شفا: خنده برای درمان هر دردی

شفا: خنده برای درمان هر دردی

کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

بیوگرافی لمینه یامال گرانترین بازیکن جوان

بیوگرافی لامین یامال گرانترین بازیکن جوان



تصاویر لامین یامال

بیوگرافی لامین یامال گرانترین بازیکن جوان

 

در این مقاله از ، با بیوگرافی لامین یامال آشنا می شوید. در این نام اسپانیایی اولین یا نام خانوادگی پدری Nasraoui و نام خانوادگی دوم یا مادری Ebana است. لامین یامال نصراوی ابانا (زاده 13 ژوئیه 2007) یک فوتبالیست حرفه‌ای اسپانیایی است که به عنوان وینگر راست برای باشگاه بارسلونا لالیگا و تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند.

چکیده ای از بیوگرافی لامین یامال :

نام و نام خانوادگی : لامین یامال نصراوی ایبانا

تاریخ تولد : 13 ژوئیه 2007

محل تولد : Esplugues de Llobregat ، اسپانیا

ارتفاع : 1.78 متر (5 فوت 10 اینچ) 

موقعیت(های) : وینگر

 

اوایل زندگی لامین یامال :

لامین یامال در 13 ژوئیه 2007 در منطقه اسپلوگ د لوبرگات شهر کاتالونیا به دنیا آمد. پدرش مراکشی و مادرش اهل گینه استوایی بود. یامال دوران کودکی خود را در گرانولرز و ماتارو گذراند. زمانی که او هفت ساله بود، خانواده اش به بارسلونا نقل مکان کردند و او به آکادمی جوانان باشگاه بارسلونا پیوست.

 

3 ساله بود که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و او برای مدتی با مادرش در لا تورتا، یکی از محله‌ های روکا دل والس در نزدیکی گرانولرز، شهری در شمال ماتارو زندگی کرد مادرش در آنجا شغل جدیدی در یک فست فود زنجیره ای یافت و بعد از مدتی با یکی از پیشاهنگان فوتبال آشنا شد که به وی پیشنهاد داد پسرش را در باشگاه لا تورتا ثبت نام کند. پس از آن لامین به لا تورتا پیوست و و این باشگاه به یامال و خانواده اش همچون سایر بچه هایی که مشکلات مالی داشتند کمک کرد تا بتوانند به بازی خود ادامه دهند.

 

کشف استعداد :

لامین در کودکی اغلب همراه مادربزرگش فاطمه به سر تمرین می رفت و برمی گشت تا اینکه یک روز مردی بازی او را از روی سکوها دید و از آنجا با بارسا تماس گرفت و گفت که آنها به هیچ وجه نباید یامال را از دست بدهند.

 

اینگونه شد که پسر بچه بااستعداد در سال 2014 وقتی 7 ساله بود تمریناتش را با آکادمی بارسلونا شروع کرد.

 

آغاز حرفه ای فوتبال :

از 3 سالگی با بازی در تیم محلی سی اف لا تورتا اسپانیا شروع کرد و سال 2014 در 7 سالگی به آکادمی سی اف روکافوندا ملحق شد سپس چند هفته بعد به آکادمی بارسلونا پیوست.

 

حرفه باشگاهی لامین یامال :

حرفه جوانان

یامال که در رده‌های پایه لاماسیا پرورش یافته بود، به سرعت خود را به عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای آکادمی معرفی کرد. با وجود سن کم، او در فصل 2022-2023 به تیم Juvenil A راه یافت و زیر نظر ژاوی، سرمربی تیم بزرگسالان، در کنار سایر جوانان تمرین کرد. یامال که هنوز قرارداد حرفه‌ای با باشگاه امضا نکرده بود، با عملکرد خود نظر ژاوی را جلب کرده بود و به نظر می‌رسید که آینده‌ای درخشان در انتظار او باشد.

 

یامال که در میان رده های جوانان لاماسیا بزرگ شد ، خیلی زود به عنوان یکی از بهترین آکادمی ها شناخته شد. در حالی که برای فصل 2022-2023 به تیم Juvenil A اضافه شد - که قبلاً بالاتر از درجه سنی او بود، یامال توسط ژاوی انتخاب شد تا با تیم اول همراه با سایرین تمرین کند. جوانان در اوایل سپتامبر 2022. در حالی که هنوز اولین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه امضا نکرده بود، به نظر می رسید که او یکی از اعضای آکادمی باشد که مربی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

 

عکس های لامین یامال

لامین یامال

 

2023–24: موفقیت تیم اول

یامال اولین بازی خود در تیم اول را در 29 آوریل 2023 انجام داد و در دقیقه 83 از پیروزی 4-0 مقابل رئال بتیس در لالیگا جایگزین ژاوی شد، در این بازی او یک شوت به سمت دروازه مقابل کلادیو براوو، دروازه بان سابق بارسلونا زد. نه تنها عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا با 15 سال، 9 ماه و 16 روز را از آن خود کرد، بلکه به دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا تبدیل شد که پس از آرماندو ساگی 15 ساله در سال 1922، برای تیم اصلی به میدان می‌رود. یامال در 14 مه 2023 به همراه بارسلونا به مقام قهرمانی لالیگا 2022-23 دست یافت، اما به دلیل حضور در اردوی تیم ملی اسپانیا، جشن قهرمانی را از دست داد.

 

اوایل زندگی لامین یامال

بیوگرافی لامین یامال

 

یامال در تاریخ 20 آگوست 2023 با رکوردشکنی، اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد. او در دیدار مقابل کادیز در ورزشگاه المپیک Lluís Companys به میدان رفت و با 16 سال و 38 روز، جوان‌ترین بازیکن فیکس تاریخ بارسلونا در لالیگا شد. یامال در این بازی که با نتیجه 2-0 به سود بارسلونا به پایان رسید، با تشویق تماشاگران حریف نیز روبرو شد.

 

در دومین بازی خود به عنوان بازیکن فیکس، یامال درخشش فوق‌العاده‌ای داشت. او در پیروزی 4-3 مقابل ویارئال در تاریخ 28 آگوست 2023، پس از گل‌های گاوی و روبرت لواندوفسکی، پاس گل سوم را داد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. یامال با 16 سال و 45 روز، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که صاحب پاس گل می‌شود. به پاس همین عملکرد درخشان، او در ماه آگوست به عنوان بهترین بازیکن زیر 23 سال لالیگا انتخاب شد.

 

یامال در 19 سپتامبر، در پیروزی 5-0 مقابل آنتورپ، اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرد. او با 16 سال و 68 روز، به دومین بازیکن جوان تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد و تنها یوسوفا موکوکو از او جوان‌تر است.

 

در 2 اکتبر 2023، یامال قرارداد خود را با بارسلونا تا سال 2026 تمدید کرد. بند فسخ قرارداد او 1 میلیارد یورو تعیین شد. دو روز بعد، یامال در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو به میدان رفت و با 16 سال و 83 روز، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. با این حال، او به دلیل مشکلات معده در دقیقه 71 تعویض شد. لامین تنها 3 روز از رکورد سلستین بابایارو که در سال 1994 به ثبت رسیده بود، کوچکتر بود.

 

در 8 اکتبر 2023، یامال در تساوی 2-2 مقابل گرانادا در خارج از خانه، اولین گل خود را برای تیم اصلی به ثمر رساند. او با 16 سال و 87 روز سن، به جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسلونا و لالیگا تبدیل شد و رکوردهای آنسو فاتی و فابریس اولینگا را شکست.

 

حضور یامال در ال کلاسیکو در تاریخ 28 اکتبر 2023، نقطه عطفی دیگر در دوران حرفه‌ای او بود. او به عنوان بازیکن تعویضی در باخت 2-1 خانگی مقابل رئال مادرید به میدان رفت و به جوان‌ترین بازیکن بارسلونا در این بازی پس از آنسو فاتی تبدیل شد. یامال همچنین رکورد ویچنچ مارتینز در لالیگا (سال 1941) و رنه پتی (سال 1916) را شکست.

 

آشنایی با لامین یامال

تصاویر لامین یامال

 

افتخارات لامین همچنان ادامه داشت! در تاریخ 4 دسامبر 2023، جایزه افتتاحیه "Golden Boy The Youngest" به لامین اهدا شد که به جوانترین بازیکن نامزد شده برای جایزه Golden Boy اهدا می شود. متعاقباً در روز مراسم، لامین به دلیل مدرسه حضور نداشت. با این حال، لامین به دلیل داشتن مدرسه‌ای در مراسم حضور نداشت.

 

در 11 ژانویه 2024، لامین در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا مقابل اوساسونا گلزنی کرد. بارسلونا با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید و لامین با 16 سال و 182 روز، به جوانترین گلزن تاریخ سوپرکاپ تبدیل شد. سپس لامین 29 دقیقه آخر فینال سوپرکاپ اسپانیا را مقابل رئال مادرید در 14 ژانویه بازی کرد.

 

دو هفته بعد، در 25 ژانویه، لامین رکورد دیگری را شکست. او در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری مقابل اتلتیک بیلبائو گلزنی کرد، اما بارسلونا در وقت اضافه با نتیجه 4-2 شکست خورد. لامین با این گل به جوانترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد و رکورد خوانمی را که در سال 2010 به ثبت رسیده بود، شکست.

 

در 11 فوریه، لامین در تساوی 3-3 مقابل گرانادا دو گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او با این دو گل، به جوانترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که دو بار در یک بازی گلزنی کرده است. لامین رکورد بویان کرکیچ را که در سال 2008 به ثبت رسیده بود، شکست و به اولین بازیکنی تبدیل شد که زیر 17 سال به این رکورد دست یافت.

 

علاوه بر این، لامین با 16 سال و 213 روز به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که به بیش از 10 گل و پاس گل در لالیگا رسیده است.

 

در 21 فوریه، لامین در دیدار بارسلونا مقابل ناپولی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. او با 16 سال و 223 روز، به جوانترین بازیکن تاریخ این مرحله از رقابت‌ها تبدیل شد و رکورد هافبک پاری سن ژرمن، وارن زائر امری را شکست.

 

حرفه بین المللی :

حرفه جوانان

لامین یامال یک ملی پوش جوانان اسپانیایی است، که برای تیم های زیر 15 و 16 سال اسپانیا بازی کرده است.

 

در سال 2023، او نماینده تیم زیر 17 سال اسپانیا در مسابقات قهرمانی زیر 17 سال اروپا در سال 2023 بود که لامین در طول مسابقات 4 گل به ثمر رساند. اسپانیا تا نیمه نهایی رفت و پس از شکست 3-1 توسط فرانسه حذف شد.

 

حرفه ارشد

در سن 16 سال و 50 روز، لامین اولین فراخوان بین المللی بزرگسالان خود را در 1 سپتامبر 2023 توسط مربی لوئیس د لا فوئنته برای مسابقات مقدماتی یورو 2024 مقابل گرجستان و قبرس دریافت کرد. لامین اولین بازی بزرگسالان خود را برای اسپانیا در برابر حریف سابق در 8 سپتامبر 2023 انجام داد و در دقیقه 74 پیروزی 7-1 را به ثمر رساند. در سن 16 سال و 57 روز، او جوانترین بازیکن و گلزن اسپانیا شد و هر دو رکورد ژاوی را شکست که اولین بازی خود را در 17 سال و 62 روزگی انجام داد و در 17 سال و 304 روز گلزنی کرد. جدای از این، لامین جوانترین گلزن در یک مسابقه مقدماتی یورو شد و رکورد گرت بیل فوتبالیست سابق ولزی را که در سن 17 سال و 83 روز گلزنی کرد، پیشی گرفت.

 

لامین در اکتبر 2023 برای بازی های باقی مانده مقدماتی یورو مقابل اسکاتلند و نروژ به تیم اسپانیا فراخوانده شد. اسپانیا در هر دو بازی پیروز خواهد شد تا به یورو 2024 راه یابد. در 7 ژوئن 2024، او در ترکیب 26 نفره برای یورو 2024 انتخاب شد. با 16 سال و 338 روز، رکورد قبلی کاچپر کوزلوفسکی لهستانی را شکست. در طول بازی مقابل کرواسی، او جوان‌ترین بازیکنی شد که پاس گل داد و دروازه دنی کارواخال را در پیروزی 3–0 ایجاد کرد.

 

لامین یامال در جدیدترین ارزش‌گذاری سایت ترانفسرمارکت به «گران‌قیمت‌ترین بازیکن بارسلونا» تبدیل شد.

 

پدیده ی اسپانیا این روزها در یورو 2024 هم خوش می‌درخشد. کارشناسان او را جانشین مسی در کاتالونیا معرفی می‌کنند.

 

ارزش بچه مدرسه‌ای در 15 سالگی 20 میلیون یورو بود و حالا در 16 سالگی به 90 میلیون یورو رسیده و گران‌ترین بازیکن جوان جهان لقب گرفته است.

 

سبک بازی لامین یامال :

یامال بازیکنی باهوش و سریع بوده و تکنیک خوب، حفظ توپ‌ مناسب، توانایی بازیسازی و فضا شناسی از خصوصیات بارز وی می باشد. لامین یک مهاجم چپ پا با توانایی های عالی دریبلینگ، پاس دادن و ایجاد شانس، می تواند به عنوان مهاجم مرکزی، هافبک تهاجمی یا وینگر، به ویژه در جناح راست بازی کند. به عنوان یک وینگر راست، اکثر اوقات دوست دارد با پای چپ خود بازی کند، همچنین توانایی خم کردن توپ به تیرک را دارد.

 

با مشخصات فنی خود، او مانند بسیاری از محصولات لاماسیا قبل از او با لیونل مسی، فوتبالیست سابق بارسلونا مقایسه شد. یامال همچنین از نیمار بازیکن سابق بارسلونا به عنوان تأثیر عمده بر سبک بازی خود یاد کرده است.

 

رکوردهای در اختیار :

• 29 آوریل 2023 با 15 سال و 9 ماه و 16 روز در جریان بازی بارسلونا و رئال بتیس در دقیقه 83 وارد زمین شد و به جوانترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد که در لا لیگا بازی کرده است.

 

• فصل 24–2023 با 16 سال و 38 روز به جوانترین بازیکن لالیگا در قرن بیست و یکم تبدیل شد که از ابتدا وارد میدان شده است.

 

• او با 16 سال و 57 روز جوانترین بازیکنی که برای اسپانیا به میدان رفت و رکوردی را که قبلاً در اختیار هم تیمی اش ژاوی بود، را شکست.

 

• در 8 سپتامبر 2023، جوان‌ ترین بازیکنی شد که برای اسپانیا در مقدماتی یورو 2024 مقابل گرجستان گلزنی کرد.

 

باشگاه های لامین یامال

عکس های لامین یامال

 

اطلاعات بازی لامین یامال :

حرفه جوانان :

2013–2023 بارسلونا

 

شغل ارشد :

سال ها تیم برنامه ها (Gls)
2023– بارسلونا بی 1 (0)
2023– بارسلونا 38 (5)

 

حرفه بین المللی :

 سال ها تیم برنامه ها (Gls) 
2021 اسپانیا زیر 15 سال 4 (1)
2022 اسپانیا زیر 16 سال 6 (3)
2022 اسپانیا زیر 17 سال 10 (8)
2022 اسپانیا زیر 19 سال 1 (0)
 2023– اسپانیا 9 (2)

 

حرفه باشگاهی لامین یامال

اوایل زندگی لامین یامال

 

حرفه بین المللی لامین یامال

آشنایی با لامین یامال

 

سبک بازی لامین یامال

باشگاه های لامین یامال

 

گردآوری: بخش ورزشی

 

شفا: خنده برای درمان هر دردی
شفا: خنده برای درمان هر دردی کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋