شفا: خنده برای درمان هر دردی

شفا: خنده برای درمان هر دردی

کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی
توسط ۲ نفر دنبال می شود

طرز تهیه سیب زمینی سرخ شده

طرز تهیه انواع سیب زمینی سوخاری



طرز پخت انواع سیب زمینی سوخاری

روش درست کردن انواع سیب زمینی سوخاری

 

در این مقاله از ، به طور کامل با چند روش مختلف درست کردن سیب زمینی سوخاری آشنا می شوید. سیب زمینی به تنهایی خوشمزه است و طرفداران خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر سوخاری شود، می توانید از آن هم به عنوان فینگر فود و هم برای دورچین غذاها از آن ها استفاده کنید.

سیب زمینی سرخ کرده، یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاها و میان‌وعده‌ها در سراسر جهان است. این غذای خوشمزه، بافتی ترد و طعمی فوق‌العاده دارد و به تنهایی یا در کنار انواع ساندویچ، همبرگر و پیتزا سرو می‌شود.

 

در این مقاله، به طور کامل به بررسی روش‌های مختلف تهیه سیب زمینی سرخ‌کرده می‌پردازیم. 

 

سیب زمینی همین طوری خوشمزه است مخصوصا اگر سوخاری شود، می توانید از آن هم به عنوان فینگر فود و هم برای دورچین غذاها از آن ها استفاده کنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری :

مواد لازم برای سیب زمینی سوخاری :

 سیب زمینی  3 عدد
 آرد  3-4 قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم 
 آویشن، پاپریکا  به مقدار لازم
 پودر نشاسته ذرت  به مقدار لازم
 تخم مرغ  2 عدد
 پودر سوخاری  به مقدار لازم

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری :

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و سیب زمینی ها را به خوبی آبپز کنید و یا بخارپز کنید. سپس پوست آن ها را بگیرید و با رنده ی ریز رنده کنید. نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه ها را به آن اضافه کنید. سپس آرد را روی آن الک کنید و با دست خوب ورز بدهید تا حالت خمیر شود. مواد را داخل قیف یکبار مصرف بریزید، روی یک سینی سلفون و کیسه فریزر قرار بدهید و از روی آن به شکل و اندازه ی دلخواه (مانند انگشت و ...) بریزید و با دست نرم دار رو و اطراف آن ها را صاف و مرتب کنید. و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار بدهید.

 

سپس در یک ظرف مقداری آرد نشاسته ذرت و در ظرف دیگر پودر سوخاری و در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها بشکنید و خوب مخلوط کنید. بعد از یک ساعت سیب زمینی ها را خارج کرده و ابتدا دااخل پودر نشاسته ذرت و بعد داخل تخم مرغ و بعد داخل پودر سوخاری بغلتانید و باز داخل تخم مرغ و باز داخل پودر سوخاری بغلتانید آن ها را روی سینی قرار بدهید و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار بدهید و در نهایت داخل روغن داغ فراوان سرخ کنید و در پایان داخل آبکش و یا روی دستمال قرار بدهید تا روغن اضافی آن خارج شود. این سیب زمینی ها را می توانید با سس دلخواه سرو کنید و یا به عنوان دورچین غذا استفاده کنید.

 

نکته :

مرحله ی غلتاندن در تخم مرغ و آرد سوخاری باید حتما دوبار انجام شود.

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری متری :

روش های پخت سیب زمینی سوخاری

روش تهیه سیب زمینی سوخاری متری یا چوبی

 

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سوخاری متری :

 سیب زمینی متوسط  4 عدد
 نشاسته ذرت  2 قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل و زردچوبه  به مقدار لازم
ادویه های دلخواه (آویشن، پودر پاپریکا و ...)   به مقدار لازم

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری متری:

برای تهیه سیب زمینی متری، ابتدا سیب زمینی ها را بشویید، پوست بگیرید و به قطعات درشت خرد کنید و به همراه مقداری آب و نمک بپزید. سپس آن ها را آبکش کنید. و با گوشت کوب خوب له کنید تا کاملا نرم و یکدست شوند. به آن ادویه های دلخواه خود را اضافه کنید. من از نمک، زردچوبه، فلفل و آویشن استفاده کردم، شما می توانید ادویه های دلخواه بیشتری اضافه کنید. سپس آرد نشاسته ذرت را نیز اضافه کنید. نشاسته ذرت برای خوب ترد شدن آن است. همه ی مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

 

در این مرحله خمیر یکدست سیب زمینی سرد شده را داخل کیسه ی فریزر بریزید و با دست آن را پهن کنید. سپس با وردنه آن را صاف و یکدست نازک کنید. دقت کنید نباید خیلی نازک شود. آن را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا سفت تر شود.

 

یک طرف کیسه فریزر را برش بدهید و با چاقو یا پیتزا بر به اندازه های دلخواه برش بدهید. و داخل روغن داغ و غوطه ور سرخ کنید. بعد از اینکه به خوبی سرخ شدند آن ها را روی دستمال یا سبد قرار بدهید تا روغن اضافی آن ها کشیده شود و با سس دلخواه و یا در کنار غذا سرو کنید.

 

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری به شکل گیسو :

سیب زمینی سوخاری متری

طرز درست کردن سیب زمینی سوخاری به شکل بافت مو

 

روش درست کردن سیب زمینی سوخاری به شکل گیسو :

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سوخاری به شکل گیسو، مانند دستور بالاست، با این تفاوت که زمانی که مواد را خوب مخلوط کردید، یک یا دو قاشق روغن به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد را داخل قیف های یکبار مصرف و یا کیسه فریزر بریزد، گوشه ی آن را یک سوراخ ریز بزنید و سه نوار باریک در کنار هم قیف بزنید. یک طرف نوارها باید به هم چسبیده باشند.

 

سپس آن ها را به آرامی ببافید و انتهای آن ها را به هم بچسبانید. و در روغن داغ و غوطه ور سرخ کنید. و در پایان آن ها را داخل سبد یا روی دستمال قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

گردآوری : بخش آشپزی

 

شفا: خنده برای درمان هر دردی
شفا: خنده برای درمان هر دردی کمی طنز کمی شوخی گاهی جدی گاهی زندگی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋