل لرزش یا افتادگی سقف مواجه می شوند.

 

• پی وی سی یک ماده نسبتاً شکننده است و می تواند به راحتی آسیب ببیند. همچنین مصنوعی است، بنابراین توصیه می شود محصول را از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید که در تولید خود فقط از مواد اثبات شده، با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست استفاده می کنند. محصولات بی کیفیت می توانند حاوی سموم و رنگ های مضر باشند.

 

• تحت تأثیر دمای بالای 65 درجه، سطح نرم می شود و معمولاً آویزان می شود.

• با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما روی پارچه، می تواند خواص عملکردی خود را از دست بدهد. این مهم است که هنگام انتخاب نور در نظر گرفته شود.

• سقف کششی امکانات تزئینات گچبری را محدود می کند.

 

عیب های سقف های کشسانی

از معایب سقف کشسان می توان به حساس بودن آن به اشیاء تیز اشاره کرد

 

جمع بندی:

سقف کشسان مزایای زیادی مانند زیبایی، تنوع، سرعت نصب، سهولت نگهداری و طول عمر بالا دارد. با این حال، این نوع سقف معایبی مانند قیمت بالا، حساسیت به اشیاء تیز و عدم تهویه مناسب نیز دارد. قبل از تصمیم‌گیری برای نصب سقف کشسان، باید تمام این موارد را به دقت در نظر بگیرید.

 

گردآوری: بخش مد

 

شفا: خنده برای درمان هر دردی
شفا: خنده برای درمان هر دردی کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋